کودک 5 سال و بزرگتر باهوش هنجار را میتوان در ارزیابیهای تن خالص و تکرار کلمات ساده همانند بزرگسالان آزمایش کرد.
در این سن با شنیدن سیگنال، کودک میتواند دست خود را بالا ببرد.
برای بهدست آوردن آستانه از روش صعودی-نزولی کارهارت و جرگر استفاده کرد.در این روش از سطح صفر دسی بل شروع میشود.
و در گام های 10 دسی بل افزایش مییابد تا فرد پاسخ دهد.
و همچنین برای تائید آستانه سیگنالی را در 5 دسی بل بالای آستانه ارائه کرد.
باید 2 یا 3 پاسخ صحیح دیده شود تا بهعنوان آستانه تائید شود. برای آگاهی از ارزیابی شنوایی بزرگسالان, به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید.
در کودکان جوان با سن 5 تا 10 سال، ایجاد انگیزه (تشویق های اجتماعی نظیر لبخند زدن، دست زدن) برای حفظ توجه کودک توصیه میشود.
پیشنهاد مطالعه : تست غربالگری شنوایی نوزازدان
کودکان و نوجوانان بین 10 تا 16 سال، خیلی شبیه بزرگسالان رفتار میکنند.در این محدوده سنی، کودکان با آسیب شنوایی ممکن است حتی زمانی که صدایی نمیشوند پاسخ دهند.
در نتیجه برای جلوگیری از این رخداد، شنواییشناس باید از کودک فاصله داشته باشد.گاهی در طول آزمون باید وقفههایی داده شود که پاسخهای کاذب شناسایی شوند.
اگرچه بسیاری از ارزیابیهای بالینی شنوایی بهصورت انفرادی است اما ارزیابیهای کودکان اغلب نیاز به کمک آزمونگر دارد.
کمک آزمونگر در اتاق آزمایش با کودک قرار میگیرد و هنگام انجام آزمون، پایش رفتارهای کودک، ارتباط با آزمونگر و حفظ وضعیت هوشیاری کودک در حین ارزیابی،بهطوری که نه خیلی مجذوب اسباببازیها شود که پاسخ ندهد و نه خیلی بیعلاقه که به طور ممتد متکی بر تقویت باشد، را بر عهده دارد. قبل از شروع جلسه ارزیابی، محیط اتاق آزمایش باید مرتب باشد تا از حواسپرتی های کودک بکاهد.
اسباببازیها باید دور از دید کودک باشد تا در زمان مناسب توسط کمک آزمونگر به کودک معرفی شوند.
در طول ارزیابی، زمان ارائه سیگنال های آزمایش و فاصله زمانی بین آنها بسیار مهم است.
به طور کلی، زمان شروع ارائه سیگنال بعدی مهم است و همان طور که عملکرد کودک بهبود مییابد، فاصله بین ارائهها را کوتاهتر کرد.
یکی از بیشترین اشتباهات آزمایشگر، در طول ارزیابیهای سریع رخ میدهد.آموزش مناسب کودک میتواند با ارائه سریع انجام گیرد اما آزمایشگر باید مطمئن شود که پاسخهای متناسب با ارائه محرک توسط کودک اجرا میگردد.
انتخاب اسباببازی بسیار مهم است.هر اسباببازی میتواند به میزان خاصی توجه کودک را جلب کند. برای آگاهی از ارزیابی شنوایی بزرگسالان, به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید.
اسباببازیهایی که تولید نویز میکنند و حواس کودک را پرت میکنند، نباید استفاده شود.اسباببازیها باید رو به روی کودک باشند تا از چرخش های اشتباهی سر جلوگیری کند و الزام است که در حین آزمون تنها از یک اسباببازی استفاده شود و سایر آنها کنار گذاشته شوند که موجب حواسپرتی کودک نشود.
منبع:
کم شنوایی اختلال یا بیماری بوده که بر اثر آن فرد قادر به شنیدن صداهای اطراف نیست. این اختلال معمولا به دلیل عفونت گوش، ضربه، عوامل ارثی و برخی از بیماریها رخ میدهد. معمولا افراد کم شنوا علاوه بر نشنیدن با مشکلات دیگری نیز روبرو میشوند. مثلا شغل خود را از دست میدهند، با خانواده و دوستان خود نمیتوانند ارتباط برقرار کنند و برای بیرون رفتن متکی به دیگران هستند.
سمعک یک وسیله طبی است که، متخصص گوش یا شنواسنج پس از معاینه و تشخیص نوع اختلال گوش فرد، برای او تجویز میکند. این وسیله در دو نوع پشت گوشی و داخل گوشی وجود دارد که با تقویت و ارتعاش صداهای اطراف به افراد کم شنوا کمک میکند تا بهتر بشنوند. از سویی برخی افراد کم شنوا از این که دیگران سمعک را بر روی گوش آنها ببینند احساس خوبی ندارند. سمعکهای نامرئی بهترین گزینه برای این افراد است. بیشترین سوالی که این افراد از متخصصان حوزه سمعک میپرسند این است که بهترین نوع سمعک نامرئی چیست؟
این نوع سمعک به شکل حرف انگلیسی " S" بوده و در مجموعه سمعکهای داخل گوشی قرار دارد و همانگونه که از نام آن مشخص است، سمعکی است که غیر قابل دیدن و نامرئی است. متخصص شنوایی سنجی برای تجویز این نوع سمعک ابتدا از داخل مجرای گوش بیمار قالب میگیرد سپس با توجه به اندازه داخل گوش شخص سمعک را برای وی میسازند به بیان دیگر این نوع سمعکها منحصربهفرد هستند چون اندازه مجرای داخلی گوش هر کس منحصر به فرد است. برای آگاهی از سمعک نامرئی, به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید.
این مدل به طور کامل داخل کانال گوش قرار میگیرد و زمانی که از روبرو یا پشت سر به فرد نگاه میکنی سمعک دیده نمیشود. ولی از کنار تا حدی قابل رویت است
جدیدترین سمعک نامرئی موجود در بازار سمعک CII بوده که از هیچ زاویهای قابل رویت نیست. اندازه این مدل از مدل CIC بسیار کمچکتر است به همین دلیل از هیچ زاویهای دیده نمیشود.
این مدل در داخل گودی لاله گوش قرار میگیرد و از زاویه روبرو و بغل دیده نمیشود.
محل قرارگیری این مدل سمعک قسمت پایین صدف گوش است. که از روبرو دیده نمیشود اما از کنار دیده میشود.
خواندن این مقاله توصیه میشود: انواع سمعک نامرئی
معرفی یک مدل سمعک نامرئی به عنوان بهترین نوع سمعک نامرئی اصلا امکانپذیر نیست. زیرا متخصص گوش با توجه به میزان اختلال، سن و اندازه گوش فرد برای سمعک تجویز میکند.پس بهترین نوع سمعک نامرئی برای هر کس متفاوت است. مثلا سمعک نامرئی برای کودکان و کسانی که دچار کم شنوایی عمیق هستند اصلا تجویز نمیشود. برای آگاهی از سمعک نامرئی, به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید.
البته این دو مدل به طور کامل نامرئی نیستند ولی به نسبت سمعکهای پشت گوشی کمتر دیده میشوند:
پزشک برای تجویز بهترین نوع سمعک نامرئی باید به نکات زیر توجه داشته باشد:
به دلایل زیر نمیتوان برای این سوال یک جواب قطعی پیدا کرد زیرا:
عناوین بهترین و جدیدترین سمعکهای نامرئیِ مدلِ IIC که ۴ برند برتر دنیا آنها را طراحی کردند:
این مدل در دسته سمعکهای پیش ساخته ک نیاز به قالبگیری ندارند، است و برای افرادی که دارای کم شنوایی ملایم و متوسط هستند مناسب است.
یک سمعک هوشمند داینامیک بوده که اندازهای کوچک دارد و بهترین نوع سمعک نامرئی برای کم شنوایی ملایم تا متوسط رو به شدید است.
جزء سمعکهای پیشرفته و هوشمند برند اتیکن است و از آخرین تکنولوژی روز دنیا در آن استفاده شده است. این مدل برای کسانی که مشکل درک گفتار دارند بهترین نوع سمعک نامرئی است.
در این مدل از پلتفرمهای پردازشی بسیار قوی استفاده شده و همچنین قابلیت درک صدا را در زاویه ۳۶۰ درجه
دارد و مناسب افرادی است که کم شنوایی متوسط رو به شدید دارند.
یک سمعک نامرئی هوشمند و داینامیک که با استفاده از آن فرد صدا را به صورت شفاف و کاملا طبیعی میشنود. تقویت کننده قوی این سمعک باعث افزایش صداهای گفتاری و کاهش نویز محیط میشود.
این سمعک هم پیش ساخته بوده به طور ثابت در گوش قرار میگیرد. مصرف کم باتری و کیفیت صدای بالا از جمله ویژگیهای آن است.
یک سمعک نامرئی هوشمند بوده و اندازه این سمعک بسیار کوچک است. بهترین نوع سمعک نامرئی برای کم شنوایی های ملایم تا متوسط و رو به شدید است. این سمعک در برابر رطوبت و گردوغبار مقاوم بوده و فرد مشکل وزوز در گوش را ندارد.
منبع:
سمعک اتیکن (Oticon) در سال ۱۹۰۴ توسط یک تولید کننده وسایل کمک شنیداری به نام هانس دمانت که درصدد کمک به همسر کم شنوای خود بود در دانمارک تاسیس شد. کمپانی اتیکن یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین شرکت های تولید کننده سمعک در جهان بشمار می آید و در زمینه تحقیقات شنوایی بسیار فعال و پیشرو است. این شرکت متعهد به ارائه بالاترین استانداردهای حرفه ای و بالاترین میزان کیفیت سمعک های موجود در دنیاست. این کمپانی با استفاده از منابع مختلف خود به تولید بهترین و مفید ترین سمعک ها اقدام می کند. برای خرید سمعک در تهران اصل, از مراکز مطمئن تهیه خریداری کنید.
اتیکن تحقیقات اریک شولم را که بزرگترین مرکز تحقیق در جهان است، اداره می کند. در این مرکز، توسعه دهندگان سمعک به صورت یکپارچه کار و تلاش می کنند تا انتظارات، نیازها و تعاملات روزمره افراد کم شنوا را بررسی و برآورده نمایند. اتیکن مدیکال، شرکت خواهر اتیکن، در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد تا به افرادی که به سمعک استخوانی برای درمان کم شنوایی نیاز دارند، کمک کند. هدف اصلی اتیکن مدیکال کمک به افراد کم شنوایی است که نمی توانند با سمعک های مرسوم درمان شوند. در واقع، گروه هدف اتیکن مدیکال افراد با کم شنوایی مختلط یا ناشنوایی یک طرفه است. اتیکن مدیکال برای این افراد، پردازنده های صوتی، لوازم جانبی، اجزای ایمپلنت و ابزارهای مختلف جراحی تولید می کند.
سمعک اتیکن بیشتر از قیمت به نیاز بیمار توجه دارد. طیف گسترده ای از سمعک های اتیکن، شامل دستگاه های کوچک و کاملا نامرئی، برای کسانی که می خواهند سمعک را به آسانی در پشت گوش یا داخل گوش پنهان کنند، وجود دارد. یکی از دلایل عملکرد با دوام سمعک های اتیکن، ارزیابی های دقیق دوره ای و همچنین تلاش برای دستیابی به بالاترین استاندارد کیفی ممکن است. پوشش نانو در سمعک های جدید اتیکن یکی از این اقدامات بوده است که آن را واجد دریافت استاندارد IP58 نموده است که نشان دهنده ی مقاومت بالای سمعک های اتیکن به نفوذ گرد و خاک و آب است. به علاوه، پیشرفته ترین تکنولوژی سرکوب وزوز گوش در اختیار سمعک اتیکن می باشد. سمعک نیک آوا یکی از نمایندگی های اتیکن ایران است و با ارائه ی جدیدترین محصولات کمپانی اتیکن و خدمات پس از فروش و ارائه ی گارانتی بی قید و شرط بین المللی توانسته است گامی در راستای ارائه خدمات و یاری رسانی به جامعه ی کم شنوا بردارد .
انواع سمعک اتیکن Oticon
سمعک Opn اتیکن
سمعک Opn مدرن ترین و خلاقانه ترین سمعک کمپانی اتیکن بشمار می آید. این سمعک در سال ۲۰۱۷ در بزرگترین نمایشگاه تجاری بین المللی تجهیزات شنوایی، یکی از سمعک های مبتکرانه جهان معرفی شد. هدف اصلی سمعک Opn رفع مشکل درک گفتار افراد کم شنوا در گفتگوهای گروهی و محیط های پر از سروصدا است. سمعک Opn با تکنولوژی نوین خود بجای تمرکز به گفتار تنها یک گوینده، کل گفتگوها را رصد می کند و بهترین نسبت درک گفتار به نویز را فراهم می آورد. این سمعک پشت گوشی RITE تحولی را در صنعت شنوایی ایجاد کرده است.
از دیگر ویژگی های سمعک Opn :
۳۰ درصد افزایش درک گفتار نسبت به سمعک های موجود اتیکن
افزایش سرعت پردازش محیطی به بیش از ۱۰۰ بار در یک ثانیه
مجهز به دکمه چند قابلیتی هوشمند
ضد آب و ضد گرد و غبار
اتصال به آیفون و اندروید
باندهای فرکانسی منطبق
تعویض برنامه اتوماتیک
جهت یابی بهبود یافته صدا
۶۴ کانال فرکانسی
سمعک های RITE OPN قابلیت شارژ دارند و این ویژگی هم باعث صرفه جویی و هم نهایت انعطاف برای کاربر می شود.
سمعک OPN با سیستم کنترل وزوز گوش SoundSupport™ به کاربرانی که وزوز گوش دارند کمک میکند تا با حذف و کنترل این مشکل ، مجددا از صدا لذت ببرند.
با تکنولوژی Telecoil میتواند صداها را بطور مستقیم از سیستم های دیجیتالی دریافت نماید.
سیستم وایرلس
طولانی شدن عمر باطری در مدل های غیرشارژی
دارای یک نشانگر LED با دو رنگ، دو دکمه بر روی سمعک های قدرتمند BTE13 Plus Power
مناسب برای کودکان
اولین سمعک متصل شونده به اینترنت در جهان که به طور یکپارچه به دستگاه های الکترونیکی محبوب متصل می شود.
برای رزرو نوبت ارزیابی شنوایی، مشاوره و خرید سمعک های پیشرفته اتیکن هم اکنون با کلینیک نیک آوا تماس بگیرید!
شماره تماس: ۸۸۷۹۴۳۷۴ - ۰۲۱
سمعک اتیکن Alta2 / آلتا 2 :
شامل مدل های داخل گوشی (CIC) تا انواع مختلفی از سمعک های پشت گوشی است. این سمعک مناسب برای افراد مبتلا به کم شنوایی شدید تا عمیق است و از تکنولوژی brainHearing بهره مند است. این سمعک در رده ی سمعک های گران قیمت کمپانی اتیکن محسوب میشود. در این سمعک سیستم وایرلس دوگوشی با تمرکز بر گفتار در محیط های شلوغ با سیستم Speech Guard E تعبیه شده است. در سمعک آلتا 2، سیستم پیشرفته ی ConnectLine برای ارتباط بهتر با تلویزیون، موزیک، موبایل، کامپیوتر و ... قرار دارد و با ریموت کنترل برنامه های سمعک قابلیت مدیریت هستند.
برای خرید سمعک در تهران اصل, از مراکز مطمئن تهیه خریداری کنید.
ویژگی های دیگر این مدل :
شناسایی و حذف سریع هرگونه فیدبک بدون کاهش کیفیت و بهره ی صدا
جهت یابی خودکار با سیستم Free Focus و بهبود نسبت سیگنال به نویز با مدار حذف نویز پیشرفته
سمعک Alta2 Pro / آلتا 2 پرو اتیکن
ویژگی های مهم این مدل عبارت است از: ارتباط دو گوشی، 16 کانال کنترل شده توسط 10 باند برای افزایش کیفیت و وضوح گفتار، 4 برنامه ی قابل تنظیم مانند موزیک ، مهمانی ، رستوران ، محیط های شلوغ ، محیط باز و غیره، سیستم کاهش نویز در محیط های پر سر و صدا، برنامه ی کنترل وزوز گوش، امکان پردازش و تنطیمات متنوع برای محیط های شنیداری مختلف، مدار کاهنده نویز، پردازش همزمان اطلاعات دوگوشی برای ایجاد شنوایی طبیعی تر، تعدیل کننده گفتاری، زوم پیشرفته ی صدا برای درک بهتر اطلاعات صوتی محیط، سمعک خودآموز با قابلیت تطبیق برای انواع محیط ها و قابلیت وایرلس با قابلیت اتصال به تلفن همراه، میکروفون،تلویزیون و...
سمعک اتیکن Nera2
این سمعک پیشرفته ی کمپانی اتیکن دارای سیستم Connectline و تکنولوژی بی سیم است و در انواع مدل های پشت گوشی، رسیور داخل کانال، داخل گوشی و داخل کانال وجود دارد. سمعک Nera2 مناسب برای انواع افت شنوایی است. ویژگی های دیگر آن:
قابلیت مدیریت سمعک با ریموت
سمعک فوق هوشمند
کیفیت مطلوب حتی در صداهای آهسته
پردازش دو گوشی
تشخیص خودکار محیط
تکنولوژی بی سیم و انتقال جریان صوت از تلفن، تلویزیون و ... به صورت مستقیم به سمعک
میکروفن های دایرکشنال
عملکرد حذف فیدبک
مقاوم در برابر رطوبت ، گرد و غبار
سمعک اتیکن RIA2
در این مدل تکنولوژی خاص Inium Sense برای پردازش طیف گسترده ای از اصوات و در نتیجه ارسال اطلاعات با کیفیت بیشتر به مغز استفاده شده است که امکان مکالمه ی راحت در شرایط پر سر و صدا را فراهم می آورد. به علاوه، با تکنولوژی connectline این سمعک تبدیل به هدست بی سیم می شود. سمعک Ria2 در رنگ بندی ها و سبک های مختلف داخل گوشی و پشت گوشی موجود است.
از دیگر ویژگی های این مدل می توان به این موارد اشاره کرد: مدار حذف فیدبک، سیستم مدیریت وزوز گوش، تجهیز به تله کویل به جز CIC و IIC، دارای ولوم کنترل و Push button به جز در مدل IIC، ارتباط دو گوشی، ارتباط وایرلس، دارای AUTO PHONE به جز در مدل های IIC و CIC، بهبود خودکار صدا در محیط های مختلف شنیداری با سیستم Artificial Intelligence، شانزده کانال برای بهبود کیفیت صدا، چهار برنامه ی قابل برنامه ریزی، سیستم مدیریت نویز، انتخاب بهترین حالت جهت گیری در محیط های مختلف با سیستم FreeFocus، تمرکز خودکار بر صداهای پشت سر در موقعیت هایی مثل ماشین با سیستم Back Dir، برنامه آداپتیشن خودکار و دستی، قابلیت مدیریت سمعک با تلفن همراه.
فروش ویژه انواع سمعک اتیکن در طرح های مختلف
سمعک اتیکن اینتیگا / Oticon Intiga
مجموعه ای از دستگاه های کوچک گیرنده در گوش، با کارایی بالا است. این نوع از سمعک اتیکن دارای تراشه پردازش صوتی با سرعت بالا و همچنین فن آوری بی سیم است تا به دستگاه ها کمک کند تا صداها را در محیط فرد مشخص کند. بسیاری از افراد کم شنوایی که نیاز به سمعک دارند، با اولین سمعک خود به سختی کنار آمده و زمانی طول می کشد تا آنرا بپذیرند. سمعک INTIGA اتیکن با ظاهر کوچک و کیفیت بالا حتی برای کاربرانی که برای اولین بار از سمعک استفاده می کنند بسیار راضی کننده وقابل پذیرش است. این سمعک دارای :
راحتی در استفاده های طولانی مدت
در ده رنگ مختلف و بسیار کوچک
10 کانال پردازشی
تعدیل صوت در موقعیت هایی که نویز بطور ناگهانی تغییر میکند برای بهبود کیفیت صوت
ارتباط دو گوشی با تکنولوژی بی سیم
سیستم بلندگوی بهبود یافته
هوش مصنوعی AI برای اطمینان از نویز حداقل و بالاترین کیفیت گفتار
سیستم Streamer برای انتقال مستقیم صدای تلفن و تلویزیون به سمعک و قابلیت اتصال به دستگاه های شنیداری از طریق بلوتوث با برنامه ConnectLine
سمعک داخل گوشی intiga i اتیکن
این سمعک بسیار کوچک کاملا درون گوش قرار می گیرد و با تکنولوژی پیشرفته ی خود به صورت خودکار در محیط های مختلف، صدای سمعک تعدیل می شود. این سمعک بسیار ظریف و نامرئی دارای رنگبندی های بژ و مشکی و کیفیت صدای بالایی است.
سمعک داینامو / Dynamo اتیکن
سمعک پشت گوشی و سوپر پاور کمپانی اتیکن است که دارای تکنولوژی BrainHearing برای صدایی بسیار واضح است. این سمعک برای کم شنوایی های شدید و عمیق مناسب است. سمعک داینامو برای بهبود کیفیت صدا، حذف فیدبک، راحتی شنیداری، شخصی سازی بیشتر، تنظیم خروجی و بهره، دارای سیستم پردازشی Inium Sense است. باطری این سمعک شماره 13 است و در 7 رنگ ساخته شده است. سمعک داینامو:
حذف فیدبک پیشرفته دارد.
به سیستم Speech Guard E برای بهبود گفتار مجهز است.
ابزار شخصی سازی YouMatic دارد.
مناسب برای کودکان و نوجوانان است.
دارای IP58 و پوشش نانو و مقاومت در برابر ضربه است.
سمعک مدل Hit
سمعک Hit در انواع سمعک پشت گوشی و داخل گوشی در رنگبندی مختلف وجود دارد که برای انواع کم شنوایی مناسب است. این مدل در دو سطح عملکردی HIT و HIT PRO است. قیمت سمعک مدل Hit در رده ی سمعک های پایه می باشد. ویژگی های HIT PRO موارد ذیل می باشد:
انتخاب خودکار تنظیمات متفاوت در موقعیت های مختلف بدون نیاز به تنظیمات دستی
جهت یابی انطباقی : توانایی بهبود کیفیت شنیداری حتی در محیط های شلوغ با تمرکز بر یک صدای خاص
فناوری حذف فیدبک
مدیریت نویز
مدیریت انطباق خودکار
ویژگی Auto Phone برای شنیدن صدا با تلفن برای افزایش کیفیت صدای تلفن
سیستم Front Focus برای تشخیص جهت صدا و تمرکز بر آن
کاهش نویز باد
4 برنامه ی قابل تنظیم
سازگار با سیستم FM جهت برقراری ارتباط
سمعک Oticon Agil : یک سری از دستگاه های شنوایی پیشرفته است که برای افراد با کم شنوایی پیشرفته و درک بهتر صدا طراحی شده اند. این دستگاه ها دارای یک تراشه پردازش صوتی پیشرفته هستند که به آنها اجازه می دهد تا بسیار بیشتر از سمعک های قدیمی کارایی داشته باشند.
سمعک Oticon Acto : فناوری برتر سمعک اتیکن در بسته بسیار ارزان تر را به افراد کم شنوا ارائه می دهد. این دستگاه ها که در سبک های متنوعی در دسترس هستند، برای شنیدن استثنایی با حداکثر راحتی برای افراد طراحی شده اند .
سمعک Otichon Chili : سمعک های فوق العاده قدرتمندی هستند که برای کمک به شنوایی افراد مبتلا به ضایعات شنوایی شدید طراحی شده اند.
سمعک Oticon Ino : این نوع از سمعک اتیکن با قیمت مناسب ، عملیات اساسی را با تکنولوژی پردازش صحیح و راحت انجام می دهد و در طیف گسترده ای از سبک ها و رنگ ها طراحی شده است.
سمعک Oticon get : این نوع از سمعکها برای افرادی که دارای افت شنوایی هستند مناسب بوده و دارای یک سبک مدرن هستند، به راحتی کار می کنند و برای ارائه پردازش صحیح و راحت صدا طراحی شده اند. این سمعک هوشمند پایه در مدل های پشت گوشی، داخل گوشی و داخل کانال است و برای کم شنوایی های ملایم تا عمیق مناسب است. سمعک Get دارای 4 کانال پردازشی، تله کویل، مدار کاهنده ی نویز برای موقعیت های باد و سر و صدا است. سمعک Get طیفی از رنگ ها و مدل ها را دارد و از تکنولوژی RISE برای کیفیت صدایی بیشتر بهره برده است.
سمعک Oticon Safari : سمعک خاص برای کودکان هستند. این نوع سمعک اتیکن برای پاسخگویی به نیازهای نوزادان، کودکان و نوجوانان طراحی شده است.
منبع:
آیا هنوز هم بین نرم افزارهای قدیمی مایکروسافت به عنوان نرمافزار مدیریتی جابهجا میشوید و خودتان را در سطرها و ستونها غرق میکنید تا بالاخره از کارتان سر دربیاورید و در جلسات هفتگی حرفی برای گفتن داشته باشید؟
یک نفس عمیق بکشید.
قبول داریم … مدیریت وظایف و فعالیتها در هر کسبوکاری از نظر بیشتر مدیران کاری طاقتفرسا به نظر میرسد. اما وقتی نرم افزارهای مدیریتی هستند، چرا باید اینقدر خودمان را زجر دهیم تا بالاخره بتوانیم یکی دو دادۀ بهدردبخور از فعالیتهایمان استخراج کنیم؟
اگر به دنبال نرم افزار مدیریتی میگردید، این روزها به قدری گزینههای خفن وجود دارد که با استفاده از آنها بتوانید به استادبزرگِ مدیریت تبدیل شوید!
یک نرم افزار مدیریتی نرم افزاری است که برای مدیریت و کنترل کارکنان، برنامهریزی پروژهها، تخصیص منابع و زمانبندی انجام کارها استفاده میشود.
این ابزارها به مدیران و همچنین کل اعضای تیم کمک میکنند تا فرایندها، فعالیتها، مخارج، کیفیت و تمام اسناد رد و بدل شده در طول پروژه را کنترل کنند. در ضمن، نرم افزارهای مدیریتی میتوانند به عنوان بستری برای آسانتر شدن همکاری بین سهامداران یک شرکت یا پروژه عمل کنند.
از مدیریت منابع و بودجه گرفته تا مدیریت اعضای تیم، هرکدام از وظایف یک مدیر آنقدر پیچیده هستند که مطمئناً شما برای انتخاب نرم افزار مدیریت باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. اما تحقیقات و مطالعات ما نشان داده که به طور کلی، هر نرم افزار مدیریتی باید 5 جنبۀ کاربردی داشته باشد تا در نهایت به درد شما بخورد.
نرم افزارهای مدیریتی با امکان اختصاص دادن و به روز رسانی وظایف به شما کمک میکند کارهای مهمتر را در اولویت خود قرار دهید. اینطوری مطمئن خواهید بود که همۀ اعضای تیم شما در مسیر درست حرکت میکنند .
ابزارهای مدیریتی که دارای قابلیت تقویم، نمودار گانت یا برنامهریزی روزانه یا هفتگی باشند، نسبت به گزینههای دیگر برتری دارند. این قابلیتها به شما کمک میکنند بفهمید کار یک پروژه تا کجا پیش رفته و هر کدام از افراد تیم چه فعالیتهایی در راستای پیشبرد کار انجام دادهاند.
با امکان اشتراکگذاری و سازماندهی اسناد کلیدی پروژه، دیگر زمان تلف شدهای برای جستجوی فایلها را نخواهید داشت و همۀ افراد از طریق یک دیتابیس واحد، به فایلهای مهم دسترسی خواهند داشت.
نرم افزارهای مدیریتی حتماً باید قابلیت ارتباط داشته باشند. چون اگر مدیر و اعضای تیم به صورت روان و ساده با هم در ارتباط باشند، تمام مشکلات در اسرع وقت حل خواهند شد و دیگر نیاز به مکاتبات کاغذی هم نخواهد بود.
بهترین نرم افزارهای مدیریتی قابلیت گزارشدهی و گزارشگیری دارند. اینطوری مدیران میتوانند مطمئن باشند پروژه در حال پیشرفت است و همۀ وظایف به موقع انجام میشوند.
با در نظر گرفتن این جنبهها، حالا میتوانیم نگاهی به بهترین نرم افزارهای مدیریت بیندازیم. البته انواع نرمافزار مدیریت در بازار وجود دارد که باید طبق نیاز، امکانات آن نرمافزار مدیریت کسبوکار و همینطور بودجه موردنظرتان یک نوع را انتخاب کنید.
ساختار ساده و در عین حال قدرتمند Kanban MeisterTask کارهای مدیریتی را خیلی سادهتر از قبل میکند. این ابزار مدیریت، آنلاین، بصری و هوشمند است. MeisterTask با طیف گستردهای از قابلیتهای ارتباطیاش به انتخابی محبوب برای تیمهایی تبدیل شده که به دنبال طراحی بصری تمیز و تجربۀ کاربری عالی هستند.
ویژگیهایی مانند مشاهدۀ افراد (Watching)، منشن کردن (Mentioning)، برچسبها (Tags) و زمانبندی وظایف (Task Scheduling)، همکاری مدیر با تیمش را هم در خانه و هم در دفتر کار، ساده و لذتبخش میکند.
MeisterTask برای هر کدام از کارکنان یک صفحۀ شخصی ارائه میدهد که وظایف هر پروژه را میتوان به آن پین و سازماندهی کرد.
قیمت: MeisterTask یک نسخه پایۀ رایگان با عملکردهای اصلی ارائه میدهد. اما نسخۀ پولی اولیۀ آن که ماهانه 8.25 دلار برای هر کاربر قیمت دارد، ویژگیهای جامعتر و جذابتری دارد. پکیج بیزنس MeisterTask با قیمت ماهانه 20.75 دلار قادر است بهترین خدمات مدیریتی ممکن را به تیمها ارائه دهد.
Basecamp از آن نرم افزارهای مدیریتی محبوب است که خیلی از تیمهای مدیریتی در جهان از آن استفاده میکنند. این نرمافزار چندین قابلیت مختلف در بحث همکاری یا Collaboration ارائه داده و سعی کرده روی همانها متمرکز شود.
مثلاً شما در Basecamp یک منطقۀ بحث (Discussion Area) دارید که در آن همۀ کاربران میتوانند نظرات خود را بگذارند و مدیر به آن رسیدگی کند. علاوه بر این، خلاصهای از پروژههایی که تیم شما در روز کار میکنند (مانند وضعیتها و بهروزرسانیها) به صورت روزانه به ایمیل مدیر ارسال میشود.
جالب اینجاست که اگر نتوانستید فایل خاصی را پیدا کنید، میتوانید از ابزار جستجوی قدرتمند این نرمافزار برای مکانیابی فایلها یا مکالمات خود استفاده کنید. با این حال، Basecamp معایبی مثل نبود گزینههای سفارشیسازی هم دارد.
قیمت: Basecamp برای مشاغل یا بیزنسها 99 دلار در ماه آب میخورد. اما برای معلمان و دانشآموزان کاملاً رایگان است.
Nifty یکی از نرم افزارهای مدیریتی است که میتوانیم آن را از ابزارهای موج نوی مدیریت به حساب آوریم. نیفتی با ترکیب همۀ قابلیتهای مهم مدیریتی در یک نرم افزار، زحمات و دردسرهای مدیریتی را کاهش میدهد و بهرهوری تیم را بهبود میبخشد.
نرم افزار Nifty به شما کمک میکند وظایف اعضای تیم را با استفاده از قابلیت kanban یا نمای لیست، مدیریت کنید. همچنین یک تقویم داخلی باحال دارد که میتواند با Google ادغام شود. اینجا قابلیت اشتراکگذاری فایل و اسناد با اعضای تیم هم وجود دارد.
قیمت: قیمت Nifty از 39 دلار برای تیمهای 10 نفره شروع میشود و تا 124 دلار در ماه برای تیمهای 50 نفره در دسترس است. در هر طرح قیمتی، تیمها میتوانند هر تعداد مهمان یا مشتری را که مایلاند بدون هزینۀ اضافی به محیط نرمافزار دعوت کنند.
Teamwork Projects یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه است که ویژگیهای بصری مختلفی مثل قابلیت مدیریت وظایف، پیامرسانی، ذخیرهسازی فایل، ابزارهای ردیابی زمان و… را شامل میشود.
Teamwork Projects به مدیران پروژه کمک میکند تا پروژههای خود را با استفاده از ویژگیهای منحصربهفردی مثل تقویم علامتگذاری شده (Marked Calendar)، نمودار گانت و قابلیت گزارشدهی ستآپ (Set-Up Reporting) پیش ببرند.
قابلیت ادغام این نرمافزار با DropBox، Google Drive و Box.com از دیگر مزایای تیمورک پراجکت محسوب میشود.
قیمت: طرحهای قیمتگذاری این نرمافزار بین 69 دلار در ماه (دفتر کوچک) تا 269 دلار (بیزنسهای بزرگ) متغیر است.
ProofHub بر سادگی و کارآمد بودن تأکید دارد. این گزینه، یکی از آن نرم افزارهای مدیریتی است که نامش برای مشاغل کوچک و در حال رشد آشناست. پروژههایی که در بستر این نرمافزار آنلاین تعریف میشوند، قابلیت بحث، اشتراکگذاری و ویرایش دارند.
مدیریت وظایف، گردش کار، تابلوهای شغلی، نمودار گانت، گزارشها، ردیابی زمانی، بحث، چت، تقویم، مدیریت فایل، یادداشت و اعلانهای درونبرنامه از ویژگیهای جالب پروفهاب است.
قیمت: بسته به تعداد پروژهها و فضای ذخیرهسازی مورد نیاز قیمت ProofHub از 45 دلار در ماه تا 99 دلار متغیر است.
نرم افزار مدیریتی Zoho رابط کاربری تمیز و سادهای دارد و در بحث برنامهریزی عالی عمل میکند. اینجا میتوانید با تقسیم و تجزیۀ پروژهها به واحدهای قابل مدیریت بهرهوری کار خود را بیشتر کنید و به شکل عملی شاهد پیشرفت کارهایتان باشید.
ابزارهای مختلف گزارشدهی و همکاری که برای سهولت همکاری بین مشاوران، فروشندگان، کارمندان و مشتریان در این نرمافزار پیادهسازی شده، زوهو را به یک گزینۀ عالی برای بیزنسهای بزرگ تبدیل کرده است. زوهو قابلیت ادغام با ابزارهایی مثل Google Apps و DropBox را نیز دارد.
قیمت: Zoho یک طرح رایگان ارائه میدهد که شامل 1 پروژه و 10 مگابایت فضای ذخیرهسازی ابری است. شما بسته به سطح کار و بزرگی بیزنس خود میتوانید سراغ گزینههای 25، 50 و 80 یورویی آن نیز بروید. (هزینه به صورت ماهانه است.)
Trello برای ما ایرانیها نامی محبوب و آشناست. این نرم افزار مدیریتی قادر است کل پروژه را در یک نما به تصویر بکشد. روی ای ابزار مدیریتی میتوانید برای هر وظیفه کارت جداگانهای بسازید و آنها را در بورد یا تختۀ تریلو جابهجا کنید.
وقتی بتوانید لیست کارهایی که باید انجام دهید را روی یک تابلوی واحد نمایش دهید و برای هر یک از کاربران یک کارت وظیفه تعیین کنید، حداقل میزان سردرگمی را نسبت به وظایف موجود و ددلاین آنها خواهید داشت.
قیمت: حتماً میدانید که Trello یک بسته رایگان با تابلوها، لیستها، کارتها و اعضای نامحدود ارائه میدهد. همچنین یک بستۀ بیزنس با هزینۀ 9.99 دلار در ماه دارد که اصطلاحاً شامل «پاور آپ» نامحدود است و ویژگیهای جالب زیادی به آن اضافه میشود. تریلو یک بسته سازمانی با هزینۀ ماهانه 20.83 دلار هم دارد.
JIRA یکی دیگر از نرم افزارهای مدیریتی محبوب است که بیشتر به درد تیمهای توسعه نرمافزار میخورد. این تیمها با استفاده از جیرا میتوانند اسکرامبردهای قابل تنظیم و تابلوهای کانبان ایجاد کنند و از قابلیت گزارشدهی در لحظۀ نرمافزار استفاده کنند.
با بهکارگیری قابلیت ردیابی اشکالات (Track Bug) مشکلات برجستۀ پروژه خودشان را نشان میدهند. اینجا نظارت بر زمان صرف شده برای هر کار خیلی آسان است. جالب است بدانید JIRA دارای مجموعهای قوی از APIها است که به کاربران کمک میکنند آن را به خیلی از نرمافزارهای دیگر متصل کنند.
قیمت: بسته به تعداد کاربرانی که دارید، قیمت جیرا از 10 دلار در ماه تا 1500 دلار متغیر است.
اگر به فکر منظم نگه داشتن فضای کار خود هستید، نرم افزار مدیریتی آسانا پیشنهاد فوقالعادهای است. Asana وظایف، پروژهها و مکالمات را در قالب داشبوردهای کارآمدی نمایش میدهد. خیلی از کاربران این نرمافزار میگویند جذابترین ویژگی این ابزار امکان افزودن فیلدهای مربوط به مشتری است.
آسانا نوعی صفحات تیمی دارد که در آن ایدهها و مکالمات برای همه به اشتراک گذاشته میشوند. اینجا شما یک «جعبه هوشمند» هم دارید که اعضای تیم با استفاده از آن بهروزرسانیهای مهم پروژه را دریافت میکنند.
Asana با تعداد زیادی از سیستمهای پرکاربرد دیگر مثل Google Drive، DropBox، Github، MailChimp و… قابل ادغام است.
قیمت: نرم افزار مدیریت Asana یک نسخه اصلی رایگان دارد اما مدیران میتوانند برای بستۀ ویژۀ آن، که قابلیتهای کنترل و پشتیبانی بیشتری دارد ماهانه 9.99 دلار پول بپردازند.
ایجاد گردش کار در Monday.com به راحتی هرچهتمامتر است. با استفاده از این پلتفرم میتوانید قابلیتهای جالبی مثل مدیریت زمان را به کار ببرید و با خودکار کردن مکالمات و دستورات روزمره، در زمان خود صرفهجویی کنید.
قیمت: Monday.com بسته به اندازۀ شرکت و تعداد کاربران، طرحهای قیمتگذاری مختلفی را ارائه میدهد. قیمتها از 17 € (نسخۀ پایه برای 2 کاربر در ماه) تا € 39 (نسخۀ پریمیوم برای 2 کاربر در ماه) متغیر هستند.
Wrike یکی از نرم افزارهای مدیریتی و همکاری مبتنی بر ابر است. این ابزار به کاربران خود کمک میکند تا عملیات روزانۀ خود را پیگیری کنند و پروژههایشان را در چارچوبی مشخص و با بودجهای از پیش تعیین شده به پایان برسانند. برای تنظیم وظایف میتوان Wrike را با دیگر ابزارهای تجاری مثل Google Apps، Microsoft Excel، Dropbox و… ادغام کرد. جهت اطلاع از نرم افزار مدیریت وظایف سازمانی، به سایت دیباگ مراجعه کنید.
قیمت: Wrike یک نسخه رایگان، نسخه حرفهای (5 تا 15 کاربر، 9.80 دلار در ماه)، نسخه تجاری (5 تا200 کاربر، 24.80 دلار در ماه) و نسخهای برای بازاریابان (34.60 دلار در ماه) دارد.
Adobe Workfront یک نرم افزار مدیریت پروژه کاربرپسند است که قابلیتهای جالبی مثل داشبورد قابل تنظیم، گزارشدهی همزمان و مشاهده واضح همۀ وظایف و عملیاتهای جاری را ارائه میدهد.
Adobe Workfront ابزارهایی برای اولویتبندی پروژه دارد که بالاترین نظم ممکن را به محیط کاری شما میآورند. Workfront را میتوان با سیستمهای دیگری مثل Adobe Creative Cloud، Google Drive و Microsoft Outlook ادغام کرد.
قیمت: قیمت تمام طرحها فقط در صورت درخواست قابل استعلام است.
Hubstaff یک ابزار عالی برای طراحی و اجرای گردش کار خودکار است. با Hubstaff میتوانید با اولویتبندی وظایف روی کارمندان خود تمرکز کنید و نظرات و وضعیت پروژه را به راحتی با اعضای تیم خود به اشتراک بگذارید.
قیمت: Hubstaff برای 5 کاربر رایگان است.
LiquidPlanner یک نرم افزار مدیریتی است که به طور خودکار با کسبوکار شما سازگار میشود. مثلاً وقتی اولویتها و منابع مالی مدیر تغییر میکند، نرمافزار به طور خودکار این تغییرات را به روز میکند و شما را نسبت به کارهای جدیدی که باید انجام دهید مطلع میسازد.
LiquidPlanner قابلیت جالبی برای کنترل موارد بین پروژهها دارد و به صورت لحظهای گزارشهایی را در مورد پیشرفت، خطرات و بودجۀ پروژهها نشان میدهد.
قابلیت تجزیهوتحلیل پیشرفتهای که در این نرم افزار مدیریت تعبیه شده، به کاربران کمک میکند عملکرد پروژه را مدیریت کنند، مخارج و سود را به صورت لحظهای ببینند و همزمان نیمنگاهی به پورتفولیوهای مشتریان داشته باشند!
قیمت: LiquidPlanner بر اساس اندازه تیم و ویژگیهای مورد نیاز سه طرح قیمتی دارد: تیمهای کوچک (9.99 دلار در ماه)، حرفهای (39 دلار در ماه) و سازمانی (69 دلار در ماه) جهت اطلاع از نرم افزار مدیریت وظایف سازمانی، به سایت دیباگ مراجعه کنید.
کلیکآپ برای مدیریت فرایندها و وظایف عالی است. اینجا میتوانید گردش کار خود را سفارشی کنید و به هر کدام از اعضا وظایف خاصی را اختصاص دهید. اگر سرعت در پروژههای شما پارامتر مهمی است، این ابزار انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.
قیمت: CickUp یک طرح رایگان و یک طرح نامحدود پولی (4.55 یورو برای هر کاربر در ماه) و یک طرح تجاری (8.18 یورو کاربر/ماه) دارد.
TeamGantt هم یکی از نرم افزارهای مدیریتی است که بیشتر به درد مشاغل کوچکتر میخورد. راهاندازی آن بسیار آسان است و احتمالاً میتوانید در عرض یک یا دو ساعت کار کردن با آن را بیاموزید. این نرمافزار بیشتر روی قابلیتهای همکاری و نمودارهای پیشرفت تمرکز کرده است.
قیمت: محدودۀ قیمتی TeamGantt از صفر دلار در ماه برای حداکثر 10 کاربر و 1 پروژه آغاز میشود و تا 175 دلار در ماه برای کاربران و پروژههای نامحدود متغیر است.
Backlog یک ابزار مدیریت پروژه و همکاری برای تیمهای مختلف در یک سازمان است. مدیران میتوانند با استفاده از Backlog پروژهها و وظایف را به شکلی هوشمندانه مدیریت کنند. با استفاده از قابلیتهای ارتباط با مشتری، تیمهای فروش میتوانند سرنخها را با این نرم افزار ردیابی کنند و تیمهای توسعۀ محصول با بررسی فیدبکها مشکلات محصول را تعیین کنند.
قیمت: قیمت تمام طرحها فقط در صورت درخواست قابل استعلام است.
Celoxis در بین 3 نرم افزار برتر مدیریتی جهان قرار دارد. این نرم افزار به شکلی ساده و سرراست، پروژهها و ابزارهای مالی لازم را در اختیار مدیران قرار میدهد.
Celoxis هم نسخۀ آنلاین دارد (طرح SaaS) هم کاربران میتوانند به صورت آفلاین خودشان دادهها را میزبانی کنند. این نرمافزار ویژگیهای بسیار خوبی دارد، اما قابلیت گزارشدهی با موتور گزارشدهی پیشرفته، نمودارهای مختلف، دادههای زمانبندی شده و گزارشهای انعطافپذیر و قابل اشتراکگذاریِ آن از قابلیتهای محبوبتر این ابزار مدیریتی است.
قیمت: Celoxis دارای دو طرح قیمتی است: SaaS (25 دلار برای هر کاربر در ماه) و On-Premise (450 دلار)
پلوتیو یک پلتفرم همهکاره برای مدیریت کسبوکار است که در مدیریت پروژهها و وظایف، ایجاد دستورات و ارسال فاکتورها عالی عمل میکند. با پلوتیو میتوانید زمان خود را از هرجایی مدیریت کنید و همۀ نتایج را در یک جدول زمانی قدرتمند سازماندهی کنید.
قیمت: پلوتیو یک طرح عادی برای افراد دارد که 15 دلار در ماه است. طرح استودیوی آن 20 دلار و طرح تیمی آن 30 دلار در ماه آب میخورد.
نرمافزار MSP یک نرم افزار قدیمی و محبوب از مجموعه نرمافزارهای شرکت مایکروسافت است که در حوزه مدیریت و کنترل پروژهها به کار میرود. با استفاده از MS Project میتوانید زمان اجرا و تکمیل کلیۀ فعالیتهای پروژه را مشخص کنید و مطمئن باشید که پروژهها در زمانبندی مشخص خود اجرا و در موعد مقرر تحویل داده میشوند.
تعیین مراحل اجرای پروژه برای کارفرما و پیمانکار و ایجاد نمودارها و جداول حرفهای نظارت بر منابع مالی و انسانی از دیگر ویژگیهای MSP است.
قیمت: Microsoft MS Project یک طرح رایگان عمومی دارد و قیمت نسخههای پریمیوم آن فقط در صورت درخواست قابل استعلام است.
اگر شما مدیر یک سازمان هستید و یا میخواهید مدیریت یک سازمان را به عهده بگیرید، باید به نکات خاصی توجه کنید. نکاتی که شما را به یک مدیر تمام عیار تبدیل میکند. از جمله این نکات، میتوان به توجه به روشها نوین مدیریت سازمانی، مدیریت دانش، نرم افرارهای مورد نیاز و… اشاره کرد. استفاده از نرم افزار برتر مدیریت سازمانی به مدیران جهت پیشبرد اهداف و افزایش بهره وری کمک شایانی میکند. در ادامه به معرفی و کاربرد ۷ نرم افزار برتر برای مدیران سازمانی خواهیم پرداخت. جهت اطلاع از odoo نرم افزار، به سایت دیباگ مراجعه کنید.
از آنجا که تکنولوژی تمام ارکان زندگی ما را در برگرفته است، بی معنی است که فکر کنیم، ما در سازمانمان به تکنولوژی و نرم افزارهای مناسب نیازی نداریم. علاوه بر نیاز به وجود این نرم افزارها، راحتی استفاده از آنها و ایجاد سهولت در کارها نیز از دلایل دیگر استفاده از نرم افزارهاست. کاربردی ترین و مهم ترین نرم افزارهای این حوزه به شرح زیرند:
اولین نرم افزار از ۷ نرم افزار برتر برای مدیران سازمانی، scoro است. میتوانید به اکثر مواردی که برای مدیریت یک سازمان نیاز دارید، به طور یکجا، دسترسی داشته باشید. مواردی مانند: پروژهها، وظایف، صورت حسابها، مدیریت تماسها، تیمها و … . در این نرم افزار میتوانید جزئیات موارد گفته شده را تعیین کنید و با استفاده از سایر ویژگیهای آن، به یک مدیر توانمند بدل شوید.
اگر در سازمانتان تیمهای فراوانی وجود دارد ولی برای ایجاد ارتباط بین اعضای تیمها و بین تیمها، با مشکل مواجه هستید، چارهی کار شما slack است. استفاده از این نرم افزار، ارتباطات بین تیمی و بین اعضای تیمها را بدون واسطه و راحتتر میکند. هم چنین این نرم افزار دارای میانبرهایی است که ضمن افزایش بهرهوری، میزان همکاری را نیز بالا میبرد. جهت اطلاع از odoo نرم افزار، به سایت دیباگ مراجعه کنید.
اگر نیاز به یک نرم افزار تخصصی برای مدیریت وظایف دارید، proworkflow میتواند یک انتخاب عالی باشد. از ویژگیهای این نرم افزار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
آخرین ویژگی گفته شده، این امکان را به شما میدهد تا به راحتی به اطلاعات موردنیازتان دست یابید.
یکی دیگر از ۷ نرم افزار برتر برای مدیران سازمانی toggl است. این نرم افزار میتواند در زمینه تخصصی مدیریت پروژه به شما کمک کند. با استفاده از این نرم افزار میتوانید به صورت آنلاین و آفلاین، پروژهها را مدیریت کنید. همین طور متوجه شوید که زمان دقیق صرف شده در هر بخش چه قدر بوده است. اگر از سایر نرم افزارها استفاده میکنید ولی تصمیم به تعویض آن گرفته اید، میتوانید از toggl استفاده کنید. زیرا این نرم افزار میتواند با سایرین ادغام و همسان سازی شود.
گاهی بین شما و کارمندانتان اتفاق میافتد که بر سر دستمزد به توافق نمیرسید؛ بدین معنا که شما معتقدید او در ساعات کاری در مجموعه نبوده و یا وظایف خود را به درستی انجام نداده ولی او با نظر شما مخالف است. برای رفع مشکلات این چنینی و یا جلوگیری از وقوع آنها، نرم افزار hubstaff کارا است. این نرم افزار که روی گوشیهای موبایل نیز نصب میشود، میتواند با استفاده از GPS محل حضور کارمندان را مشخص کند، دستمزد آنها را حساب کرده و به موقع و به صورت آنلاین پرداخت کند.
اگر به تازگی مدیریت یک سازمان را به عهده گرفته اید و نیاز دارید تا درباره ایدههایتان با کسی مشورت کنید و یا نیازمند ایدههای جدید برای ادامه مدیریت سازمانتان هستید، نرم افزار basecamp برای شما مناسب است. در این نرم افزار هزاران مدیر و کارمند سازمانهای مختلف حضور دارند که ضمن به اشتراکگذاری ایدههای خود، میتوانند شما را در جهت پختهتر کردن ایدههایتان همراهی کنند. علاوه بر این نرم افزار basecamp قابلیت مدیریت پروژهها و ظایف را نیز داراست.
استفاده از نرم افزار هدف سنج به شما کمک میکند تا برنامه ریزی به سبک چابک و okr را در سازمانتان پیادهسازی کنید و هدفهای مناسب خود را تعیین و نتایج کلیدی متناسب را تعریف کنید؛ سپس به مشخص نمودن kpiهای مورد نیاز بپردازید. هم چنین این امکان را به شما میدهد که با تیمها و اعضای آن ارتباط مستمر داشته باشید و ضمن تعریف وظایف آنها و پیگیری عملکردشان، موارد تشویقی نیز در نظر بگیرید.
علاوه بر موارد بالا، از آنجا که این نرم افزار به زبان فارسی است و تمامی کارمندان سازمان میتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند، شما میتوانید با استفاده از آن، برنامه ریزی را در سطوح مختلف سازمانی جاری سازید و هم چنین از کمک و حمایتهای تیم پشتیبانی آن تا رسیدن به اهدافتان، بهره ببرید.
در انتها لازم به ذکر است که استفاده از نرم افزارهای خارجی گفته شده به دلایل متعدد مانند تحریمها، با مشکلاتی همراه است که استفاده از نرم افزارهای ایرانی مانند هدف سنج علاوه بر داشتن همان کارکرد و حتی عملکردی بهتر، مشکلات گفته شده را ندارد و شما میتوانید مدیریتی آسوده و بدون مشکل را تجربه کنید.
منبع: