نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) در بین جامعترین و قدرتمندترین راه حلهای مدیریت داده در رتبه بالایی قرار دارد. برای بسیاری از مشاغل، نرم افزار erp یک راه حل ایده آل برای تجزیه و تحلیل دادهها، اتوماسیون و یکپارچه سازی زیرساختها در مقیاس کامل است. انتخاب نرم افزار ERP مناسب در میان انبوهی از ویژگیهای مختلف بسیار دشوار است. در اینجا لیستی از ویژگیهای نرم افزار erp وجود دارد که هر سیستم باید ارائه دهد. نرم افزار مدیریت سازمان، یکی از ارکان مدیریت و سازماندهی بیزینس در سطح والاست.
1. یکپارچه سازی
یکی از خصوصیات نرم افزار erp یکپارچه سازی است. این قابلیت ERP بخش مهمی از چیزی است که این نرم افزار را از انواع دیگر نرم افزارها متمایز میکند. درست است که بسیاری از نرم افزارهای مستقل توانایی لازم برای ادغام با دیگر نرم افزارها را دارند. اما وجود یک نرم افزار که شامل مجموعهای از برنامههای کاربردی ساخته شده است، مفیدتر است. یکپارچه سازی تضمین میکند که قابلیتهای متعدد ارائه شده توسط سیستمهای ERP به طور هماهنگ با هم کار میکنند.
نرم افزار ERP یک پلت فرم کاملاً یکپارچه و بصری است که از طریق آن میتوانید وظایف مبتنی بر داده را تجزیه و تحلیل و یا نظارت کنید. سیستمهای ERP دادهها را در تمام بخشها جمعآوری، ذخیره و اندازهگیری میکنند تا از ارتباط یکپارچه در سازمان شما اطمینان حاصل کنند. کار با یک منبع اطلاعاتی یکپارچه، اختلافات و خطاها و هزینههای مرتبط را کاهش میدهد.
یکپارچه سازی همچنین به کسب و کار شما اجازه میدهد تا با چندین مؤلفه به طور همزمان کار کند. به عنوان مثال، با مدیریت یکپارچه ارتباط با مشتری (CRM)، کاربران میتوانند به تاریخچه سفارش و اطلاعات مشتری در همان سیستم دسترسی داشته باشند. تجزیه و تحلیل دادهها در مورد روندهای کسب و کار بینش و آگاهی لازم را فراهم میکند و میتواند پیش بینیهایی را براساس روندهای گذشته ارائه دهد. پیشبینیهای دقیق، کارایی را در مقیاس سازمانی افزایش میدهند و به بهبود بهرهوری و عملکرد بهتر منجر میشوند.
2. اتوماسیون
وقتی کسی می پرسد "نرم افزار ERP چه کار میکند؟" پاسخ احتمالاً اتوماسیون خواهد بود. Erp کارهای خسته کننده از جمله ثبت سفارش، حقوق و دستمزد، حسابداری، صورتحساب، گزارش و غیره را به صورت خودکار انجام میدهد. نرم افزار مدیریت پروژه ای ار پی ساعاتی را که کارکنان شما صرف این فرآیندها میکنند کاهش میدهد و به آنها اجازه میدهد روی تکالیف مهم دیگر تمرکز کنند. بهینه سازی زمان کارمندان، سبب مؤثرتر شدن روزهای کاری کارمندان میشود.
خودکارسازی فرآیندها میتواند خطای انسانی را کاهش دهد. وقتی کارمندان شما بیشتر روز خود را صرف کارهای تکراری میکنند، حتماً مرتکب یک یا دو اشتباه میشوند. اتوماسیون به وسیله ای ار پی اجازه میدهد تا دادهها از یک قسمت از سیستم به قسمت دیگر بدون هیچ گونه احتمال خطایی ارسال شوند. حتی اشتباهات کوچک میتوانند به ایجاد هزینه در کسب و کار شما منجر شوند، پس چرا در صورت امکان آنها را حذف نکنید؟
ویژکی نرم افزار erp
3. تجزیه و تحلیل دادهها
یکی دیگر از ویژگی های نرم افزار مدیریت پروژه ای آر پی تجزیه و تحلیل دادهها است. از آنجایی که یک سیستم ERP دادهها را از توابع مختلف کسب و کار جمعآوری و پردازش میکند، سرمایهگذاری بر روی آن اطلاعات از طریق تجزیه و تحلیل منطقی است. به زبان ساده، این ویژگی نرمافزار ERP روندها و الگوهایی را در فرآیندهای شما پیدا میکند تا اثربخشی کار را منعکس کند و پیشبینیهایی را برای تصمیمات تجاری آینده ارائه دهد.
نرم افزار ERP اطلاعات مربوط به عملیات تجاری، از جمله دادههای مشتری و فروش، آمار تولید و غیره را تجزیه و تحلیل میکند. به عنوان مثال، یک سیستم ERP میتواند به شما در پیش بینی تقاضا، ایجاد بودجه و تجزیه و تحلیل عملکردهای منابع انسانی کمک کند. تجزیه و تحلیل دادهها، دسترسی آسان به دادههای حیاتی کسب و کار را فراهم میآورد و ابزارهایی را برای ردیابی بهره وری و کارایی سازمان در اختیار شما قرار میدهد.
4. گزارش
بسیاری از افراد اصطلاحات «گزارشدهی» و «تحلیل» را در مورد نرم افزار erp مشابه هم میدانند و به جای هم استفاده میکنند. در حالی که این واژهها با هم یکی نیستند و هنوز هم بین این دو تفاوتهای زیادی وجود دارد. شما میتوانید قابلیتهای گزارش ERP را به عنوان ابزار یا وسیلهای برای انتقال تجزیه و تحلیل به کاربر نهایی در نظر بگیرید. این ابزارها اغلب شامل داشبوردهای قابل تنظیم، نمودار گانت، نمودار دایرهای، نمودار میلهای و سایر نمایشهای بصری هستند. بسیاری از سیستمها همچنین به شما اجازه می دهند دسترسی به گزارشها را محدود کنید و از اطلاعات ارزشمند شرکت محافظت کنید.
5. مدیریت ارتباط با مشتری
ادغام ابزارهای ERP و CRM به شما امکان میدهد اطلاعات مشتری از جمله جزئیات تماس، تاریخچه سفارش، دادههای شخصی، سفارشات خرید و اطلاعات صورتحساب را در یک مکان متمرکز ذخیره کنید. یک CRM یکپارچه به شما امکان میدهد هنگام پردازش محمولهها به اطلاعات صورتحساب و آدرس مشتری دسترسی داشته باشید.
ابزارهای CRM علاوه بر مدیریت تماس، اتوماسیون بازاریابی، فعالیتهای مرتبط به فروش و مدیریت را نیز انجام میدهند. با نرم افزار ERP میتوانید راه حلهای جامع مراقبت از مشتری را طراحی و پیاده سازی کنید. شما به راحتی میتوانید کمپین ایجاد کنید، مشتریان را در طول چرخه فروش دنبال کنید و رضایت مشتری را بسنجید. قابلیتهای مدیریت خدمات مشتری ERP به بهبود و حفظ مشتری در دراز مدت کمک میکند.
تهیه انواع erp
6. حسابداری
مدیریت مالی یک کارکرد حیاتی در هر کسب و کار است. سیستمهای ERP به شما در مدیریت حسابهای پرداختی، حسابهای دریافتی، داراییهای ثابت، ریسکها و مالیاتها کمک میکنند. اگر در خارج از کشور خود میکنید، بسیاری از سیستمها چندین ارز و مقررات مالیاتی را مدیریت میکنند.
عملکردهای مختلف حسابداری، از جمله پردازش پرداختها، تجزیه و تحلیل فروش، مدیریت هزینه و موارد دیگر را به وسیله نرم افزار erp به شکل خودکار انجام میشود. نرم افزار ای آر پی دقت و زمان پردازش عملکردهای حسابداری را بهبود میبخشد و بار کارکنان و ساعات کاری آنها را کاهش میدهد.
7. ردیابی و دید جامع
یکی از مهم ترین ویژگیهای نرم افزار erp، دید جامع است. بارزترین مثال این امر، دیده شدن زنجیره تامین است. امروزه بسیاری از سیستمهای ERP محصولات نهایی و مواد خام را از تولید تا تحویل پیگیری میکنند. این فرآیند به شما این امکان را میدهد که مسائلی مانند تاخیر و قطع در هر مرحله را درک و پیش بینی کنید.
8. مدیریت منابع انسانی
ماژول منابع انسانی یک سیستم ERP به عنوان یک پلت فرم سرتاسری برای مدیریت استخدام، استخدام، حقوق و دستمزد، عضویت، جبران خسارت و موارد دیگر کاربرد دارد. توابع پیچیده منابع انسانی مانند کسر مالیات به طور خودکار برای صرفه جویی در زمان و منابع و در عین حال کاهش خطاها در نرم افزار ای ار پی انجام میشود.
مدیریت یادگیری بخشی از ماژول منابع انسانی نرم افزار ERP است که کارکنان را قادر میسازد تا مهارتهای مرتبط را برای انجام بهتر کار خود بهبود ببخشند. کارکنان ماهر احتمالاً برای دورههای طولانی در سازمان میمانند و نرخ نگهداری را افزایش میدهند.
خرید erp
9. مدیریت زنجیره تامین
کسب و کارهای تولیدی با چندین تامین کننده و شریک برای به دست آوردن مواد خام و منابع برای رساندن کالا و محصولات نهایی به مصرف کنندگان تعامل دارند.
برنامه ریزی زنجیره تامین شامل تهیه مواد خام و انتخاب کانالهای بازاریابی مناسب برای ترویج محصولات نهایی است. این ویژگی نرم افزار های ای ار پی مقدار موجودی را تعیین میکند، از تکمیل مجدد و بهینه سازی فرآیند تولید برای تقویت نسبتهای تقاضا و عرضه، حمل و نقل و توزیع کالاهای نهایی اطمینان حاصل میکند.
سیستمهای ERP نقش حیاتی در مبارزه با ناکارآمدی فرآیند زنجیره تامین ایفا میکنند. نرم افزارهای ای ار پی به کسبوکارها اجازه میدهند قیمتهای معقولی را از تامینکنندگان دریافت کنند، ضایعات را با بهینهسازی فرآیندهای تولید کاهش دهند و موجودی را مدیریت کنند و در عین حال تلاشهای کارکنان را در جهت درست هدایت کنند.
نرم افزار ERP از تمام فرآیندهای زنجیره تامین، از تولید و مدیریت موجودی تا حمل و نقل و توزیع مراقبت میکند. همچنین برای اطمینان از عملیات انعطاف پذیر و مقرون به صرفه که مزیت رقابتی را ایجاد میکند، دید بین پلتفرمی را در زمان واقعی ارائه میدهد.
10. فروش و بازاریابی
یکی دیگر از ویژگی های نرم افزار erp ماژول فروش و بازاریابی است. این ماژول عملکردهایی مانند تماس با مشتریان، ردیابی سفارشات مشتری، ارسال محصولات، افزایش فاکتورهای فروش، دریافت پرداختیها و پردازش سفارشهای برگشت را ارائه میدهد.
همچنین قابلیتهای اضافی مانند ردیابی خودکار هزینهها، اجرای اهداف برای پرسنل بازاریابی، ردیابی سفارشهای از دست رفته و تهیه گزارشهای جامع برای فعالیتهای بازاریابی را فراهم میکند. این گزارشها به شما امکان میدهد روند فروش را در یک دوره خاص تجزیه و تحلیل کنید، اطلاعات تلفیقی را بررسی کنید و فروش را برای سه ماه یا ماههای آینده پیشبینی کنید.
نرم افزار ERP مشخصات دقیق مشتری و تاریخچه فروش را نگهداری میکند. این اطلاعات به کسب و کارها اجازه میدهد ترجیحات مشتری را بهتر درک کنند. درک کامل ترجیحات مشتری به بازاریابی محصول و توصیههای بهتر در قالب فروش بیشتر یا فروش متقابل کمک میکند .
مدیریت نرم افزار Erp
آیا میتوان نرم افزار erp را انتخاب کرد که تمامی ویژگیهای این لیست را داشته باشد؟
قطعا اگر به تمامی این موارد نیاز داشته باشید، میتوانید در نرم افزار مدیریت کسب و کار خود آنها را پیاده سازی کنید. زیرا همان طور که گفتیم یکی از ویژگیهای سیستمهای erp توانایی آنها در یکپارچه سازی برنامههاست. متناسب با این ویژگی فروشندگان نرم افزار erp به مشتریان خود اجازه میدهند ماژولهای مورد نیاز خود را پیاده سازی کنند. نرم افزار مدیریت سازمان، یکی از ارکان مدیریت و سازماندهی بیزینس در سطح والاست.
با این حال، همیشه باید با فروشندگان نرم افزار مدیریت کسب و کار در مورد ویژگیهایی که ارائه میدهند، مشورت کنید. برخی از فروشندگان مجموعههای اصلی را با افزونههای مورد نیاز ارائه میدهند. برخی دیگر فقط مجموعهای ثابت از برنامهها را ارائه میدهند. البته باید سیستمی را انتخاب کنید که هر آنچه که برای کسب و کارتان نیاز دارید را به شما ارائه میکند.
علاوه بر این، برخی از فروشندگان نرم افزار ERP میتوانند نیازها و صنایع خاصی را تامین کنند. اگر پیدا کردن سیستم erp مناسب مشکل دارید، همین الان با متخصصان و کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.
چگونه از این لیست ماژولهایی که به آنها نیاز داریم را انتخاب کنیم؟
ضروری است که برای ارزیابی عملکردهای ERP مورد نیاز خود وقت بگذارید. پیاده سازی ERP میتواند از شش ماه تا بیش از دو سال طول بکشد. در طول این مدت، شما باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. اگر در مورد فرآیندهای کسب و کار خود فکر کنید، اینکه چگونه آنها میتوانند در یک ERP قرار بگیرند و چه عملیات جدیدی را میتوانید در آن قرار دهید، به شما کمک خواهد کرد.
انواع erp
سخن آخر
نرم افزار مدیریت کسب و کارERP یک راه حل قدرتمند برای مدیریت داده است. با خودکارسازی بخش عمدهای از فرآیندهای مبتنی بر داده، انجام تجزیه و تحلیل گسترده دادهها و ارائه مدیریت دقیق دادهها در یک چارچوب بصری و یکپارچه، عملیات تجاری در کسب و کار شما سادهتر میشود.
اگر فکر میکنید که یک نرم افزار ERP برای سازمان شما مناسب است، باید به دنبال نرم افزاری با تمام ویژگیهای مورد نیاز کسب و کار خود باشید. برای پیدا کردن نرم افزار مدیریت کسب و کار کوچک و یا نرم افزار erp مناسب برای کسب و کارتان با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما با نیازسنجی و پیدا کردن ماژولهای مورد نیاز شما در نرم افزار erp، قیمت نرم افزار erp را به شما اطلاع خواهند داد.
منبع:
https://dybug.ir/blog/business-coaching-2/features-of-a-good-erp-software-20
درصورتیکه به دنبال یک راهکار مناسب و درست برای تشخیص بهینهسازی یا بهروزرسانی کسبوکار خود هستید، حتماً از عارضهیابی سازمانی استفاده کنید. با بهرهبردن از مدلهای این روش کاربردی، خیلی راحت متوجه نقاط ضعف و قوت کسب کار خود میشوید.گاهی اوقات نقاط ضعف چنان در کسبوکار شما پنهان شدهاند که قابلدیدن نیستند. عارضه یابی سازمان، یکی از ارکان مدیریت و سازماندهی بیزینس در سطح والاست.
البته در برخی از اوقات به دلیل ارزیابی سطحی، متوجه مشکلات یا نقاط ضعف در مجموعه تحت مدیریت خود نمیشوید؛ بنابراین استفاده از مدلهای عارضهیابی سازمان، کمک بزرگی برای شما است. در نتیجه میتوانید با استفاده از این تکنیکها، برای بهبود عملکرد نقاط قوت و ازبینبردن دلایل ضعف کار خود تلاش بسیار کنید.
عارضهیابی سازمان به چه معنا است؟
امروزه استفاده از عارضهیابی در کسبوکارهای بزرگ و کوچک، تبدیل به یک تکنیک مهم شده است. زیرا در صورت بهرهبردن از آن، میتوان شکافی که بین عملکرد حال حاضر و مطلوب کسبوکار است را، پیدا کرد. سپس با ارائه راهکارهای مناسب، برای رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش کرد.
اکنون شما با استفاده از این روش مؤثر، میتوانید ساختارهای کسبوکار خود را مورد ارزیابی قرار دهید. سپس باتوجهبه نتایج بهدستآمده، یک برنامه کاربردی و عملی جدید تدوین کنید. سپس بر اساس برنامه تدوین شده جدید و اجراکردن آن، برای رسیدن به موقعیت مطلوب کسبوکار خود تلاش کنید.
اصلیترین اهداف عارضهیابی سازمانی
افراد متخصص و باتجربه، استفاده از راهکار عارضهیابی سازمانی را به همه کسبوکارها توصیه کردهاند. البته آنها برای این روش، اهدافی را متصور شدهاند. مهمترین مزایای عارضهیابی سازمان شامل لیست زیر است:
1) در صورت استفاده از این روش پرکاربرد، برنامهریزی جدید برای رشد کسبوکار شما بهراحتی امکانپذیر است.
2) بدون شک زمان استفاده روش عارضهیابی در سازمان و پس از آن، خسارت جدی به کسبوکار شما وارد نمیشود.
3) شما و دیگر مدیران مجموعه تحت مدیریت، از تمام فرایندهای سازمان اطلاع پیدا کرده و در نتیجه امکان کنترل بهتر را خواهید داشت.
4) تمام مسائل و مباحث مرتبط با سازمان، در ابتدا با استفاده از این روش حل خواهند شد. همچنین زمان بهرهبردن از این راهکار مؤثر، روال کار مجموعه شما به هم نمیخورد.
بنابراین، در صورت استفاده از راهکار مؤثر عارضهیابی، شما اطلاعات کافی درباره مجموعه و سازمان تحت مدیریت خود خواهید داشت. نهایتاً پس از مشخصکردن عارضه و سپس حل آن، از وجود یک بحران بزرگ در سازمان و کسبوکار خود جلوگیری خواهید کرد.
اهداف اصلی عارضه یابی سازمان
مزایای عارضه یابی سازمانی
عارضه یابی مشخص می کند که چه قسمت هایی از کسب و کار و شغل شما به خوبی کار می کنند و چه حوزه هایی نیاز به بهبود دارند. از مزایای مهم عارضه یابی سازمانی می توان به ارائه یک دید کلی از تمام عناصر ساختاری بر عملکرد یک سازمان اشاره کرد.
در ادامه به مزایای دیگری از این ویژگی عارضه یابی اشاره می کنیم:
• در فرایندهای کاری ساده سازی ایجاد می شود.
• شایستگی های خاص توسعه می یابند.
• رضایت شغلی کارکنان و انگیزه آن ها افزایش پیدا می کند.
• تعیین اهداف قابل دسترس
• استراتژی های جدید ساخته و تولید می شوند.
• افزایش اثربخشی مدیریت
• تقویت و پرورش ویژگی های رهبری
مدلهای مختلف عارضهیابی سازمان
کارشناسان برای انجام عارضهیابی سازمان چند مدل مختلف تعریف کردهاند؛ بنابراین درصورتیکه قصد استفاده از این روش برای بهبود عملکرد مجموعه و سازمان خود را دارید، باید در ابتدا یک تعریف درست از انواع مدلهای آن داشته باشید تا در زمان برگزیدن روش، بهترین و مناسبترین را انتخاب کنید. اما مهمترین مدلهای عارضهیابی سازمان شامل موارد زیر خواهند بود:
چرخه دمینگ یا PDCA
بدون تردید یکی از کاربردیترین راهکارهای جهت عارضهیابی در سازمان، مدل چرخه دمینگ است. زیرا قابل کاربرد، در تمامی بخشهای مجموعه بوده و همچنین کمک بسیار بزرگی برای مدیرانی مانند شما است تا مشکلات موجود در سازمان تحت مدیریتی خود را پیدا کنید.
مدیریت کیفیت اروپایی
درصورتیکه شما بهعنوان مدیر یک مجموعه بزرگ یا کوچک، برای پیداکردن علت تفاوت میان وضعیت موجود و حالت ایدهآل سازمان خود هستید؛ حتماً از مدیریت کیفیت اروپایی استفاده کنید. البته نتایج بهدستآمده از سؤال و پرسش کارکنان، جامعه و مشتری در کنار برنامههای سازمان را بهخوبی ارزیابی میکند.
اکنون شما اطلاعات بهدستآمده و ارزیابی شده را، کنار هم قرار دهید تا امکان برنامهریزی جدید برای رسیدن به وضعیت ایدهآل در سازمان خود را داشته باشید. بدون شک با بهکارگیری برنامه جدید بر اساس نتایج این راهکار عارضهیابی، خیلی زود به موفقیت دست پیدا خواهید کرد.
مدلهای مختلف عارضه یابی سازمان
تکنیک ویس بورد
در صورت بهرهبردن از تکنیک ویس بورد، خلی زود متوجه میشوید که در بخش از سازمان تحت مدیریت شما، نقطهضعف یا عارضه وجود دارد. البته این روش، کلیات را تعیین کرده و مشخصکردن جزئیات، با شما یا دیگران مدیران سازمان خواهد بود. ساختار و اهداف سازمان، رهبری، فرایندهای کاربردی در کنار عارضهیابی در بخش منابع انسانی بخش از اجزا مدل ویس بورد هستند؛ بنابراین در زمان استفاده از راهکار ویس بورد، این اجزا را به یاد داشته باشید.
شش سیگما
بدون شک در صورت استفاده از مدل شش سیگما برای عارضهیابی در مجموعه تحت مدیریت خود، تغییرات بهینه را با هزینه بسیار کمتر انجام خواهید داد. این روش به شما و دیگران مدیران، یادآوری خواهد کرد که برای رسیدن به موفقیت، میتوانید ارزشهای حال حاضر خود را حفظ کنید.
البته هنگام استفاده از مدل شش سیگما، باید سه فاکتور مهم فرهنگ سازمانی، روشها و برنامههای اجرایی اهداف در کنار برنامهریزی سازمانی موردتوجه قرار بگیرید. همچنین در صورت استفاده از این روش عارضهیابی در مجموعه خود میتوانید تمام مراحل تعریف تا سنجش، بررسی، بهبود عملکرد و همچنین کنترل را طی کنید.
روش بالدریج
یکی از مشهورترین و در عین کاربردیترین روشهای برای عارضهیابی در سازمان، روش مالکوم بالدریج است. تقریباً بخش بزرگی از سازمانها، از این روش برای عارضهیابی خود بهره میبرند. البته در روش مالکوم بالدریج، اصولی وجود دارد که عبارت است از:
• برنامهریزی
• رهبری
• مشتریمداری در کنار بازاریابی
• تحلیل گزارشهای اطلاعاتی
• منابع انسانی
• فرایند و مراحل سازمانی
• نتیجه سازمانی
مککینزی
از معتبرترین و معروفترین روشهای برای دستیافتن به عارضههای سازمانی، تکنیک مککینزی خواهد بود. باتوجهبه استقبال گسترده از این روش، شما نیز میتوانید از آن برای عارضهیابی در مجموعه تحت مدیریت خود بهره ببرید. البته در صورت استفاده از آن، میتوانید امیدوارید باشید که تمام بخشهای سازمان شما، مورد بررسی قرار میگیرد. زیرا این روش، بسیار جامع و کامل است.
عارضههای سازمانی
منظور از چکلیست عارضهیابی سازمانی چیست؟
چکلیست، یکی از مهمترین ابزار در زمان عارضهیابی سازمانی است. البته هراندازه کسبوکار شما، بزرگتر باشد؛ به همان اندازه وجود این چکلیست، لازم خواهد بود. انجام فرایند عارضهیابی، دقیقاً مانند حفر زمین است. شما باید لایه به لایه، جلو روید تا تمام بخشهای مجموعه را مورد ارزیابی قرار دهید.
بنابراین، وجود این چکلیست به شما کمک میکند تا بخشی را از قلم نیندازید. البته چکلیست در یک سازمان، با مجموعه دیگر متفاوت بوده و در نتیجه نمیتوان یک چکلیست کلی، برای تمام سازمانها ارائه داد. اما در حالت کلی در تمام چکلیستهای هنگام عارضهیابی در یک سازمان، این بخشها وجود دارند:
1) قسمت مالی شامل برنامهریزیها یا شاخصهای مالی
2) بخش بازاریابی شامل استراتژی، کانالهای آنلاین یا آفلاین بازاریابی
3) قسمت منابع انسانی شامل استخدام یا آموزش
4) بخش عملیات سازمانی شامل تأمین منابع در کنار کنترل کیفی
البته شما باتوجهبه سازمان خود، میتوانید بخشها را به آن اضافه یا از چکلیست کم کنید. همچنین پس از تمامشدن مراحل عارضهیابی، اطمینان حاصل کنید که افراد حاضر در گروه عارضهیابی، همه بخشهای سازمان را درست مورد ارزیابی قرار دادهاند.
کارکردهای اصلی انجام عارضهیابی در سازمان
در زمان استفاده از هر یک از مدلهای عارضهیابی سازمانی تحت مدیریت خود، باید ماهیت مجموعه خود را در نظر بگیرید. سپس باتوجهبه آن و کمکگرفتن از سه فاکتور رهبری، فرایند در کنار مدلهای عارضهیابی مشکل مجموعه خود را رفع کنید. البته کارشناسان برای عارضهیابی در هر سازمان و مجموعهای، کارکردهای را در نظر گرفتهاند که اصلیترین آنها، شامل موارد زیر است:
• مشخصکردن میزان دقیق بهرهوری کارکنان و مجموعه
• شناخت علتهای تأخیر در پروژهها
• ارزیابی شاخصهای سودآوری و بهره روی در سازمان
• بررسی محیط و محل کار در کنار میزان تأثیر آن بر عملکرد منابع انسانی
• صرفهجویی و کاهش هزینه مالی زمان انتخاب پروژهها
• مشخصکردن نقاط ضعف و قوت سازمان
• ارائه راهکارهای برای حل معضلات
کارکردهای اصلی انجام عارضهیابی در سازمان
سخن پایانی
بسیاری از مدیران مجموعهها مانند شما، اطلاعات لازم دررابطهبا مشاوره مدیریت کسب کار یا مشاوره مدیریت سازمان را ندارند. مطمئناً در این زمان، مجموعه دچار مشکلات شده و همچنین امکان رسیدن به اهداف تعیین شده، شاید غیرممکن به نظر برسد.
بهترین کار در این زمان، استفاده از روشهای عارضهیابی سازمان است. مطمئناً با استفاده از عارضهیابی سازمانی و خدمات مشاوره کسبوکار متوجه مشکلات موجود در میشود. در نتیجه کاملاً هوشیارانه، یک برنامه جدید تدوین میکنید. سپس با توجه به آن، مسیر موفقیت را طی خواهید کرد.
اگر شما برای خرید بهترین مارک های سمعک در بازار مشکل دارید ؟ ما در طنین سمعک سالهاست که با برترین مارک های سمعک در جهان کار می کنیم و بهترین سمعک را متناسب با سبک زندگی ، بودجه و میزان کم شنوایی شما به شما معرفی خواهیم کرد . بنابراین در انتخاب مارک یا مدل سمعک لازم نیست گیج شوید ، فقط کافی است به کلینیک تخصصی طنین سمعک مراجعه نمایید تا با ارزیابی و مشاوره تخصصی سمعک توسط متخصصین شنوایی شناس ما یک انتخاب هوشمندانه را با توجه به نیاز شنوایی شما و بودجه وسلیقه شما در اختیارتان قرار دهیم. برای آگاهی از سمعک ویدکس, به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید.
بهترین مارک های سمعک
1- سمعک های Unitron
یونیترون یکی از بهترین مارک های سمعک است و مانند Phonak متعلق به گروه Sonova است که یک شرکت کانادایی می باشد.
بیماران یونیترون را دوست دارند زیرا سطوح مختلف فناوری را به راحتی در اختیار شما قرار داده و در صورت لزوم پس از مدتی فناوری خود را ارتقا میدهد.
Moxi Now کوچکترین دستگاه بی سیم RIC در جهان است ، شما باید آن را ببینید تا باور کنید.
2- سمعک های Widex
شرکت ویدکس در سال 1956 در دانمارک تاسیس شد و دارای نمایندگی در بیش از 150 کشور است و هنوز متعلق به بنیانگذاران اصلی آن است.
ویدکس ادعا می کند که حدود 10 درصد از بازارهای جهانی بازار سمعک را در اختیار دارد.
Widex اکنون سیستم مدیریت وزوز گوش Zen را در اکثر دستگاه های خود دارد و به عنوان یکی از رهبران این حوزه شناخته می شود.
حتما بخوانید» اطلاعات بیشتر در مورد بهترین سمعک گوش
3- سمعک های Oticon
Oticon توسط هانس دمانت تاسیس شد و هم اکنون متعلق به گروه ویلیام دمانت است.
Oticon OPN اولین سمعک اینترنتی در جهان است.
Oticon پیشرو در اتصال و جریان بی سیم است و به عنوان مخترع اولین دستگاه دیجیتال در جهان شناخته شده است.
حتما بخوانید» معرفی جدیدترین سمعک های Oticon
4- سمعک های Hansaton
شرکت هانساتون در سال 1957 در آلمان تاسیس شد.
پس از مدت زمان کوتاهی به استرالیا رسید این شرکت نیز متعلق به مجموعه سونوا است که صاحب سمعه های Phonak و Unitron نیز هست.
یکی از اولین کسانی که با سمعک های قابل شارژ به بازار عرضه می شود.
5- سمعک های استارکی
شرکت استارکی یکی از بهترین مارک های سمعک است و کمپانی استارکی در سال 1967 تاسیس شه است و یک تولید کننده برتر سمعک در آمریکا می باشد.
آن ها صاحب تعدادی مارک از جمله Starkey، Audibel و NuEar هستند.
آن ها اولین شرکتی بودند که سمعک های کانال را معرفی کردند که توسط رونالد ریگان بسیار مشهور بود.
استارکی بنیادی دارد که در سراسر جهان فعالیت می کند و سمعک را در میان نیازمندان توزیع می کند.
6- سمعک های Phonak
Phonak در سال 1947 تاسیس شد و اکنون متعلق به Sonova است.
Phonak یکی از اولین شرکت هایی بود که سمعک های قابل شارژ را راه اندازی کرد و همچنین دارای یک بخش کاشت حلزون است.
سیستم عامل Autosense به طور خودکار سمعک های شما را متناسب با فضای گوش دادن شما در حال پرواز تنظیم می کند.
Phonak یکی از محبوب ترین مارک های سمعک در جهان است.
آن ها یکی از رهبران سمعک برای کودکان نیز هستند.
7- سمعک های Resound
Resound در سال 1943 تاسیس شد و دارای نمایندگی در بیش از 80 کشور است ، این بخشی از GN ReSound Group است.
Resound برای نوآوری تلاش می کند و به طور مداوم مرزهایی را که ممکن است با سمعک ها امکان پذیر باشد کنترل می کند.
آن ها دارای فناوری اختصاصی 2.4 گیگاهرتز برای درک بهتر گفتار هستند.
حتما بخوانید» مزایای سمعک های ReSound دانمارک
8- سمعک های برنافون
کمپانی برنافون در جنگ جهانی دوم تأسیس شد و یکی از بهترین مارک های سمعک در جهان می باشد و همچنین بخشی از گروه ویلیام دمانت است.
برنافون دستگاه های با کیفیتی را با قیمت کمی پایین تر از سایر تولید کنندگان ارائه می دهد و بنابراین دستگاه های آن ها برای کاربران اولین بار یا کسانی که به دنبال گزینه مقرون به صرفه تر هستند مناسب است. برای آگاهی از سمعک ویدکس, به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید.
9- سمعک های سیگنیا
زیمنس یکی از اولین تولید کنندگان سمعک در سال 1913 بود.
بخش سمعک زیمنس توسط سیوانتوس در سال 2015 خریداری شد.
زیمنس یکی از اولین کسانی بود که بلوتوث را در دستگاه های خود ادغام کرد.
دامنه دستگاه های Signia در شناسایی گفتار و کاهش هرگونه صدای پس زمینه بسیار عالی هستند.
منبع:
پیشنهاد میکنیم اگر جدیدا دچار کم شنوایی شدهاید یا قبلا از سمعکهایی استفاده میکردید که رضایت کاملی از آن ندارید، با ما همراه باشید و با یکی از مدلهای سمعک مناسب به نامهای سمعک ریک و سمعک رایت آشنا شوید. این دو مدل به شما اطمینان میدهند که انتخاب مناسبی داشتهاید.
خصوصیات سمعک ریک و سمعک رایت
سمعکهای RIC یا رسیور در کانال، گاهی RITE یا رسیور در گوش نامیده میشوند. این سمعکها در قسمت پشتی گوش قرار میگیرند و صدا را بهطور مستقیم به درون گوش منتقل میکنند. رسیور یا همان بلندگو خارج از سمعک و داخل مجرای گوش قرار داده میشود، در این حالت که سمعک و رسیور به کمک یک سیمِ نازک به هم وصل میشوند.
این دو نوع سمعک، دارای سه قسمت اصلی هستند که عبارتاند از: محفظهی کوچکی که در قسمت پشتیِ گوش قرار میگیرد و بسیار ظریف و کوچک است که به همین دلیل کمتر دیده میشود، سیمی که سمعک و رسیور را به هم متصل میکند و رسیور که در مجرای داخلی گوش قرار داده میشود. باتری این سمعکها با توجه به اندازه و طراحیشان در چند سایز تقسیمبندی میشوند؛ سایز 10، 312، 13 و باتریهای شارژی. باتریهای سایز 10 به رنگ زرد، باتریهای سایز 312 به رنگ قهوهای و باتریهای سایز 13 نارجی رنگ هستند.
پیشنهاد میکنم جهت آشنایی بیشتر با فیلتر محافظ سمعک مقاله،
“وکس گارد یا فیلتر محافظ سمعک چیست؟” را مطالعه کنید.
طول عمر باتری سایز 10، بین پنج تا هفت روز، طول عمر باتری سایز 312، بین هشت تا ده روز و طول عمر باتری سایز 13، بین ده تا پانزده روز است. البته باید این نکته هم در نظر گرفت که میزان کم شنوایی، تکنولوژی سمعک و مدت زمانی که فرد در طول روز از سمعک استفاده میکند میتواند در طول عمر باتری تاثیرگذار باشد.
تفاوت رسیور در گوش و رسیور در مجرا چیست؟
رسیور در کانال به این معنا است که رسیور یا همان بلندگوی سمعک در مجرای داخلی گوش فرد قرار میگیرد. رسیور به کمک یک سیمِ الکترونیکی به بدنهی سمعک متصل میشود. این مسئله میتواند برای برخی یک مزیت محسوب شود و برای برخی دیگر عیب به حساب بیاید. مزایای این سمعکها در این است که بدون تقویت صدای اضافی میتوانند صداهای با کیفیتتری را به استفاده کننده منتقل کنند و عیب آنها در این است که رسیور سمعکِ برخی از افراد که گوششان دارای جرم و رطوبت زیادی است ممکن است به زودی خراب شود و از بین برود.
هر دو نوع سمعک ریک و سمعک رایت در واقع تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، فقط به یکی از سمعکها عنوان رسیور در گوش و به دیگری سمعک رسیور در کانال میگویند؛ تفاوت این دو نوع سمعک را میتوان در عنوان متفاوتشان جستجو کرد.
تعویض بلند گو در ریک و رایت
تعویض کردن رسیور سمعک رایت و ریک کاری است که به راحتی قابل انجام است. برای تعویض سمعک رایت یا ریک در سمعکهای قدیمی، ابتدا باید رسیور سمعک از درون محفظهاش جدا میشد و سپس رسیور جدید به درون محفظه فشار داده میشد؛ اما عوض کردن رسیور در سمعکهای ریک و رایتِ جدید به این صورت است که ابتدا باید به کمک یک جسم تیز پین را حرکت داده و بیرون بکشیم، رسیور استفاده شده را برداریم و بعد از قرار دادن رسیور جدید در آن، پین را به جای خودش برگردانیم.
اگر با مطالعهی این توضیحات نتواستید چگونگی تعویض بلندگو در سمعکهای ریک و رایت را یاد بگیرید، میتوانید از کلیپهای آموزشی تعویض رسیور در اینترنت دیدن کنید و نحوهی درست عوض کردن رسیور این سمعکها را یاد بگیرید.
برای رزرو نوبت شنوایی سنجی، مشاوره و خرید سمعک تماس بگیرید.
مشاهده اطلاعات تماس
شماره تماس: ٢-٦٦٩٦٢٩٥١(۰۲۱)
سمعکهای ریک با سمعکهای پشت گوشی یا BTE چه تفاوتی دارند؟
یکی از سوالهایی که اغلب پرسیده میشود این است که کدام یک از سمعکهای ریک و سمعکهای پشت گوشی گزینهی مناسبتری برای درمان کم شنوایی هستند؟ پاسخ دادن به این سوال، ساده نیست و باید برای آن زمان صرف شود؛ چرا که باید به طور کامل مشخص شود که میزان کم شنوایی فرد دقیقا چقدر است، گوش فرد چه مقدار جرم تولید میکند و اینکه مشخص شود فرد دوست دارد سمعکی با چه ویژگیهایی داشته باشد. بعد از مشخص شدن پاسخ این سوالها میتوان بیان کرد فردی که دچار کم شنوایی است باید از چه نوع سمعکی استفاده کند.
سمعک ریک نسبت به سمعک BTE از قابلیت اطمینان پایینتری برخوردار است اما مشکلات بهوجود آمده در این سمعک به صورتی هستند که به راحتی قابل رفع شدن هستند.
سمعک RIC بسیار ظریف و موشکافانه است؛ این سمعک میتواند کم شنوایی های شدید را هم پوشش دهی کند؛ و سمعک پشت گوشی دارای ظرافت کمتر و اندازهای بزرگتر است. سمعک پشت گوشی همچنین از قالب و لوله استفاده میکند اما سمعک ریک دارای سیمی باریک، پروبی پلاستیکی، و قالب کوچکتری است. رسیورهای سمعک ریک امکان دارد از کار بیفتند در صورتی که احتمال خراب شدن سمعکهای پشت گوشی بسیار پایینتر است و در نتیجه این سمعکها بسیار مطمئنتر از سمعکهای ریک هستند.
سمعک RIC بسیار ظریف و موشکافانه است؛ این سمعک میتواند کم شنوایی های شدید را هم پوشش دهی کند؛ و سمعک پشت گوشی دارای ظرافت کمتر و اندازهای بزرگتر است. سمعک پشت گوشی همچنین از قالب و لوله استفاده میکند اما سمعک ریک دارای سیمی باریک، پروبی پلاستیکی، و قالب کوچکتری است. رسیورهای سمعک ریک امکان دارد از کار بیفتند در صورتی که احتمال خراب شدن سمعکهای پشت گوشی بسیار پایینتر است و در نتیجه این سمعکها بسیار مطمئنتر از سمعکهای ریک هستند.
مزایای سمعک ریک و رایت
سمعکهای ریک و رایت هم مثل بسیاری از چیزهای دیگر طرفداران و مخالفانی دارند که مزایا و معایب این سمعکها باعث جذب این طرفداران و مخالفان شده است. در این بخش میخواهیم به بررسی مزایا و معایب این سمعکها بپردازیم، با ما همراه باشید.
ظرافت
سمعکهای ریک و رایت جزو ظریفترین سمعکها شمرده میشوند زیرا با اینکه بدنهشان در پشت گوش قرار میگیرد، هنوز هم بسیار کوچک و ظریف هستند، به صورتی که بدون دقت دیده نمیشوند. سیمی که از بدنهی این سمعکها به مجرای داخلی گوش انتقال پیدا میکند بسیار باریک است و با اینکه در امتداد صورت قرار میگیرد تقریبا مورد توجه قرار نمیگیرد.
اگر قصد خرید و آشنایی بیشتر با قیمت انواع سمعک دارید مقاله،
” قیمت سمعک و انواع سمعک از نظر تکنولوژی و ظاهر ” را مطالعه کنید.
تعویض کردن بلندگو به روشی ساده
رسیور سمعکها قابلیت تعویض دارد، به این معنا که این نوع سمعکها میتوانند درصدهای شنواییِ مختلف ضعیف تا شدید را پوششدهی کنند. این بلندگوها همچنین میتوانند در صورت خراب شدن به راحتی تعویض شوند و مشکل بهوجود آمده را بدون رفتن به آزمایشگاه حل کنند.
این دو مورد از مزایای سمعک رایت و ریک جزو برترین مزایای آنها شمرده میشوند و میتوان گفت دلیل انتخاب بسیاری از استفاده کنندگان هستند.
معایب سمعک رایت و ریک
و اما حالا نوبت بیان کردن عیب سمعکهای ریک و رایت است، همهی چیزهای خوب هم میتوانند دارای معایبی باشند که برای برخی با اهمیت است. مثلا همین سمعکهای ریک و رایت با وجود مزایایی که دارند، ممکن است انتخاب خیلی از افراد نباشند؛ این معایب عبارتاند از:
1- مشکلاتِ مربوط به رسیورِ سمعکهای ریک و رایت
قرار گرفتن گیرندهها در مجرای گوش در واقع هم یک مزیت شناخته میشود و هم یک عیب؛ زیرا قرار گرفتن گیرندهها در مجرای گوش باعث کیفیت صدای بسیار بیشتر میشود اما وجود آن در ناحیه میتواند باعث زودتر خراب شدنش شوند. رطوبتها و جرمهای گوش میتوانند تاثیر مستقیمی بر سلامت قطعات الکترونیکی داشته باشند. پیگیریهای انجام شده حاکی از آن است که حتی با وجود پوستههای بسته و محصور، پوششهای نانو و فیلترها، بلندگوها هنوز هم دچار آسیبدیدگیهای بر اثر جرم و رطوبت شدهاند.
با این توصیفات بهترین کار این است که اگر از سمعک رایت یا ریک استفاده میکنید، مراقبتهای لازم را از آنها انجام دهید و زود به زود به تعویض فیلترها بپردازید.
2- کوچک بودن
استفاده از سمعکها و باتریهای ریز برای درمان کم شنوایی میتواند برای برخی از افراد به یک معضل تبدیل شده باشد، زیرا هم باید استرس درمان کم شنواییشان را داشته باشند و هم باید مدام حواسشان به این سمعکها و باتریهای سمعک ریز باشد که مبادا گم شوند. بسیاری از برند های تولید کننده سمعک رایت و ریک، این سمعکها را در سایزها و اندازههای مختلف تولید کردهاند که میتوان سمعک مورد نظر را تهیه کرد.
قیمت سمعک ریک و رایت
قیمت انواع سمعکها با توجه به کاری که انجام میدهند بنظر متناسب و هماهنگ یا حتی اگر بخواهیم منصفانهتر فکر کنیم کمتر بنظر میرسد، زیرا داشتن نعمت شنوا شدن در مقایسه با ناشنوایی یا حتی کمشنوایی مقایسهای است که اندازهای فراتر از زمین تا آسمان به انسان انرژی و شوق میدهد و بسیار دلنشین است. بین سمعکهای ریک و رایت و سایر انواع سمعکهای مشابه با دیگر برندها، هیچ تفاوتی راجعبه قیمت وجود ندارد؛ یعنی نمیتوان خریدی را پیدا کرد که از گران بودن این سمعک نسبتبه مشابه آن در برندی دیگر گله و شکایتی پیدا کرد.
اغلب این سمعکها دارای تکنولوژی وایرلس هستند؛ این موضوع میتواند دلیل گران بودن این مدل سمعکها باشد. قیمت سمعک رایت و ریک در این روزها با توجه به دارا بودن تکنولوژیهای مطرح، از چهار میلیون و پانصد هزار تومان شروع میشود و به دوازده میلیون تومان هم میرسد.
سمعکهای رسیور در کانال به دلیل تنوع بالا، کوچک بودن و دقت و ظرافت خاصی که دارند محبوبیت بسیار زیادی بین مصرفکنندگان و متخصصان دارند. محبوبیت این مدل سمعکها از زمان معرفی شدن تا به حال در حال افزایش است و بخش زیادی از فروشِ عمدهی جوانی را به خود اختصاص دادهاند.
منبع:
سمعک رکستون Rexton چیست؟ شرکت رکستون بر یک قانون پایبند می باشد : قابلیت در دسترس بودن فن آوری های پیشرفته برای همه اقشار جامعه . ویژگی هایی همچون درک گفتار خوب ، دوام عالی و راحتی در پوشیدن سمعک در محصولات رکستون در نظر گرفته شده است. گفتنی است تمامی این ویژگی ها با قیمت کاملا اقتصادی و به صرفه برای مشتریان و مصرف کننده نهایی در نظر گرفته شده است ، اما همه چیز به فروش سمعک ختم نمی شود . شرکت Rexton و نمایندگی های این شرکت در ایران خدمات پس از فروش بی نظیری را در اختیار کاربران قرار می دهند. به همین دلیل با جرات می توان گفت که Rexton انتخاب هوشمندانه ای است . بر هیچ کس نقشی که سمعک ها در بهبود کیفیت زندگی افراد کم شنوا ایفا می کنند پوشیده نیست. برای آگاهی از قیمت سمعک زیمنس, به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید.
وظیفه اصلی سمعک ها این است که اصوات را از طریق میکروفن از محیط دریافت نموده و توسط بُرد یا آمپلی فایر تحلیل و پردازش نمایند . سمعکها هم چنین اصوات را به سیگنال هایی که از طریق رسیور یا بلند گو به داخل گوش منتقل می شوند تبدیل میکنند و برای فرد کم شنوا قابل شنیدن می شود . با پیشرفت علم و فن آوری ، بر کارآیی سمعکها روز به روز افزوده می شود و مدل های مختلف سمعک متناسب با انواع مشکلات کم شنوایی به بازار وارد می گردد.
گفتنی است سمعک ها با لحاظ کردن فن آوری به کار رفته در ساختارشان به چند دسته تقسیم می شوند که شامل سمعک های آنالوگ تا سمعک های هوشمند و بلوتوثی می باشند . نام یکی از معروف ترین و بهترین برندهای سمعک ، Rexton می باشد . گفتنی است این برند توسط شرکت « رکستوندر » شهر زوریخ سوئیس برای اولین بار در سال 1955 میلادی محصولات شنیداری خود را تولید و عرضه نمود . این سمعک ها بیش از پنجاه سال سابقه بین المللی دارند . به دلیل شفافیت عالی و طرز استفادۀ آسان ، محصولات کمپانی رکستون با استقبال زیادی از سوی مشتریان مواجه شدند . در ایران سمعک رکستون از دهه 40 و 50 شناخته شده است . لازم به ذکر است بعدها شرکت زیمنس آلمان امتیاز شرکت رکستون را خرید و از آن پس سمعک رکستون به عنوان یکی از زیرمجموعههای شرکت زیمنس و زیر نظر آن شرکت فعالیت نمود . با این حال می توان عنوان نمود سمعک های زیمنس و ریکستون کاملا یکی نبوده و هنوز دو برند جداگانه محسوب می شوند.
در حال حاضر کشور ایالات متحده امریکا به عنوان بزرگترین بازار عرضه سمعک های رکستون شناخته می شود. می توان گفت که محصولات رکستون، نمادی از اوج خلاقیت و دقت مهندسی آلمانی است که با حفظ روح ظرافت و نکته بینی بنیانگذاران سوئیسی آن ساخته شده است. برند رکستون ، مجموعۀ سمعک هایی در انواع شکل ها و مدل های مختلفِ داخل گوشی، پشت گوشی، دیجیتالی و… عرضه می دارد. این سمعک ها در بهترین سطح از کیفیت و قدرت بوده که مشتریان کم شنوای خود را قادر به درک گفتار در محیط های شلوغ می کند.
قیمت سمعک های رکستون:
با توجه به کارآیی بالا و مجهز بودن به نوین ترین فناوریها، سمعک های رکستون قیمت مناسبی دارند . البته لازم به ذکر است در قیمت مدلهای رکستون عوامل مختلفی دخیل اند از جمله می توان به سطح فن آوری به کار رفته در آن ها ، موادی که سمعک از آن ساخته شده و میزان کم شنوایی کاربر ( که سطح قدرت مورد نیاز سمعک را برای دریافت اصوات تعیین می کند ) اشاره نمود . با در نظر گرفتن همۀ این موارد ، سمعک رکستون در سطح قیمت 800 هزار تومان به بالا در بازار عرضه می شود . به منظور آنکه فرد بداند باید چه نوع سمعکی و با چه قیمتی تهیه کند ، لازم است به متخصص شنوایی سنجی مراجعه نماید تا نوع کم شنوایی و مدل سمعک مناسب برای وی با توجه به شرایط جانبی اش تجویز گردد.
نمایندگی خرید سمعک رکستون در ایران
اگر علاقه مند به خرید سمعک رکستون در ایران هستید، می توانید به کلینیک طنین سمعک مراجعه و برای تهیه سمعک رکستون قیمت مناسب اقدام فرمایید.
انواع مدل های سمعک رکستون :
با توجه به نیاز مشتریان و جدیدترین فناوریها ، سمعک رکستون در انواع مدلها ارائه شده است . این مدل ها عبارتند از:
سمعک S RIC یا سمعک های رسیور در کانال گوش:
این سمعکها از نوع داخل گوشی و کاملا هوشمند بوده و اندازۀ بسیار ظریف و کوچکی دارند . از نظر قدرت عمل ، سمعک های ریک رکستون عالی بوده و استفاده از آن ها بسیار آسان است . گرچه این سمعکها خیلی کوچک اند اما از فن آوری وایرلس برخوردارند و می توانند به انواع سیستم های گوشی همراه ، تبلت ، لپ تاپ و … متصل گردند .
سمعک Mosaic رکستون:
این مدل سمعک ها نیز از نوع پشت گوشی بوده و بر اساس سطح تکنولوژی شان در اندازه ها و مدل های مختلفی موجود می باشند . کوچکترین نوع سمعک رکستون با سایز باتری 312 ، Mosaic S نام دارد . سمعک رکستون Mosaic M برای کم شنوایی در سطح متوسط مناسب است . Mosaic P قادر است کم شنواییهای شدید را پوشش دهد و سمعک Mosaic HP برای کم شنواییهای بیش از حدّ شدید مناسب است . این سمعک ها نیز به فن آوری وایرلس مجهز هستند .
سمعک Sterling رکستون :
این سمعکِ داخل گوشی ، بسیار هوشمند می باشد . این سمعک دارای دکمۀ فشاری بوده و کاربران قادر هستند با توجه به نیازشان کم و زیادی صداها را تنظیم کنند.
سمعک inoX رکستون:
این نوعی سمعک کاملا نامرئی بوده و به گونه ای است که نیازی به قالب گیری از گوش کاربران ندارد و برای هر گوشی مناسب است . این سمعک نیز کاملا هوشمند و مجهز به فن آوری وایرلس است .
سمعک stellar Li :
از ویژگی های ممتاز این سمعک قابل شارژ بودن آن است به این معنا که نیازی به تعویض مداوم باتری ندارد.
سمعک های سری Targa S 5 :
از نوع سمعک پشت گوشی ظریف هستند که برای افت شنوایی ملایم تا متوسط مناسب اند . در آنها قابلیت استفاده از تیوب نازک و تیوب معمولی و امکان تنظیم توسط کامپیوتر وجود دارد . همچنین امکان استفاده از سخت افزار ریموت (smart remote) یا نرم افزار ریموت (smart remote app) برای آن ها مهیا شده است . این سمعک ها در رده اقتصادی قرار دارند ، قیمت آن ها بدون در نظر گرفتن هزینه تست ، قالب گیری و تنظیم بین 17 میلیون ریال تا 19 میلیون ریال می باشد .
سمعک های سری Targa P 5 :
از نوع سمعک پشت گوشی ظریف بوده که برای افت شنوایی ملایم تا متوسط مناسب می باشند ، این سمعک ها قابلیت استفاده از تیوب نازک و تیوب معمولی و امکان تنظیم توسط کامپیوتر که امکان استفاده از سخت افزار ریموت(smart remote) یا نرم افزار ریموت (smart remote app) را دارند . این سمعک ها نیز در رده اقتصادی قرار دارند و قیمت آن ها بدون در نظر گرفتن هزینه تست ، قالب گیری و تنظیم بین 17 میلیون ریال تا 19 میلیون ریال می باشد.
سمعک های سری Targa HP 5:
این سمعک ها از نوع پشت گوشی قدرتمند بوده و برای افت شنوایی شدید تا عمیق مناسب است .آنها بسیار پر قدرت هستند و جوابگوی کاربرانی می باشد که نیازمند شنوایی خوب اما در شدت های خیلی بلند می باشند . در آنها امکان تنظیم با کامپیوتر وجود دارد و می تواند از ریموت (smart remote) یا نرم افزار ریموت (smart remote app) استفاده کند . این سمعک ها نیز بسیار مقرون به صرفه هستند و قیمت آن ها بدون در نظر گرفتن هزینه تست ، قالب گیری و تنظیم بین 17 میلیون ریال تا 19 میلیون ریال می باشد. برای آگاهی از قیمت سمعک زیمنس, به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید.
سمعک های سری Ino X 5 CIC:
این سمعک ها یک راه حل شنوایی بی نظیر برای افرادی می باشند که به هر دلیلی امکان قالب گیری از گوش آن ها وجود ندارد. برای این افراد می توان با استفاده از این سمعک های داخل گوشی پیش ساخته به سرعت یک سمعک نامرئی CIC را به کاربر پیشنهاد داد . این ها برای افت شنوایی ملایم تا متوسط مناسب بوده و با استفاده از کلاهک متناسب کانال گوش کاربر به راحتی می توان آن را به صورت پنهان داخل گوش بیمار جای داد . این سمعک ها نیز مقرون به صرفه هستند و قیمت آن ها بدون در نظر گرفتن هزینه تست ، قالب گیری و تنظیم بین 16 میلیون ریال تا 18 میلیون ریال می باشد.
سمعک های سری RIC :
سمعک XS RIC از نوع پنهان هستند . این سمعک ها اندازه کوچک و طراحی ظریفی دارند . آنها همچنین مجهز به دکمه فشاری به منظور تنظیمات دستی هستند . این سمعک در حالی که کاملا پنهان است اما بیشترین سطح راحتی شنوایی و راحتی قرارگیری را به همراه دارد . سمعک S RIC تعادلی ایده آل از عملکرد و ناپیدایی می باشد . در عین حال این سمعک کوچک قابلیت اتصال به صورت بی سیم , تلکویل و رسیور خارجی را دارا بوده و می تواند تا ۷۵ دسی بل بهره را فراهم آورد . بدین تریتب فن آوری پیشرفته می تواند به راحتی در یک مجموعه کوچک قرار گیرد.
سمعک های سری BTE:
این سمعک ها از نوع پشت گوشی ، بسیار شیک و با قیمتی مناسب هستند . این سمعک ها قابل استفاده با باتری ۳۱۲ بوده و با دارا بودن دکمه فشاری بر روی خود امکان کنترل آن توسط کاربر فراهم شده است . این سمعک دارای بدنه ای مقاوم می باشد و امکان کنترل میزان بلندی صدا و تغییر برنامه در هر محیط شنوایی از طریق کلید گهواره ای فراهم شده است . سمعک های HP BTE مناسب کاربرانی می باشد که خواستارصدایی رسا, پر قدرت و با طراحی مدرن هستند. سمعک های P BTE برای کاربرانی با افت شنوایی عمیق مناسب است و می تواند با تقویت سطح بالایی از صدا, عملکرد بهینه ای را ارایه دهد . در سمعک های P BTE با امکان کنترل یکپارچه (کلید گهواره ای و دکمه فشاری) کاربران می توانند به صورت دستی برنامه شنوایی و میزان بلندی صدا را کنترل کنند .
سمعک های Instant-Fit :
این سمعک ها جدید بوده و بی نیاز به قالب گیری از گوش هستند .
سمعک های Custom :
سمعک های سفارشی ( (ITE,BTE ,RIC می باشند که به جهت قرارگیری راحت به ویژگی های زیادی مجهز هستند . در آنها بسته به مدل شان ، امکان دسترسی به گزینه های انتخابی همچون قابلیت اتصال بی سیم , تلکوی ل, Autophone , دکمه فشاری , ولوم کنترل گهواره ای نیز وجود دارد. با سفارش ونت (سوراخ تهویه) در این نوع سمعک ها بر اساس نیاز گوش کاربران , راحتی و کاهش اثر انسداد را به ارمغان می آورد . در این سمعک ها با طراحی نوین درب باتری , امکان تغییر سریع , راحت و بدون دردسر باتری فراهم شده است.
منبع: https://taninsamak.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%b1%da%a9%d8%b3%d8%aa%d9%88%d9%86-rexton/