در تمامی بیمارستان هایی که بخش زایمان دارند، توصیه می شود برنامه غربالگری شنوایی داشته باشند. سؤال کنجکاوانه والدین طریقه انجام غربالگری شنوایی نوزادان می باشد، چرا که نمی دانند چگونه ما می خواهیم بدون بررسی واکنش مستقیم نوزاد از سلامت سیستم شنوایی وی مطلع شویم.
غربالگری شنوایی معمولاً با انجام آزمون OAE (Oto Acoustic Emission) انجام میشود. این غربالگری آزمون سادهای است که پیش از مرخص شدن نوزاد از بیمارستان و یا زایشگاه، توسط متخصصین شنواییسنج (ادیولوژیست) انجام میگیرد و هدف از انجام این تست، شناسایی نوزادانی است که شنوایی آنها نیاز به ارزیابی بیشتری دارد. اصولاً این تست باید روی تمام نوزادان پیش از ترخیص انجام شود و در صورت عدم امکان به والدین توصیه میشود که در اولین فرصت غربالگری نوزادشان را انجام دهند.برای آگاهی از هزینه شنوایی سنجی نوزاد, به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید.
انواع آزمون های مورد استفاده در غربالگری
ارزیابی های غربالگری شنوایی غیر تهاجمی هستند و به راحتی در نوزادان انجام می شوند. دو نوع ارزیابی شنوایی برای غربالگری وجود دارد :
1- OAE یا گسیل های خود به خودی گوش: مرحله اول غربالگری شنوایی بدو تولد می باشد. با ارائه صدا نه تنها صدا به تحریک الکتریکی تبدیل شده وبه سمت درون سمت مغز ارسال می شود بلکه سلولهای مویی درون حلزون در پاسخ به صدای ارائه شده موجی را به سمت محیط بیرون ارسال می کنند که در صورت قرار دادن میکروفون با حساسیت بالا در کانال گوش خارجی می توان آن موج را ثبت نمود. به این موج OAE یا گسیل های خود به خودی گوش می گویند. از این امواج در آزمونی به همین نام (تست OAE) برای تشخیص بعضی مشکلات شنیداری استفاده می شود. این تست امواج صوتی که در گوش داخلی تولید می شود و به کانال گوش خارجی پس فرستاده می شود را اندازه گیری می کند. حساسیت این تست به وجود مشکل شنوایی در گوش خارجی، میانی و حلزون گوش داخلی است و به مشکلات شنیداری در مسیر های بالاتر یعنی عصب و مسیر های مرکزی حساسیتی ندارد. برای قبولی در این آزمون باید سلول های مویی حلزون سالم باشند. در صورت وجود افت شنوایی تاثیر گذار بر سلولهای مویی حلزونی، هیچ پژواکی تولید نمی شود و یا پژواک ها بسیار ضعیف خواهند بود. علاوه بر این، وجود هر نوع مشکلی که در روند انتقال صدا باز گوش خارجی به حلزون و از حلزون به گوش خارجی اختلال ایجاد کند منجر به رد شدن در تست OAE می شود.تصویر زیر یک کودک در حال تست شدن با آزمون OAE را نشان می دهد.بنابراین، قبولی در تست OAE نشان دهنده عملکرد طبیعی سیستم حلزونی و گوش میانی است. در صورتی که رد شدن در این ارزیابی نشان دهنده اختلالاتی مانند عملکرد غیر طبیعی حلزون ، اختلال گوش میانی (ترشح یا اوتیت گوش میانی)، مسدود شدن کانال گوش ( سرومن ) و .... می باشد.
2-نسخه غربالگری تست ABR یا پاسخ های ساقه مغز شنیداری: در صورتی که کودکی در OAEرد شود تست بعدی ABR غربالگری خواهد بود. این تست نحوه پاسخ عصب به صدا را بررسی می کند. محرک صوتی از طریق هدفون به گوش نوزاد ارائه می شود. سه الکترود روی سر نوزاد گذاشته می شود که پاسخ عصب را ثبت و اندازه گیری می کنند. این آزمون سلامت کل مسیر شنوایی، شامل مسیر های بالاتر از حلزون تا مغز را بررسی می کند. این تست در تشحیص نوزادان کم شنوا از نوزادان هنجار بسیار سودمند است. در صورتی که کودک در این آزمون هم رد شود وارد مرحله تشخیصی شده و ABR تشخیصی برای وی انجام خواهد شد(4). نتیجه قبول در این آزمون به معنی عملکرد حلزونی و عصبی هنجار سیستم شنوایی می باشد در صورتی که نتیجه رد به معنی پاتولوژی و آسیب حلزون و عصب، مانند نوروپاتی شنوایی می باشد. تصویر زیر یک کودک در حال تست شدن با آزمون ABR را نشان می دهد.در واقع غربالگری شنوایی نوزادان یک برنامه دو مرحله ای است. اولین مرحله آن در اولین روزهای تولد و قبل از ترخیص از بیمارستان انجام شده و شامل تست OAE است. در کودکانی که در بخش مراقبت های ویژه هستند علاوه بر OAE، ABR نیز باید انجام شود. مرحله دوم زمانی صورت می گیرد که کودک در مرحله اول رد می شود. زمان آن بین 2 تا 8 هفته پس از مرحله اول است و شامل ارزیابی مجدد OAE است. در صورتی که نوزاد در OAE مجدد نیز رد شود ABR غربالگری برای وی انجام می شود. در صورت رد در مرحله دوم غربالگری ، قبل از رسیدن به 3 ماهگی مشاوره شنوایی شناسی، پزشکی و ارزیابی های تشخیصی دیگر برای کودک انجام می شود. در نهایت قبل از سن 6 ماهگی مداخلات درمانی و توان بخشی برای کودک شروع می شود.
روش انجام این دو آزمون در جدول زیر آمده است.
OAE | ABR غربالگری |
1- قرار دادن یک پروب در کانال گوش و ارائه صوت از طریق پروب. | 1- چسباندن الکترود های سطحی به سر نوزاد |
2- انتقال صدا به سلول های مویی گوش داخلی از طریق گوش خارجی و میانی | 2- ارائه محرک از طریق هدفون های روی گوش نوزاد |
3- تولید پژواک توسط سلول های مویی خارجی | 3- ثبت پاسخ حلزون، عصب و ساقه مغز توسط الکترود ها. |
4- برگشت پژواک از گوش داخلی به کانال گوش خارجی و جمع آوری صدا توسط میکروفون کوچکی در پروب. | 4- ثبت نتیجه رد یا قبولی |
5- ثبت نتیجه رد یا قبول |
در صورت رد شدن در غربالگری، باید پیگیری های تشخیصی بعدی توسط ادیولوژیست انجام شود زیرا داشتن حتی کم شنوایی ملایم نیز می تواند تاثیر قابل توجهی در تکامل زبانی و گفتاری کودک داشته باشد.
قبولی در آزمون های غربالگری، لزوماَ به معنی شنوایی کاملاَ هنجار نوزاد نیست. برخی از کم شنوایی های ملایم در ارزیابی های غربالگری قابل کشف نیستند. هم چنین کودک در برخی مواقع دارای مشکل ارثی و پیشرونده ای است که پس از دوره نوزادی بروز می نماید. در مقابل، رد شدن نوزاد در غربالگری نیز لزوماَ به معنی داشتن مشکل شنوایی نیست. در واقع اکثر کودکانی که در این ارزیابی رد می شوند دارای شنوایی طبیعی هستند و علت رد شدن آن ها می تواند وجود مایع دوران جنینی درون گوش و یا گریه و بی قراری به هنگام ارزیابی باشد. در هر صورت برای اطمینان، بسیار مهم است که ارزیابی های بعدی نیز انجام شود که شامل ارزیابی های جامع تر و مداخله پزشکی است. این ارزیابی مجدد باید قبل از 3 ماهگی انجام شود. ارزیابی های مجدد، تعیین کننده وجود یا عدم وجود کم شنوایی نوزاد هستند. علاوه بر این آزمونها، آگاهی از روند رشد طبیعی مهارت های شنیداری و گفتاری به خانواده در تشخیص وجود یا عدم وجود مشکل کمک می کند که در مطلب مجزایی به آن پرداخته می شود. برای آگاهی از هزینه شنوایی سنجی نوزاد, به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید.
منبع:
https://gahvarak.com/blog/374-tst-ghrbalgry-shnvayysnjy.html
سمعک نامرئی همانطور که از نام آن پیداست، مخفی است و دیگران آن را نمیبینند. در عمق مجرای گوش قرار میگیرد و مانند سایر سمعکها از نظر تکنولوژی و قدرت انواع مختلفی دارد.
مزیت سمعک های داخل گوشی و سمعک نامرئی این است که دید بسیار کمتری دارند ولی سمعک نامرئی صرفا به دلیل دید کمتر مناسب برای همه افراد با هر نوع کم شنوایی نیستند.
یکی از نگرانیهای افرادی که میخواهند برای اولین بار از سمعک استفاده کنند، این است که سمعک آنها مخفی باشد و برای دیگران قابلرویت نباشد.
بر اساس تحقیقات برخی افراد کم شنوا به علت اینکه سمعک آنها مخفی (نامرئی) نیست و توسط دیگران دیده میشود، از سمعک استفاده نمیکنند. برای قیمت سمعک حلزونی اصل, از مراکز مطمئن تهیه خریداری کنید.
اگر برای شما هم اندازه سمعک مهم است، بهتر است قبل از خرید سمعک، اطلاعات کاملی درباره انواع سمعک نامرئی، قیمت سمعک نامرئی هوشمند و مزایا و معایب آن داشته باشید.
برای مشاوره در خرید سمعک با ما در ارتباط باشید.
بطور کلی می توان سمعک ها را از لحاظ شکل و ظاهر و محل قرار گرفتن در گوش، به دودسته سمعکهای داخل گوشی (ITE) و سمعک های پشت گوشی (BTE) طبقه بندی کرد که این مورد نیز در تعیین قیمت سمعک نقش دارد. در ابتدا به معرفی سمعک های داخل گوشی می پردازیم.
سمعک های داخل گوشی – ITE
سمعکهای داخل گوشی که به آنها سمعکهای ITE نیز گفته می شود (ITE مخفف کلمه In the Ear یعنی “داخل گوش” است)، با قالب گیری از کانال گوش، بطور سفارشی برای هر فرد در رنگ بندی های مختلف ساخته می شود. انواع مختلفی از این سمعک ها موجود می باشند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• سمعک های IIC (سمعک نامرئی داخل کانال)
• سمعکهای CIC (سمعک نامرئی کاملا داخل کانال)
• سمعک های ITC (سمعک داخل کانال)
• سمعک های Low Profile (سمعک داخل گوش Half Shell و Full Shell)
سمعک نامرئی داخل کانال – IIC
این سمعکها، کوچکترین نوع سمعک هستند که با قالب گیری از مجرای گوش، در عمق کانال گوش فرد قرار داده می شوند و برای افت شنوایی ملایم تا متوسط در بزرگسالان تجویز می شوند. یکی از بزرگترین مزایای این سمعک ها، نامریی بودن آنها است طوری که کاملا از دید پنهان هستند.
سمعک نامرئی کاملا داخل کانال – CIC
سمعک های CIC نیز با قالب گیری از کانال گوش، کاملا داخل مجرای گوش فرد قرار داده می شوند و برای افت شنوایی ملایم تا متوسط برای بزرگسالان تجویز می شوند. این سمعک ها در رده سمعکهای نامرئی قرار می گیرند.
سمعک های داخل کانال – ITC
این سمعکها در قسمت پایینی گودی گوش خارجی قرار می گیرند. استفاده از این سمعک ها راحت بوده و از باتری های بزرگتر با عمر بیشتر استفاده می کنند. این سمعکها را می توان برای طیف وسیعتری از افت شنوایی در مقایسه با سمعکهای IIC و CIC تجویز کرد.
سمعک های داخل گوش – Full Shell & Half Shell ITE
سمعکهای داخل گوش – ITE در دو نوع Full Shell که تمامی گودی گوش خارجی را پر می کنند و نوع Half Shell که نیمی از این گودی را پر می کنند، طبقه بندی می شوند. به علت ابعاد بزرگتر این سمعک ها، برای افرادی که مشکل کنترل حرکات و لرزش دست و سر دارند، استفاده از این نوع سمعک ها راحت تر است.
سمعک های پشت گوشی – BTE
سمعک های پشت گوشی در پشت و یا بالای لاله گوش قرار می گیرند و صدا از طریق یک لوله یا تیوب وارد قالب گوش (Earmold) شده و به داخل کانال گوش هدایت می شود. در بعضی از مدلهای سمعک های پشت گوشی، به جای استفاده از قالب گوش که کل کانال را مسدود می کند، از نوعی قطعه سیلیکونی نرم که به آن کاف و یا Ear Tip گفته می شود استفاده می شود. این قطعه سیلیکونی، به انتهای لوله انتقال صدا متصل می شود و درون کانال گوش قرار داده می شود و ساختار آن به گونه ای است که کل کانال گوش را مسدود نمی کند.
سمعکهای پشت گوشی نیز در انواع رنگ بندی و طرحهای زیبا و شکیل برای هماهنگی بیشتر با رنگ پوست و موی فرد، عرضه می شود. از انواع مختلف سمعکهای پشت گوشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• سمعکهای مینی BTE با لوله بسیار ظریف و کاف سیلیکونی (Ear Tip)
• سمعک های گیرنده درون گوش (RITE) و یا گیرنده درون کانال (RIC)
• سمعکهای BTE با قالب گوش (Earmold)
سمعکهای پشت گوشی مینی – Mini BTE
این نوع سمعک به گونه ای طراحی شده است که براحتی بتواند در پشت گوش فرد مخفی شود. صدا از طریق لوله بسیار نازکی که به سختی می توان به وجود آن پی برد، به درون کانال گوش هدایت می شود. در انتهای این لوله یک قطعه سیلیکونی نرم که به آن کاف ویا Ear Tip گفته می شود، قرار می گیرد. می توان گفت که این سمعکها، پرفروشترین نوع سمعک به شمار می آیند و می توان برای انواع افت های شنوایی در رده های سنی مختلف تجویز کرد.
سمعکهای گیرنده درون گوش (RITE) و یا گیرنده درون کانال (RIC)
سمعکهای RITE، از دسته سمعکهای مینی BTE محسوب می شوند، که بلندگو به جای اینکه درون قاب سمعک قرار بگیرد، داخل کاف درون کانال گوش تعبیه می شود. این امر باعث می شود که میکروفون و قطعات الکترونیکی در بیرون گوش (داخل قاب سمعک) و بلندگو درون کانال گوش قرار بگیرد. برای قیمت سمعک حلزونی اصل, از مراکز مطمئن تهیه خریداری کنید.
سمعکهای BTE با قالب گوش (Earmold)
سمعکهای پشت گوشی که به همراه قالب گوش تجویز می شوند تقریبا می توانند برای هر نوع افت شنوایی بکار برده شوند. ابعاد این سمعک در مقایسه با انواع دیگر سمعک، بزرگتر می باشد و امکانات متعددی نظیر، دکمه های کنترل برنامه سمعک، ولوم کنترل صدا، درپوش باتری، میکروفونهای جهت دار و … در آنها می توان مشاهده کرد.
منبع:
سمعک ها بر اساس نوع تکنولوژی و مدار های درون آن به انواع مختلفی تقسیم می شوند. در سمعک های اولیه از لوله های وکیوم و باتری های بسیار بزرگی استفاده می شده است، ولی امروزه به کمک میکروچیپ ها ، محاسبات کامپیوتری و پردازش های دیجیتالی بر روی صدا توسط سمعک ها اعمال می شود. در این مقاله به بررسی انواع سمعک از لحاظ تکنولوژی می پردازیم.
در پردازش آنالوگ، حرکت هوا توسط میکروفون به یک جریان همسان، ولی پیچیده الکتریکی تبدیل می شود.
صدای آنالوگ ، مثل تهیه فتوکپی بوده ، و یک تصویر کلی و بلندتر از صدای اصلی را ارائه می دهد. برای قیمت سمعک ارزان اصل, از مراکز مطمئن تهیه خریداری کنید.
در واقع این پردازش شبیه به تهیه کپی مجدد، از روی یک فتوکپی است که در این حالت کیفیت صوتی مطلوبی نخواهیم داشت.
در سمعک آنالوگ تمام صدا ها در تمام فرکانس به یک میزان تقویت می گردد.
این سمعک ها امکان تفکیک صداهای محیطی از صداهای گفتاری را ندارد؛ و پر واضح است که اگر صداهای محیطی به همان اندازه تقویت شوند که صداهای اصلی تقویت می شوند، سمعک در بسیاری از محیط ها از جمله خیابان، مهمانی ها، مراکز شلوغ و پر سر و صدا بسیار آزاردهنده بوده، و سمعک غیرقابل استفاده می باشد.
به علاوه همه ی اشکال کم شنوایی شبیه به هم نیستند. بعضی فرکانس های بم ضعیف تر و بعضی فرکانس های زیر ضعیف تری دارند. پس اگر قرار باشد همه ی فرکانس ها به یک میزان تقویت شوند، صدا یا برای شنونده کم و غیر قابل فهم است، و یا بسیار بلند و آزاردهنده می باشد.
سمعک ها آنالوگ از مدارهای کنترل سوت و اصوات مزاحم هم برخوردار نیستند، در نتیجه به راحتی با افزایش بلندی صدا ، دچار سوت می شوند.
سمعک های آنالوگ، ارزان ترین سمعک های موجود در بازار می باشند، که قابلیت تنظیم کامپیوتری و نرک افزاری را نیز ندارند.
سمعک های دیجیتال نوع پیشرفته تری نسبت به سمعک های آنالوگی بوده ، و امکان تنظیم نرم افزاری آن ها وجود دارد.
در پردازش دیجیتالی صوت، صدا به صورت یک سری از اعداد کدبندی شده و در هر زمان بلندی و شدت آن مشخص می گردد.
پردازش صدا به روش دیجیتال، دقیق تر و با جزئیات بیشتری نسبت به سمعک های آنالوگ انجام می شود.
این سمعک ها قابلیت برنامه پذیری دارند، و می توانند صداهای مزاحم را از صداهای گفتاری تشخیص داده و به درک بهتر گفتار کمک خواهند کرد.
قیمت سمعک های دیجیتال نسبت به قیمت سمعک های آنالوگ بالاتر بوده و از قابلیت های پیشرفته تری مثل تکنولوژی میکروفون های جهت دار ، برخوردار می باشند.
نکته ی قابل ذکر این که : تنظیمات لحاظ شده توسط نرم افزار بر روی سمعک در محیط های مختلف شنوایی ثابت بوده و امکان تغییر پارامتر های اکوستیکی صدا در محیط های مختلف وجود ندارد.
انواع مختلفی از سمعک دیجیتال از لحاظ تکنولوژی نیز وجود دارد.
یکی از مشکلاتی اصلی تمام وسایل الکترونیکی از جمله سمعک، نحوه مراقبت و نگهداری از آن ها در شرایط آب و هوایی مختلف می باشد و یکی از دغدغه های اصلی افراد استفاده کننده از سمعک بخصوص سمعک های داخل گوشی، خرابی های مکرر آن به دنبال تعریق و جرم گوش است.
امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی و معرفی نسل ضد آب سمعک ها این مشکل تا حد زیادی رفع مرتفع گشته و تمام کاربران می توانند بدون نگرانی از امکان آسیب به سمعک از قدم زدن زیر باران لذت ببرید.
پوشش نانو به کار رفته در پوسته خارجی و قطعات داخلی ای تدسته از سمعک های ضد آب، آن ها را در برابر نفوذ آب، تعریق پوست و گوش، رطوبت، گردو خاک، جرم گوش، مواد شیمیایی مثل اسپری ها و ژل های مو مقاوم تر ساخته است.
قابل ذکر است علی رغم تبلیغات وسیع در مورد سمعک های ضدآب در تمام مدل های سمعک، فقط تعداد معدودی از آن به واقع از این تکنولوژِ برخوردار بوده و می توان گفت سمعک ضد آب واقعی دارند.
در این مدل ها ( مثل بعضی از مدل های سمعک بلتون آمریکا و بعضی از مدل های سمعک زیمنس آلمان) از پوشش پلیمری نانو بسیار نازکی استفاده شده است که نه به راحتی دیده می شود ونه در سایز سمعک تاثیر می گذارد.
حس شنوایی یک حس دو طرفه است. به عبارتی اگر شنوایی با یک گوش برای انسان کافی بود، خداوند عالم برای انسان یک گوش می آفرید. برای قیمت سمعک ارزان اصل, از مراکز مطمئن تهیه خریداری کنید.
اطلاعات شنوایی از مسیر شنوایی راست و چپ به طور همزمان بالا رفته و در ساقه مغز با هم تلاقی می کنند و سپس به مراکز بالاتر جهت درک و تغییر اطلاعات تحویل داده می شوند.
به این ترتیب امکان جبران اطلاعات از دست رفته از یک سمت به وسیله سمت مقابل وجود داشته و مغز درک بهتری از اصوات خواهد داشت. حال تصور کنید که فرد شنوایی یکطرفه داشته باشد یعنی یک سمت مسیر شننوایی به طور کامل خاموش باشد چه اتفاقی می افتد؟
علاوه بر احساس خستگی شنوایی به خاطر حجم کاری گوش سالم، به علت عدم قرینگی شنوایی، جهت یابی اصوات به درستی انجام نشده و در نتیجه مغز درک صحیحی از صداها نخواهد داشت. چون یکی از پارامترهای اصلی در تغییر اطلاعات شنوایی توسط مغز، درک صحیح جهت منبع صوتی است.
اثر سایه ای سر به این موضوع اشاره می کند که ما چگونه با درک تفاوت بلندی( شدت) صدا بین دو گوش می توانیم جهت و موقعیت منبع صدا را تشخیص دهیم. افرادی که شنوایی خود را در یکی از دو گوش ها از دست داده اند نمی توانند از این پدیده به درستی استفاده کنند. لذا می بایست حتما گوش بهتر خود را به سمت منبع صوتی بگیرند ، در غیر این صورت وقتی منبع صوتی در سمت گوش مبتلا قرار گیرد سر همانند مانعی عمل کرده و صدا در سمت گوش سالم با شدت کمتری شنیده خواهد شد.
برای کمک به افرادی که شنوایی یکی از گوش های خود را کاملا از دست داده اند امروزه سیستم های پیشرفته ی Bi_cross و Crossطراحی و ساخته شده اند.( قابل ذکر است که سیستم های برای Cross ناشنوایی های مطلق یکطرفه و Bi_cross وقتی که گوش بهتر نیز به درجاتی از کم شنوایی مبتلا است تجویز می شوند.)
در این سمعک ها یک میکروفون در سمت گوش ناشنوا اصوات را دریافت کرده و این صدا توسط سیم و یا در نسل های جدیدتر سمعک های Cross به شیوه وایرلس و بلوتوثی به سمت گوش سالم انتقال یافته تا از مسیر شنوایی سالم بالا برود.
به این ترتیب، احساس شنوایی دو گوشی به فرد دست می دهد.
مدل های اولیه سمعک های کراس بسیار بزرگ بودن و نیاز به باطری هایی با سایز بزرگتر داشتند. همین طور ارتباط سیم دار بین دو سمعک برای بسیاری از کاربران خوشایند نبود.
خوشبختانه، پیشرفت سریع تکنولوژی امروزه سمعک های Crossدر سایز های بسیار کوچک حتی مدل های داخل گوشی نیز تولید و عرضه شده و با برخورداری از سیستم های وایرلس، امکان ارتباط بی سیم بین دو طرف هم فراهم شده است.
امروزه امکان تهیه سمعک های Cross در کمپانی های زیمنس آلمان، فوناک سوئیس، یونیترون کانادا، ویدکس دانمارک و … فراهم می باشد ولی هر یک از ان ها قابلیت ها و امکانات منحصر به فرد خود را داشته و برای افراد خاصی مناسب می باشند. لذا انتخاب مناسب ترین و با کیفیت ترین سیستم های Cross را به ادیولوژیست خود بسپارید.
منبع:
فناوری های هوش مصنوعی (AI) فرصت های بی شماری را برای هر کسب و کاری در سرتاسر جهان باز کرده است. هوش مصنوعی بینش های عمیقی را ارائه می کند که هرگز قبلاً وجود نداشت. این فناوری به کارآمدتر شدن بسیاری از فرآیندهای تجاری کمک می کند. چه یک فریلنسر با یک کسب و کار تک نفره باشید و چه مسئول چندین کارمند در شرکتی بزرگ، ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند کسب و کار شما را بهبود بخشد. در این مقاله از وبلاگ تهران سرور قصد داریم تا شما را 5 ابزار هوش مصنوعی برای بهبود کسب و کار آشنا سازیم. پس با تهران سرور همراه باشید.
Pictory یک تولید کننده ویدیو با هوش مصنوعی است که به شما امکان می دهد به راحتی ویدیوهایی با کیفیت بالا ایجاد و ویرایش کنید. یکی از بهترین جنبه های Pictory این است که شما به هیچ تجربه ای در ویرایش یا طراحی ویدیو نیاز ندارید. شما با ارائه یک اسکریپت یا مقاله شروع می کنید که به عنوان پایه محتوای ویدیویی شما عمل می کند. به عنوان مثال، Pictory می تواند پست وبلاگ شما را به یک ویدیوی جذاب تبدیل کند! تا برای رسانه های اجتماعی یا وب سایت شما استفاده شود. این یک ویژگی عالی برای وبلاگ نویسان شخصی و شرکت هایی است که به دنبال افزایش تعامل و کیفیت هستند. این ابزار از آنجایی که در فضای ابری قرار دارد، روی هر رایانه ای کار می کند. جهت اطلاع از راه های بهبود کسب و کار، به سایت دیباگ مراجعه کنید.
Pictory همچنین به شما امکان میدهد به راحتی ویدیوها را با استفاده از متن ویرایش کنید، که برای ویرایش وبینارها، پادکست ها و موارد دیگر عالی است. استفاده از آن ساده است و فقط چند دقیقه طول می کشد تا نتایج حرفه ای ارائه شود که به شما کمک می کند مخاطبان خود را افزایش دهید و برند خود را بسازید. یکی دیگر از ویژگی های عالی Pictory این است که می توانید حلقه های برجسته ویدیویی قابل اشتراکگذاری ایجاد کنید، که برای کسانی که به دنبال ایجاد تریلر یا اشتراک گذاری کلیپ های کوتاه در رسانههای اجتماعی هستند مفید است. علاوه بر این ویژگی های فوق العاده، می توانید به طور خودکار ویدیوهای خود را زیرنویس کنید و بهطور خودکار ویدیوهای طولانی را خلاصه کنید.
بسیاری Jasper را به عنوان بهترین دستیار نوشتن هوش مصنوعی می شناسند که با ویژگی ها و کیفیت چشمگیر خود کمک بسزایی به افراد در کسب و کارشان می کند. شما ابتدا کلمات اولیه را در اختیار آن قرار می دهید، سپس Jasper آن ها را قبل از ایجاد عبارات، پاراگراف ها یا اسناد بر اساس موضوع و لحن صدا تجزیه و تحلیل می کند. جالب است بدانید که این ابزار قادر است یک مقاله 1500 کلمه ای را در کمتر از 15 دقیقه تولید کند! این پلتفرم دارای بیش از 50 قالب تولید محتوای هوش مصنوعی است. از جمله پست های وبلاگ، ایمیل ها، کپی بازاریابی، تولیدکننده تبلیغات فیس بوک، تولیدکننده تبلیغات گوگل، عنوان و توضیحات متا، انتشار مطبوعاتی و موارد دیگر.
در صدر فهرست بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تجارت، تولید کننده گفتار متنی Murf است که یکی از محبوب ترین و چشمگیرترین تولیدکننده های صدای هوش مصنوعی در بازار است. Murf هر کسی را قادر می سازد تا متن را به گفتار، صداگذاری و دیکته تبدیل کند و توسط طیف گستردهای از متخصصان مانند توسعه دهندگان محصول، پادکست ها، مربیان و رهبران تجاری استفاده می شود. Murf گزینه های سفارشی سازی زیادی را برای کمک به شما در ایجاد بهترین صداهای طبیعی ارائه می کند. دارای صداها و گویش های متنوعی است که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید و همچنین رابط کاربری آسانی دارد.
مولد متن به گفتار یک استودیوی صوتی جامع هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهد که شامل یک ویرایشگر داخلی است که به شما امکان می دهد ویدیویی با صداگذاری ایجاد کنید. بیش از 100 صدای هوش مصنوعی از 15 زبان وجود دارد و میتوانید تنظیمات برگزیده مانند Speaker، Accents/Voice Styles و Tone یا Purpose را انتخاب کنید. یکی دیگر از ویژگی های برتر ارائه شده توسط Murf، تغییر صدا است که به شما امکان می دهد بدون استفاده از صدای خود به عنوان صدا، ضبط کنید. صداهای ارائه شده توسط Murf را نیز می توان بر اساس زیر و بم، سرعت و حجم تنظیم کرد. می توانید مکث و تاکید اضافه کنید یا تلفظ را تغییر دهید. جهت اطلاع از راه های بهبود کسب و کار، به سایت دیباگ مراجعه کنید.
در لیست ما از بهترین ابزارهای تصویر و ارتقاء هوش مصنوعی، HitPaw است. این بهترین تقویت کننده تصویر هوش مصنوعی است که تصاویر را کمتر تار می کند و تصاویر را بدون کاهش کیفیت بزرگ می کند. این ابزار ارتقای عکس، سطح حرفه ای عکس های تار را به خوبی برطرف می کند و مدل های هوش مصنوعی آن برای افزایش کیفیت عکس در هر موقعیتی در دسترس هستند. این پلتفرم حتی فناوری را برای بهبود عکس های قدیمی ارائه می کند. تقویت کننده چهره هوش مصنوعی یک مدل چهره برای بی نقص کردن چهره شما و رنگی کردن تصاویر سیاه و سفید برای زنده کردن عکس های قدیمی با یک کلیک ارائه می دهد.
Flick ابزاری است که به شما امکان می دهد محتوای رسانه های اجتماعی را سریعتر و در مقیاس بزرگ ایجاد کنید. کاربران می توانند کپشن های بسیار شخصی و با نام تجاری را 10 برابر سریع تر از قبل بسازند. اجازه ندهید دردسر نوشتن کپشن مانع ایجاد محتوای شما شود. کپشن های منحصر به فرد را از Flick دریافت کنید، گویی یک کپی رایتر شخصی در خدمتتان است! دستیار رسانه اجتماعی هوش مصنوعی Flick یک ابزار بازاریابی است که به شما کمک می کند تا فرآیند طوفان فکری، نوشتن و برنامه ریزی برای رسانه های اجتماعی را سرعت بخشید. به جای ساعت ها صرف ایده برای نوشتن محتوا، Flick میتواند به شما کمک کند بر اساس موضوعاتی که وارد می کنید در عرض چند ثانیه ایدههای محتوایی اصلی و جذاب ایجاد کنید.
هوش مصنوعی تازه در ابتدای کار خود است. بی شک در سال های آینده می توان عملکرد این حوزه را افزایش داد و در تمامی بخش های زندگی شاهد حضور آن باشیم. استفاده از این ابزارها که در این مقاله به شما معرفی کردیم، باعث می شود فرایند تولید محتوا برای کسب و کار شما راحت و حرفه ای تر شود. شما چه ابزارهای دیگری در این حوزه می شناسید؟ آن ها را به ما معرفی کنید.
منبع:
بهبود مستمر و متداوم برای افزایش موفقیت و پایداری بیشتر کسب و کار عامل بسیار مهمی است. چیزهایی نظیر نظارت مداوم و دقیق بر جریان نقدینگی و یا استفاده از رسانه های اجتماعی برای معرفی محصولات و خدمات می تواند به رشد و بهبود کسب و کار شما کمک کند تا بتوانید از این طریق بیشترین سود را به دست آورید. جهت اطلاع از بهبود فرایند سازمانی، به سایت دیباگ مراجعه کنید.
تعداد کمی از کسب و کارهای کوچک هستند که ایده های دقیق روزانه، هفتگی و یا ماهانه دارند و یا با خبر از روند گردش های مالی در کسب و کار خود می شوند. بسیار مهم و ضروری است که شما در زمان لازم و مورد نیاز صرفه جویی در جریان نقدینگی خود داشته باشید. اگر شما برای این مسئله مهارت لازم را ندارید مناسب است که یک حسابدار استخدام کنید و خود نیز در کنار او به بررسی جریان نقدینگی کسب و کار بپردازید.
مشخص کردن اهداف و مقاصد یک بخش مهم و ضروری از موفقیت کسب و کار شما می تواند باشد. از اهداف به عنوان ابزاری برای برنامه ریزی دقیق استفاده کنید تا از این طریق اطمینان پیدا کنید که در کسب و کار کوچک خود رو به جلو حرکت می کنید. به عنوان مثال، سعی کنید ترافیک را در وب سایت و یا وبلاگ خود را بالا ببرید تا از این طریق بتوانید فروش را افزایش داده و مشتریان را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید.
هدردادن پول در بازاریابی که بی تاثیر است بسیار آسان است. به دنبال استراتژی های کم هزینه اما با تاثیر بسیار بالا برای بهبود کسب و کار خود باشید. قبل از اضافه کردن استراتژی بازاریابی به ترکیب بازاریابی خود، یک تا دو مورد استراتژی را مورد آزمایش وامتحان قرار دهید تا بتوانید به بهترین شکل انتخاب کنید. شبکه های اجتماعی یک روش بسیار ارزان و کم هزینه برای بالا بردن سطح کسب و کار شما هستند. لینکدین، فیس بوک، توییتر و اینستاگرام بهترین شبکه های اجتماعی برای معرفی کسب و کار شما می توانند باشند. جهت اطلاع از بهبود فرایند سازمانی، به سایت دیباگ مراجعه کنید.
معرفی شدن توسط یک کسب وکار قدرتمند می تواند به بهبود عملکرد کسب و کار کوچک شما کمک کنید. با یادگیری موارد ضروری در معرفی کسب و کار خود به یاد ماندنی شوید. در معرفی کسب و کار اطلاعات بیش از نیاز به مخاطبان ندهید و همه موارد را به صورت مرتبط به یکدیگر نگه دارید.
هیچ کسب و کاری در فضای بسته به درستی به نتیجه نمی رسد. رویداد ها و تغییرات جهانی بر کسب و کار شما تاثیرگذارند. به مسائل و جریاناتی که در حوزه کاری و جامعه شما در حال رخ دادن هستند توجه کنید.
یک منطقه با مراجعه بالای مشتریان می تواند باعث بهبود عمکرد فروش کسب و کار شود. چه شما یک نفر و یا مدیر یک تیم فروش بزرگ باشید باید بر بهبود فروش تمرکز کنید. برای شروع ماموریت کسب و کار خود را مشخص کنید. هنگامی که مشخص می شود که شما در یک منطقه برتری دارید، نیاز افراد نیز درآن منطقه مشخص می شود و شما می توانید حس و هدف بیشتری برای فروش محصول و خدمات خود داشته باشید.
شفاف نگه داشتن همه چیز یک پایه مهم و اساسی است. این به این معنی است که دیوارها را از بین ببرید و به طور موثر ارتباط برقرار کنید، تست کنید، نظارت کنید، و بر روی فرآیندهای خود تایید کنید تا همه چیز به آرامی پیش برود. مثال دیگر، مستند سازی فرآیند ها برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده است.
کارکنان با استعداد و انگیزه می توانند پیشرفت های بزرگی در کسب وکار ایجاد کنند. متوجه شوید که چه چیزی و یا چه مسائلی می تواند کارمندان شما را به بالاترین سطح عملکرد تحریک کند.
صاحبین کسب و کارهای موفق دید روشنی از محدودیت های خود دارند. با شناخت دقیق شخصیت خود می توانید منابع خود را مدیریت کنید و زمینه های ضعف خود را پیدا و به آن ها کمک کنید. این یکی از دلایل اصلی موفقیت است.
راه اندازی یک کسب وکار کوچک کاری سختی است. گاهی بهترین روش برای بهبود کسب و کار و بازگرداندن شورو شوق دوباره این است که به تعطیلات بروید و کمی استراحت کنید. ارزش پنهانی خرج کردن کمی از زمان بیرون از کسب و کار خود را دست کم نگیرید.
منبع: