کسب و کار نیز مانند هر فعالیت دیگری، به ابزارهای مناسب نیاز دارد. ابزارهای کسب و کار و نرم افزارهای اداری بسیار گسترده و متنوع هستند. اما چند نوع آنها، فارغ از برندی که استفاده می کنید، واقعا ضروری اند.
مرسوم ترین نرم افزار اداری شامل ابزارهای نرم افزاری برای مستند سازی، ذخیره سازی، مدیریت ارتباطات، مدیریت پروژه، مدیریت وظایف و مواردی از این دست می باشد. در ادامه پرکاربرد ترین نرم افزارهای اداری را بررسی خواهیم کرد. جهت اطلاع از سیستم مدیریت وظایف، به سایت دیباگ مراجعه کنید.
مایکروسافت آفیس ابتدایی ترین ابزار یک کسب و کار مدرن است. نرم افزارهای ورد و اکسل پایه های تبدیل اسناد کاغذی به اسناد دیجیتالی و گزارش گیری هستند. تمام اطلاعات مشتریان باید در صفحه های اکسل ذخیره شود. در غیر این صورت، چطور می توانید آنها را به راحتی پیدا کنید؟
اگر 100 مشتری هم داشته باشید، گشتن در یک دفتر تلفن پر از نام و شماره وقت بسیاری از شما می گیرد و منطقی نیست. جهت اطلاع از سیستم مدیریت وظایف، به سایت دیباگ مراجعه کنید.
آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان
اکثر اسناد و نوشته ها در ورد یا سایر نرم افزارهای آفیس، به صورت PDF ذخیره می شوند تا پس از ذخیره نهایی تغییری در آنها به وجود نیاید. پس باید حتما ابزاری مانند Adobe Acrobat Reader برای باز کردن فایل های پی دی اف داشته باشید.
معمولا هر شخص در یک سازمان با چند آدرس ایمیل کار می کند. اما چک کردن آنها به صورت جداگانه وقت زیادی می گیرد و برای هر یک باید تب جدایی در مرورگر خود باز کنید.
اوتلوک تمام ایمیل های شما را به صورت یک جا و در یک نرم افزار نمایش می دهد. امکان ارسال ایمیل با هر یک از آدرس ها وجود دارد و می توانید برای هر یک امضای جداگانه ای تعریف کنید.
وقت آن رسیده است تا کسب و کارتان را متحول کنید.دانلود رایگان کتاب 103 مزیت نرم افزار CRM در کسب و کار
این دست نرم افزارها بیشتر برای شرکت های خدماتی، نرم افزاری یا شرکت هایی که کارهای پروژه ای انجام می دهند، کاربرد دارد. رایج ترین نرم افزار مدیریت پروژه در ایران تسکولو نام دارد. این نرم افزار به شما امکان ذخیره پروژه ها و بخش بندی آنها، کار تیمی بر روی پروژه ها، مشخص کردن مسئول هر بخش و گزارش گیری را می دهد.
بدون نرم افزار مدیریت پروژه، وظایف کوچک زیادی در هر پروژه بدون مسئول می مانند. به علاوه، همیشه مدیر پروژه برای گزارش گیری دشواری های زیادی دارد. زمان صرف شده برای هر پروژه را نمی توان دقیق محاسبه کرد، و کیفیت کلی به خاطر عدم هماهنگی کامل پایین می آید.
ثبت فاکتور ها و اسناد حسابداری، گزارش گیری از آنها و اشراف به وضعیت مالی سازمان، از مزایای سیستم های حسابداری ست. سیستم هایی چون سپیدار (از گروه همکاران سیستم) ،پیوست و تراز سامانه جزو سیستم های حسابداری بومی و رایج در ایران هستند.
سرعت فرآیندهای حسابداری با استفاده از یک نرم افزار به طور چشمگیری بالا می رود.
در مقاله ای بهترین نرم افزارهای حسابداری ایران را معرفی نمودیم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.
استفاده از تقویم های رومیزی و سررسید ها، برای کارهای شخصی کافیست. اما در کارهای تیمی و سازمانی، باید پایگاهی واحد داشته باشید. اگر چنین پایگاهی برای ثبت فعالیت های آینده وجود نداشته باشد، حتی کارهای ساده ای مانند تنظیم جلسات نیز می تواند پیچیده و دشوار شود.
برای خالی بودن اتاق جلسات باید با همه سازمان هماهنگ شوید و زمان زیادی برای کاری به این سادگی صرف می شود. اگر همه فعالیت ها در تقویم گوگل ثبت شود، همه نیروها در جریان جلسات و کارهای دیگر خواهند بود، و هماهنگی ها در چند دقیقه انجام می شود.
وقتی از تقویم گوگل برای ثبت و برنامه ریزی های سازمان استفاده می کنید، از اکسل برای ثبت اطلاعات، از نرم افزار حسابداری برای بخش مالی و از اوتلوک به جای چند پنجره ایمیل، نمی توانید از سررسید و دفترچه یادداشت کاغذی برای ثبت یادداشت های مهم و گزارش ها استفاده کنید.
ساده ترین ابزار ثبت یادداشت Sticky Notes ویندوز است. این نرم افزار ساده بصورت پیش فرض نصب است. شما می توانید یادداشت هایی با رنگ و اندازه متفاوت بر دسکتاپ خود بگذارید.
تلفن های همراه جزو جدایی ناپذیری از زندگی های امروز هستند. به همین دلیل، تبیلغات پیامکی تا این حد رایج شده اند. علاوه بر تبلیغات، اطلاعات ورود، تاییدیه پرداخت، یادآور پرداخت، یادآور جلسات، تبریک مناسبت ها و صدها عنوان دیگر را نیز می توان از طریق پیامک به مشتری ها مخابره کرد.
اما این کار با استفاده از گوشی موبایل بسیار ناکارآمد و کند است. از سامانه پیامک هایی چون آوب اس ام اس، ملی پیامک، فرا پیامک یا هر پنل دیگری استفاده کنید. از طریق پنل می توانید تعداد زیادی پیامک را با چند کلیک از طریق کامپیوترتان بفرستید.
هر شرکتی نیاز به سیستم های تلفنی سازمانی، مانند ویپ (VoIP) یا سانترال دارد. این سیستم ها تماس های تلفنی را سازمان دهی کرده و امکانات بسیاری را به تلفن ها اضافه می کنند.
در سیستم ویپ، ذخیره شماره ها با نام شخص، ضبط مکالمات، تعداد نامحدود داخلی، و ادغام تلفن با کامپیوتر مورد استفاده هر فرد تنها تعدادی از مزایای این نوع سیستم های تلفنی ست. سیستم تلفنی پاناسونیک امکانات کمتری نسبت به ویپ ارائه می دهد و مثلا برای ضبط مکالمه نیاز به سخت افزار جداگانه دارد.
این سیستم ها موجب می شوند تلفن از حالت سنتی خود خارج شده و کاربرد سازمانی پیدا کند. مثلا هنگامی که مشتری تماس می گیرد، شما می توانید نام او را نیز مشاهده کنید. البته اگر شماره از پیش ذخیره شده باشد.
کامپیوترهای مورد استفاده در یک شرکت باید از طریق شبکه داخلی (محلی) با هم متصل باشند. شبکه به شما امکان به اشتراک گذاری اسناد و فایل های مختلف را می دهد. یعنی به جای این که فایل های لازم برای افراد شرکت ایمیل شوند یا روی فلش در اختیار آنها قرار گیرند، یک بار در فولدر مشترک که همه به آن دسترسی دارند کپی می شود.
اکثر اسناد شما به صورت دیجیتالی ایجاد و ثبت می شوند. پس با استفاده از پوشه های مشترک، وقت بسیار زیادی در رساندن فایل های لازم به افراد صرفه جویی می شود. به علاوه، می توانید برخی نرم افزارها را که امنیتشان برای شما مهم است، روی شبکه داخلی نصب و استفاده کنید.
امکان دسترسی به نرم افزارهایی که بر شبکه داخلی نصب شده اند، از خارج از شبکه امکان ندارد. سرعت شبکه های داخلی نیز بسیار بالاتر از شبکه اینترنت است.
این که کارکنان شما بخواهند برای هر کاری سر میز یکدیگر بروند، هرج و مرج در سازمان به وجود می آورد. تمرکز نیروها نیز بر هم می خورد. اگر سیستم تلفنی داشته باشید و بخواهند با داخلی یکدیگر تماس بگیرند، یعنی خط های شما برای کارهای داخلی اشغال می شوند. مشتری هایی که پشت خط می مانند قطعا خرسند نخواهند بود.
از نرم افزارهای چت درون سازمانی که در شبکه داخلی نصب می شوند، مانند Output Messenger، استفاده کنید. این نرم افزار ها به شما اجازه می دهند به صورت خصوصی یا در گروه های مختلف با همکاران خود مکاتبه داشته باشید.
پرینت گرفتن، امضا کردن، ارسال سند و بایگانی یک رونوشت از آن مراحل اداری ارسال یک سند است. معمولا چنین پروسه ای چند روز طول می کشد. اگر بتوانید همه این مراحل را در چند ساعت و با هزینه بسیار پایین تر انجام دهید چطور؟
بسیاری از اسناد شما به صورت دیجیتالی ایجاد و ذخیره می شوند. اگر نرم افزاری داشته باشید که امضا را نیز به صورت دیجیتالی به آنها اضافه می کند، نیازی به پرینت و امضا با خودکار نخواهد بود. سند امضا شده را می توانید ایمیل یا فکس اینترنتی کنید. یک نمونه از این نرم افزار ها PDF Signer است.
فکس سنتی نیاز به کاغذ و گرفتن شماره و داشتن دستگاه فکس دارد. فکس اینترنتی با عملکردی شبیه به ایمیل، به شما امکان ارسال فکس به صورت آنلاین و بدون نیاز به خط تلفن، نصب نرم افزار، سخت افزار و کاغذ را می دهد. می توانید از FAX.IR برای این سرویس استفاده کنید.
هم چنین، می توانید از پلتفرم های مختلفی یعنی کامپیوتر، موبایل یا تبلت، فکس ارسال و دریافت کنید. ایمیل نمی تواند جایگزین فکس باشد، اما فکس آنلاین می تواند کاملا فکس سنتی و هزینه ها و دشواری های را از سازمان شما حذف کند.
قبل از اینکه به معرفی این نرم افزار گزارش ساز بپردازیم، ابتدا اجازه دهید با BI آشنا شویم:
BI (هوش تجاری) مجموعهای از فرآیندها، معماریها و فناوریهایی است که دادههای خام را به اطلاعات معنادار تبدیل میکند که در نهایت با استفاده از این اطلاعات، سودآوری سازمان افزایش پیدا می کند. در حقیقت BI مجموعه ای از نرم افزارها و خدمات برای تبدیل داده ها به اطلاعات و دانش عملی است.
Power BI یک ابزار هوش تجاری برای تبدیل داده های منابع اطلاعاتی مختلف به داشبوردهای تعاملی و گزارش های تحلیلی است.
ابزار های برقراری تماس گروهی در محل کار، فرصتی را برای ارتباطات آنلاین و همکاری در تیم فراهم می کند. این ابزار ها به شما کمک می کنند تا با وجود دور کاری کارمندان و یا شرایط جغرافیایی هر یک از اعضای شرکت کننده، جلسات خود را برگزار کنید.
برخی از محبوب ترین و پر کاربردترین ابزار های تماس تصویری گروهی عبارتند از:
با بالا رفتن حجم کاری، به ابزاری نیاز خواهید داشت که به وسیله آن فعالیت های روزانه خود را برنامه ریزی کرده و اطمینان حاصل کنید که همه وظایفتان را انجام می دهید. برای این کار می توانید از نرم افزار های زیر استفاده کنید:
ایجاد فرم های آنلاین یکی از رایج ترین راه های برای جمع آوری نظرات، طراحی پرسشنامه ها، و نظرسنجی است. از این رو می توانید از نرم افزار های زیر کمک بگیرید و فرم مورد نظر خود را ایجاد کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید.
همچنین، از نرم افزار های بومی برای ساخت فرم می توان به پرس لاین، فرم افزار، زینسی، و … اشاره کرد.
اگر بتوانید تمام ابزارهای فوق را به صورت یک جا داشته باشید چطور؟ البته شبکه داخلی و سیستم تلفنی جدای از نرم افزار ها کار می کنند و بسترهای متفاتی هستند. سیستم حسابداری نیز همین طور. اما ارتباط نزدیکی با نرم افزار CRM دارند و کارایی های آن را تکمیل می کنند.
نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری، نرم افزاری ست که تمام بخش های سازمان را که با مشتری در ارتباطند یکپارچه کرده، و فروش، بازاریابی، خدمات مشتری و پشتیبانی را سیستماتیک می کند.
هدف این نرم افزار حفظ مشتری ها، بهبود کارایی پرسنل، تست استراتژی ها و خودکارسازی فرآیندهاست. توضیحات کامل خودکارسازی از طریق سیستم سازی و ماهیت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به طور جداگانه و به تفصیل شرح داده شده اند. البته در ویدیوی زیر نیز به طور خلاصه می توانید پاسخ سوال CRM چیست را بگیرید:
نمایشگر ویدیو
00:00
03:58
سازمانی را در نظر می گیریم که سیستم تلفنی ویپ، شبکه داخلی، نرم افزار حسابداری سپیدار و نرم افزار CRM پارس ویتایگر را دارد. یک فرآیند فروش در این سازمان به این صورت است:
مشتری یکی از فرم های وب سایت را پر کرده است. اطلاعاتی که شخص در فرم درخواست کرده، به صورت خودکار برای او ایمیل یا پیامک می شود. پنل پیامک با نرم افزار متصل شده است. در صورت لزوم، امکان اتصال اوتلوک و ایمیل نیز وجود دارد.
اطلاعات وارد شده توسط شخص به صورت خودکار به نرم افزار CRM منتقل شده و یک سرنخ (مشتری بالقوه) جدید ثبت می شود. به همین دلیل، نیازی به استفاده از اکسل برای ثبت دستی اطلاعات نیست. فعالیت تماس خودکاری ایجاد شده و به نیروهای فروش ارجاع می شود تا با مشتری تماس گرفته و جزییات درخواست او را در پروفایلش ثبت کنند.
اگر مشتری بلافاصله خرید کند، فاکتور مربوطه در نرم افزار ایجاد شده، امضای دیجیتالی آن در خود نرم افزار انجام شده، خروجی PDF آن گرفته شده، و مستقیما از طریق پروفایل مشتری برای او ایمیل یا فکس اینترنتی می شود.
منبع:
رشد سازمان شما یعنی فرایندهای کاری بسیار پیچیده تر و زمانبرتر. این فرآیندها نمی توانند بصورت دستی یا با نرم افزار های صفحه گسترده مدیریت شوند. بخصوص امروزه که سازمان ها به سمت استفاده از نرم افزارهای سازمانی می روند. و رقابت برای سازمان های سنتی بسیار سخت می شود.
توسعه نرم افزارهای سازمانی به این دلیل است که می توانند نیاز های سازمان ها را رفع کنند . چنین ابزارهایی دارای تعدادی ویژگی مشخص هستند که آنها را از برنامه معمول شما متفاوت می کند.
ما در اینجا ۶ نرم افزار اداری یا سازمانی آوردهایم که می توانند زندگی تجاری شما را بسیار آسان تر کند. و کارایی و سرعت شرکت یا سازمان شما را افزایش دهند.
نرم افزارهای سازمانی ابزاری هستند که برای بهینه سازی عملکرد ما ایجاد شده اند. انواع مختلفی از ابزارها وجود دارند که می توانیم برای بهبود کارایی از آنها استفاده کنیم، از جمله نرم افزار مدیریت پروژه، اتوماسیون اداری، نرم افزار مدیریت جلسات و …
اکثر شرکت ها با استفاده از ابزارهای منسوخ اطلاعات مشتریان را نگهداری می کنند. مانند اکسل یا قلم و کاغذ! موجودی انبار را مدیریت می کنند، سفارشات را پردازش می کنند و کتاب ها را نگهداری می کنند. این اطلاعات بین سیستم های مختلف تقریباً جریان ندارند. چنین رویکردی بسیار وابسته به عامل انسانی است.
هرچه تجارت شما رشد کرده و فرآیندهای آن پیچیده تر می شود ، هماهنگی سیستم های مختلف مورد استفاده شعبات و واحدهای تولیدی مختلف بسیار دشوارتر می شود.
سیستم ERP قلب و مغز یک شرکت مدرن است. ERP یک پایگاه داده یکپارچه ایجاد می کند که تعداد خطاها را کاهش می دهد. داده ها یک بار وارد می شود و می توانند توسط بخش های مختلفی استفاده شوند. این سیستم معمولاً از چندین ماژول تشکیل شده است که هرکدام مسئول دیجیتالی کردن حوزه دیگری از تجارت شما هستند. بیشتر این ماژول ها به صورت مستقل در دسترس هستند اما مزیت اصلی داشتن همه آنها در یک مکان است.
فروش و روابط مشتری حیات هر تجارت است. به خصوص اگر تعداد مشتریانتان زیاد باشد. نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی بلند مدت در زمینه ارتباطات، بازاریابی، فروش و ارائه خدمات به مشتریان است. به علاوه این سیستم دائما خود را با شرایط موجود و تقاضاهای مشتریان سازگار می کند. CRM در تمامی سطوح خارجی عملیات سازمان دخالت می کند.
CRM به شما امکان می دهد نحوه و زمان تعامل با مشتری (به صورت حضوری ، از طریق تلفن ، ایمیل ، رسانه های اجتماعی و…) را مشخص کنید. و اطمینان حاصل کنید که هیچ داده ای از بین نمی رود.
سامانه مدیریت ارتباط با مشتری پیوند
امروزه مدیریت و کنترل جلسات مدیران و افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. جلسات به صورت درون سازمانی و برون سازمانی نیازمند مدیریت دقیق تر از نظر زمان نیروهای یک سازمان می باشد. برگزاری جلسات به موقع در یک سازمان سبب کنترل بهتر زمان، بهبود اشتراک نظرات و سرعت بخشیدن به ثبت و اقدام صورتجلسات می گردد. جهت اطلاع از نرم افزار مدیریت پروژه سازمانی، به سایت دیباگ مراجعه کنید.
نرم افزار مدیریت جلسات یک برنامه دیجیتالی است که به افراد و تیم ها کمک می کند تا جلسات خود را برنامه ریزی ، سازماندهی و اجرا کنند. همچنین این نتایج را ثبت کنند و در زمان دیگری از آن استفاده کنند. یک MMS خوب باید به شما در برنامه ریزی جلسات ، ارسال دعوت نامه ، ایجاد دستور کار ، یادداشت برداری ، تنظیم زمان سنج و… کمک کند.
سامانه مدیریت جلسات پیوند
با توجه به افزایش روز افزون حجم اسناد کاغذی و مشکلات مختلف در زمینه نگهداری از اسناد و دسترسی به آن در یک سازمان، استفاده از سامانه های ثبت و نگهداری از اسناد (سامانه مدیریت اسناد) بسیار حیاتی است. در یک سازمان کنترل اسناد موجود و روش های ذخیره سازی اسناد و دسترسی متفاوت می باشد.
با استفاده از DMS ، اشتراک گذاری و دسترسی اطلاعات بسیار آسان تر است. اسناد گرفته شده از منابع مختلف از چندین مکان قابل دسترسی هستند. DMS دید بیشتری برای فرآیندهای تجاری فراهم می کند و می تواند نظارت بهتری بر گردش کار داشته باشد. اجازه دسترسی به کاربران جدید نیز می تواند مجاز و نظارت شود.
سامانه مدیریت و آرشیو اسناد پیوند
نرم افزار BPMS متشکل از سه زیر سامانه فرم ساز، گردش فرم و گزارش ساز می باشد و برای الکترونیکی کردن فرآیندهای سازمانی طراحی شده است. سامانه فرم ساز به شما این امکان را می دهد که بتوانید انواع فرم های سازمانی را بدون حتی یک خط کدنویسی ایجاد نموده و در سازمان خود انتشار دهید.
با استفاده از این سامانه کاربر قادر خواهد بود انواع فیلدهای اطلاعاتی که برای طراحی یک فرم نیاز می باشد، نظیر فیلد تاریخ، فیلد متنی، عکس امضا و … را تنها با استفاده از drag & drop موس، برروی محیط طراحی خود کشیده و فرم را طراحی نمایید.
با بهره گیری از این سامانه می توانید فرایندهای مورد نظر خود را درقالب فرم های اطلاعاتی طراحی نمایید. سپس با تعریف انواع گردش برروی این فرم ها با استفاده از سامانه گردش فرم، میتوانید آنها را در سازمان خود به گردش در آورده و با تولید انواع گزارشات پویا با بهره گیری از سامانه گزارش ساز، چرخه فرایند خود را تکمیل نمایید.
نرم افزار BPMS پیوند
اتوماسیون اداری راهی سریع و آسان برای دستیابی به نتیجه دلخواه شما به روشی کارآمد ، مداوم و دقیق است. حتی اگر متوجه آن نشوید، اتوماسیون بخش یزرگی از زندگی شماست. هربار که با فشار دادن دکمه ای درب گاراز خود را باز میکنید. قهوه ساز خود را روشن میکنید. یا حتی ساعت زنگ دار خود را تنظیم میکنید.
ویکیپدیا اتوماسیون اداری را به عنوان “استفاده از سیستم های رایانه ای برای اجرای انواع عملیات اداری مانند پردازش متون، حسابداری و پست الکترونیکی” تعریف میکند. ساده سازی و بهینه سازی این توابع می تواند به کارکرد موثرتر و موثر محل کار کمک کند. جهت اطلاع از نرم افزار مدیریت پروژه سازمانی، به سایت دیباگ مراجعه کنید.
سیستم اتوماسیون اداری ضمن ساماندهی فرایندهای سازمانی، امکان انجام مکاتبات اداری را به صورت الکترونیک از هر نقطه جغرافیایی با سرعت بالا، سهولت کاربری و در محیطی امن فراهم میکند. سیستم اتوماسیون اداری با ایجاد بستری مناسب برای ثبت و گردش نامه و انواع فرمهای سازمانی، پیگیری دقیق، گزارش اقدامات لازم و مدیریت بهینهی جلسات، ضمن سرعت بخشیدن به روند مکاتبات درون سازمانی، امکان تعامل الکترونیک برون سازمانی را نیز فراهم میکند.
اتوماسیون اداری پیوند
سازماندهی یک مهارت اساسی در دنیای اغلب آشفته تجارت است. ابزارهای سازمانی برای تجارت و تقریباً هر جنبه دیگری از زندگی وجود دارد.
نرم افزار مدیریت پروژه سازمانی ابزار قدرتمندی است که به ما کمک می کند کار خود را مدیریت کنید و وظایف، منابع و سایر جنبه های پروژه را پیگیری کنیم. نرم افزار های مدیریتی اغلب با سایر نرم افزار های تجاری مانند نرم افزار حسابداری یا سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ادغام می شود.
نرم افزارهای مدیریتی برای تیم های توسعه که از راه حل های سریع برای ایجاد و راه اندازی سریع پروژه ها، صفحات وب یا سایر نرم افزارها استفاده می کنند، خیلی مهم است.
نرم افزار مدیریت وظایف به ما کمک می کند هفته را پشت سر بگذاریم و کارهای به ظاهر بی پایان خود را حفظ کنیم. مهمتر از همه، به مدیریت پروژه ها و پیشبرد بهتر آنها کمک می کند
برخی از انواع نرم افزار های سازمانی شامل مدیریت فرایند کسب و کار . برنامه ریزی .منابع انسانی و غیره …. می شود.
شرکت ها نیاز به نرم افزاری دارند که به ساده سازی مدیریت و فرایند کسب و کار خود کمک کنند .نرم افزار سازمانی به شرکت ها و سازمان ها کمک می کند تا کارمندان بهتر عمل کنند و نتیجه بهتری داشته باشند.
مزایا بسته به نیاز هر شرکت متفاوت است، اما به طور کلی شامل این موارد است:
کاهش هزینه ها : کاهش هزینه های عملیاتی با ساده کردن فرآیندها، خودکار کردن وظایف دستی و حذف موارد اضافی.
بهبود کارایی : با خودکار کردن کارهای روزمره، کارایی را افزایش دهید تا کارمندان بتوانند روی چیزهای مهمتری مانند خدمات مشتری یا برنامه ریزی استراتژیک تمرکز کنند
تجربه بهتر برای مشتری : وقتی کسب و کار شما کارآمدتر باشد، می تواند به طور موثرتری به مشتریان خود خدمات ارائه کنید. که این باعث بهبود تجارب مشتری می شود و باعث می شود. این به نوبه خود به کسب و کار شما کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که خدمات عالی به مشتریان ارائه می دهید.
برنامه های سازمانی می توانند از طریق کارایی بیشتر یا درآمد مستقیم ، کارهای معمول را به طور خودکار انجام دهند. روابط مشتری را بهبود بخشند و خط تولید شرکت را افزایش دهند. با داشتن صنایع بسیار متنوع ، تهیه دو شرکت مشابه دشوار است. هر کدام از آنها فرآیندهای منحصر به فرد خود را دارند و سالهاست در حال اجرا هستند.
منبع:
https://samatoos.ir/articles/6-enterprise-software-that-increases-your-efficiency/
ادویه در صنعت غذایی تمام کشورهای جهان وجود دارد. هر کشوری در جهان، با توجه به فرهنگ و شرایط آب و هوایی منطقه خود، ادویه های متفاوتی را تولید می کند. کشورهایی مانند هند، تایلند و مراکش بیشترین مصرف ادویه در غذاهای خود را دارند. با شناخت انواع ادویه ها و نحوه استفاده از آن ها در غذاهای خود، می توانید به بهتر شدن طعم غذاهای خود کمک فراوانی کنید. به جای استفاده از یک یا چند ادویه پایه در آشپزخانه خود، دو یا چند ادویه ترکیبی تهیه کنید و در غذاهای خود از آن ها استفاده کنید. برای خرید فلفل چیلی و خرید فلفل چیلی عمده، بهتر است به فروشگاههای معتبر مراجعه شود.
پودر کاری تایلندی:
پودر کاری در چهار نوع مختلف تولید می شود که بیشتر آن ها از ترکیب پودر گشنیز خشک، زردچوبه، زیره سبز و فلفل چیلی درست می شوند. مواد تشکیل دهنده داخل کاری به کشوری که در آنجا تهیه شده، بستگی دارد.
گارام ماسالا:
گارام ماسالا یک ادویه هندی است که در بسیاری از غذاهای هندی مورد استفاده قرار می گیرد. این ادویه از ترکیب پودر هل، زیره سبز، دارچین، میخک و جوز هندی بدست می آید.
تاندوری ماسالا:
دارای طعم قوی می باشد که به رنگ نارنجی روشن است. دلیل نارنجی بودن آن وجود پودر پاپریکا، زردچوبه، فلفل چیلی قرمز و ادویه های دیگر است.
پودر کلمبو:
این ادویه از ترکیب پودر گشنیز خشک، دانه ها فلفل، شنبلیله و زردچوبه بوجود آمده است که به جزایر فرانسوی هند غربی تعلق دارد.
چهار ادویه:
چهار ادویه که در واقع از ۵ نوع ادویه تشکیل شده است از ترکیب فلفل سفید، جوز هندی، میخک کامل، دارچین و پودر زنجبیل است.
این ادویه متعلق به کشور اتیوپی می باشد که از ترکیب فلفل چیلی قرمز، زنجبیل بوداده، پودر هل، سیر، شنبلیله و پودر دارچین بدست می آید.
زا اتار:
این ادویه را می توانید بر حسب استفاده و طعم مورد علاقه خود در بیشتر غذاها استفاده کنید. این ادویه از ترکیب سبزیجات خشک و معطر، کنجد، سماق و نمک تشکیل شده است.
ادویه پنج رنگ:
ادویه های تشکیل دهنده آن شامل رازیانه ستاره ای، میخک، دارچین، فلفل سیشوان و دانه های رازیانه می باشد. از این ادویه می توانید در غذاهایی که در آن ها از گوشت قرمز و سفید استفاده شده است، استفاده نمایید.
نمک استوقدوس:
در آشپزخانه برای آشپزی بهتر می توانید از انواع نمک ها استفاده کنید. هر نمکی طعم مخصوص به خود را دارد که استفاده از هر یک از آن ها می تواند طعم متفاوتی به غذای شما بدهد.
منبع:
پتیزا، پرطرفدار ترین و متنوع ترین غذای فست فودی جهان! جالب است که بدانید پیتزا از کشور ایتالیا وارد سرزمین ما و تمامی سرزمین های جهان شده است. پیتزا در هر کشوری طبق سلیقه غذایی و طبخ آنها بسیار متفاوت است که همین موضوع باعث شده است تا پیتزا ها تنوع بسیار زیادی داشته باشند که با هر سلیقه غذایی همخوانی داشته باشد و از ادویه های مختلفی جهت درست کردن هر نوع پیتزا استفاده شود.
اگر شما هم جز دسته ی کثیر طرفداران پیتزا هستید و میخواهید پیتزایی خانگی اما با طعمی فوق العاده را داشته باشید، با ما همراه باشید. ما در این مقاله قصد داریم تا تمامی فوت و فن های درست کردن ادویه پیتزا را به شما آموزش دهیم.
ادویه پیتزا چیست؟
یکی از مهم ترین عناصر برای تهیه پیتزایی بی نظیر در منزل، داشتن ادویه مناسب و خوشمزه پیتزا است. همانطور که گفته شد تنوع پیتزاها در سرارس دنیا بسیار زیاد هستند در نتیجه برای هر نوع پیتزایی اعم از پیتزای مرغ، گوشت، پپرونی، سبزیجات و… ادویه خاص و مخصوصی وجود دارد که با وجود آن می توانید طعمی بی نظیر را به پیتزای خود بدهید. اگر میخواهید از طرز تهیه ادویه پیتزا و مواد لازم و ترکیبات آن آگاهی داشته باشید تا ادامه با ما همراه باشید.
شما می توانید بای تهیه ادویه پیتزا از ترکیب های بسیار مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال و به صورت کلی در ادویه های پیتزا از سبزی های معطری مانند، ریحان، پونه کوهی، آویشن، پودر سیر، پودر پیاز، رزماری، گشنیز، فلفل قرمز، فلفل سیاه، پاپریکا، اورگانو، نمک و… استفاده می شود. برای خرید ادویه پیتزا و خرید ادویه پیتزا عمده، بهتر است به فروشگاههای معتبر مراجعه شود.
شما زمانی که می خواهید پیتزا خودتان را در منزل تهیه کنید می توانید طبق سلیقه غذای و ذائقه خودتان هر کدام از سبزی های معطر را استفاده کنید و با هم ترکیب کنید.
چرا باید از ادویه پیتزا در غذا استفاده کنیم؟
ادویه در هر غذایی علاوه بر طمع بی نظیری که به غذای شما می دهد، می تواند منجر به کمتر کردن نمک در غذایتان شود. بنابراین در صورتی که شما نیز نمیخواهید نمک زیادی مصرف کنید بهترین انتخاب برایتان استفاده از ادویه پیتزا است.
ترکیبات ادویه پیتزای خوش عطر و خوشمزه چیست؟
همانطور که گفته شد شما می توانید از هر ترکیبی برای درست کردن ادویه پیتزا استفاده کنید اما ما می خواهیم پیشنهادی بی نظیر را برای ترکیب ادویه ای بی نظیر به شما بدهیم.
ادویه پیتزا چیست؟ مواد، ترکیبات و طرز تهیه در منزل
شما می توانید این ترکیب فوق العاده را همراه با کمی نمک، برای پیتزا آماده کنید و درون ظرف شیشه ای ریخته و آن را نگه دارید. به یاد داشته باشید نیازی نیست مواد گفته شده را به شکل پودر دربیاروید، همنقدر که با دست سبزیجات خشک را پودر کنید کفایت می کند.
طرز تهیه ادویه پیتزا در خانه
برای تهیه کردن ادویه پیتزای مورد نظرتان باید تمامی مواد مورد نیاز را خشک و پودر شده با یکدیگر مخلوط کنید. سپس ادویه به دست آمده را در ظرفی درب دار بریزید که رطوبت نگیرد.
بهتر است ادویه را دور از آفتاب قرار دهید تا بتوانید تا چند ماه از این ادویه استفاده کنید. شما می توانید از این دسته از ادویه ها علاوه بر استفاده در پیتزا، در ساندویچ، لازانیا و در هر غذای فست فودی دیگری استفاده کنید.
تاثیر ادویه اورگانو در ادویه پیتزا
عموما این ادویه در طعم دار کردن غذاهای ایتالیایی به خصوص پیتزا استفاده می شود. این ادویه علاوه بر طعم مطبوعی که دارد خواص گیاهی و دارویی از قبیل موارد زیر را نیز دارا می باشد:
ادویه سس پیتزا
علاوه بر ادویه ای که برای مواد اصلی پیتزا آماده می کنید، می توانید ادویه ای نیز برای سس پیتزا تهیه کنید تا پیتزای بینظیری در خانه آماده کنید. ما در این قسمت از مقاله قصد داریم تا یکی از بهترین سس هایی که می توانید با کمترین امکانات در خانه تهیه کنید را به شما آموزش دهیم.
بعد از تهیه مواد لازم برای ادویه سس پیتزای خوش عطر و خوشمزه مراحل زیر را در راستای تهیه و آماده کردن آن انجام دهید:
در مرحله اول:
در ماهیتابه کره و روغن زیتون رو مخلوط کنید و داغ کنید. سپس پیاز، کرفس، سیر را در روغن بریزد و سرخ کنید تا زمانی که مواد نرم و شفاف شوند.
در مرحله دوم :
در این مرحله سس گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی را باهم مخلوط کنید و به مواد سرخ شده اضافه کنید تا مخلوطی صاف و یکدست داشته باشید.
و در آخر :
تمامی مواد گفته شده را به سس اضافه کنید و با حرارت کم روی گاز بجوشانید. می توانید سس را بعد از 30 دقیقه از روی گاز بردارید و استفاده کنید.
نکات طرز تهیه سس پیتزا
بعد از آماده شدن سس، برگ بو را از داخل آن دربیاورید. در صورتی که ذائقه شما با طعم سرکه همخوانی دارد می توانید در آخر یک قاشق سرکه به مواد اضافه کنید.
ما در این متن سعی کردیم تا شما را با بهترین ادویه پیتزا و طرز تهیه آن در منزل و همچنین ادویه سس پیتزا آشنا کنیم. امید است با استفاده از دستورات گفته شده پیتزای خوش طعم و خوش عطر را در منزل تهیه نماید و از آن لذت ببرید.
منبع:
از آنجایی که مواد ماست و خیار که ترکیبی از خیار و ماست و یا دوغ می باشد، که طبع سردی دارد و ممکن است برای افرادی با مزاج سرد و حتی مزاج های گرم نیز مشکلات گوارشی را به وجود بیاورد. بنابراین بهتر است از سبزی هایی استفاده شود که طبع گرمی دارند.
سبزی های معطری مانند نعناع، ترخون، مرزه و آویشن و این قبیل سبزی ها می توانند مزاج را متعادل نموده و برای ماست و خیار مناسب هستند. همچنین علاوه بر آن ترکیب سبزی ها و ادویه هایی با طبع گرم به هضم بهتر غذا، سلامت دهان، رفع نفخ و دلپیچه کمک می کند و باعث خوشمزه تر شدن ماست و خیار نیز می شود. برای خرید ادویه ماست و خیار و خرید ادویه ماست و خیار عمده، بهتر است به فروشگاههای معتبر مراجعه شود.
از دیگر فواید و خواص ارزشمند و مفید ادویه و سبزی های معطر افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. از دیگر سبزی ها و چاشنی های معطر به ماست و خیار استفاده از سیر، پیازچه و یا موسیر به صورت پودری و یا تازه است که می توان به ترکیب ماست و خیار اضافه کرد.
برخی مواد و ترکیبات ادویه ای و سبزی های معطر به صورت بسته بندی و آماده در بازار هستند که می توان برای ماست و خیار به آن اضافه نمود. این بسته بندی ها در اندازه های مختلف و با ترکیبات متفاوت تحت عنوان سبزی های مخصوص ماست و خیار به بازار عرضه می شود.
خواص شگفت انگیز ماست و دارچین که نمی دانستید
سبزیجات معطر مانند نعناع و ترخون و مرزه و سایر سبزیجات خشک نیز برای ماست و خیار به صورت جداگانه نیز به فروش می رسد.
حال در ادامه به طرز درست کردن ماست و خیار با سبزیجات و ادویه های تازه می پردازیم.
برای درست کردن این خوراک ابتدا خیارها را خرد کنید ( بهتر است که پوست خیارها را نکنید و آنها را خوب بشورید). ترکیبی از سبزی های معطر ( ترخون, نعناع، و غیره ) را خوب شسته و به اندازه های لازم خرد نمایید. در صورت تمایل می توانید از سبزی های خشک نیز برای ماست و خیار استفاده کنید.
همچنین اضافه کردن ریحان، پونه کوهی، سوسن و این قبیل سبزی ها نیز می تواند خوراک شما را خوشمزه تر و لذیذتر کند.
بعد از آنکه سبزی های خرد شده را به ظرف حاوی خیار خرد شده اضافه نمودید، ماست را نیز به آن اضافه و خوب با مواد دیگر مخلوط کنید ( دقت شود که به ماست آب اضافه نکنید ). بعد از آن نیز می توانید از ادویه های گرم مثل فلفل و نمک و نیز پودر موسیر و یا پودر پیازچه و سایر ادویه های معطر برای ترکیب ماست و خیار استفاده نمایید.
منبع: