من اینجام ....

دلنوشته های یک دختر 19 ساله

من اینجام ....

دلنوشته های یک دختر 19 ساله

نحوه ارزیابی عملکرد کارکنان چیست؟ ضرورت این کار برای سازمان چیست؟

کارمندان سنگ بنای هر شرکتی هستند. مدیریت و هدایت کارکنان یک عامل کلیدی در تعیین موفقیت یا شکست هر کسب و کاری است. به همین دلیل، هر مدیری اهمیت سنجش عملکرد کارکنان خود و اطمینان از عملکرد آنها مطابق با استانداردهای از پیش تعیین شده را درک می‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع، مدیران نحوه ارزیابی عملکرد کارکنان را با استفاده از تکنیک‌های ارزیابی عملکرد انجام می‌دهند. عارضه یابی سازمان، یکی از ارکان مدیریت و سازماندهی بیزینس در سطح والاست.

ارزیابی عملکرد کارکنان چیست؟

ارزیابی عملکرد عبارت است از ارزیابی و بررسی سیستماتیک عملکرد کارکنان. در ارزیابی عملکرد از روش‌های عینی برای اندازه‌گیری میزان مشارکت کاکنان در دستیابی به اهداف سازمان استفاده می‌شود. سپس نتایج با انتظارات و اهداف از پیش تعیین شده مقایسه می‌شود.

تکنیک‌های ارزیابی عملکرد

ارائه یک روش ارزیابی عملکرد 100٪ قابل اعتماد و عینی کار آسانی نیست. با این حساب، روانشناسان و کارشناسان منابع انسانی سعی کرده‌اند تکنیک‌های مختلفی را برای اندازه گیری و تست ارزیابی عملکرد کارکنان طراحی کنند.

روش‌های ارزیابی عملکرد کارکنان

1. ارزیابی استاندارد

محبوب‌ترین، متداول‌ترین و بهترین روش ارزیابی عملکرد کارکنان، ارزیابی استاندارد یا ارزیابی استاندارد مبتنی بر استفاده از «مقیاس رتبه‌بندی استاندارد» است. در این روش هر کارمند با مجموعه‌ای از استانداردها یا انتظارات مقایسه می‌شود و سپس براساس عملکرد خود به رتبه‌بندی معمولاً از 1 تا 5 درجه‌بندی می‌شود. این ارزیابی با برگزاری مصاحبه یا مشاهده مستقیم کارکنان در حین انجام وظایفشان انجام می‌شود.

ارزیابی عملکرد با خود ارزیابی

2. ارزیابی عملکرد با خود ارزیابی

برخی از تصورات رایج وجود دارند که کارمندان خود را بیش از حد ارزیابی می‌کنند. اکثر تحقیقات مدرن نشان می‌دهد که کارکنان از آنچه می‌توانند و نمی‌توانند انجام دهند بسیار آگاه هستند. آنها به احتمال زیاد در خود ارزیابی‌ها با خودشان تند و با صراحت رفتار می‌کنند تا به آنها برچسب متکبر یا غیره زده نشود.  عارضه یابی سازمان، یکی از ارکان مدیریت و سازماندهی بیزینس در سطح والاست.
علاوه بر این، خود ارزیابی به شما بینش بهتری در مورد نحوه درک کارمندان از کار و وظایف روزانه خود می‌دهد. بعلاوه، کارکنان کمتر احتمال دارد که نتایج خود ارزیابی را با مدیران به چالش بکشند. خودارزیابی‌ها همچنین نقش مهمی در انگیزش دارند زیرا به کارکنان احساس اهمیت و اعتماد می‌دهند.

3. ارزیابی 360 درجه

بسیاری از مدیران انجام ارزیابی‌های 360 درجه را ترجیح می‌دهند که شامل ارزیابی‌های خود، سرپرست و زیردستان است. این نوع ارزیابی که به عنوان بررسی عملکرد 360 درجه نیز شناخته می‌شود، یکی از معتبرترین و قابل اعتمادترین معیارهای سنجش عملکرد کارکنان است. علاوه بر این، در این روش تنها عملکرد ادراک شده کارکنان در سازمان را اندازه گیری نمی‌شود، بلکه روابط آنها را با سایر افراد نیز اندازه گیری می‌شود.
ارزیابی‌های همتا نمونه دیگری از ارزیابی‌های 360 درجه است. ارزیابی همتایان را می‌توان به عنوان فرآیندی تعریف کرد که در آن همکاران در همان رشته، کار همتایان خود را تجزیه و تحلیل می‌کنند و به آنها انتقاد سازنده می‌دهند. ارزیابی همتایان برای اطمینان از کیفیت آکادمیک کار تولید شده ضروری تلقی می‌شود.

مزایای ارزیابی عملکرد

1. توسعه شخصی و شغلی

ارزیابی عملکرد پرسنل تولید عملکرد آنها را اندازه گیری می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند. این موضوع به رشد شخصی کارکنان کمک می‌کند، زیرا آنها سعی می‌کنند بر نقاط ضعف خود غلبه کنند و نقاط قوت خود را افزایش دهند. این امر منجر به بهبود عملکرد آنها و کسب مهارت‌ها و تجربه‌های جدید می‌شود.

برنامه ریزی سازمانی

2. برنامه ریزی سازمانی

روش دیگر برای استفاده از ارزیابی عملکرد، بررسی نتایج قبلی برای درک نحوه عملکرد شرکت در حال حاضر است. این موضوع می‌تواند به مدیران کمک کند تا اهداف و ارزش‌های سازمان در آینده را تعیین کنند. همچنین می‌تواند در تعیین و تخصیص مجدد کارکنان در مناسب‌ترین موقعیت‌ها بر اساس توانایی‌ها و مهارت‌های آنها کمک کند.

3. ابزارهای انگیزشی

ارزیابی عملکرد با شناسایی کارکنان سخت کوش و با عملکرد بالا و پاداش دادن به تلاش‌هایشان، تأثیر مثبتی بر انگیزه می‌گذارد. این شناخت شغلی حس قدردانی و اهمیت را به کارکنان می‌دهد. همچنین، شناسایی افراد با عملکرد بالا به شرکت این امکان را می‌دهد که به طور مؤثر تبلیغات، جوایز، هدایا و ارتقاء را به افرادی که واقعاً شایسته آنها هستند اختصاص دهد.
علاوه بر این، ارزیابی عملکرد یک ابزار کلیدی بازخورد و ارتباط است. با جمع‌آوری نتایج عملکرد، شرکت‌ها می‌توانند جهت دهی بهتری را برای کسانی که به راهنمایی نیاز دارند، ارائه دهند. همچنین به کارکنان این امکان را می‌دهد که مسائل و مشکلات خود را با مدیران در میان بگذارند.

آموزش

شرکت‌ها می‌توانند از داده‌های به‌دست‌آمده از ارزیابی‌ها و بررسی‌های عملکرد برای طراحی برنامه‌های آموزشی که برای نیازهای هر کارمند مناسب است، استفاده کنند. این امر منجر به بهبود مهارت‌های کارکنان و افزایش شانس آنها برای ارتقاء در شرکت می‌شود. ارزیابی عملکرد همچنین می‌تواند برای تعیین اثربخشی آموزش با اندازه گیری عملکرد کارکنان و مقایسه نتایج قبل و بعد از اجرای برنامه استفاده شود.

چگونه ارزیابی عملکرد کارکنان در ایران را اجرا کنیم؟

اول: اهداف سازمانی و انتظارات عملکردی کارکنان خود را تعیین کنید.
دوم: این اهداف و انتظارات باید در سرتاسر سازمان ابلاغ شده و مورد توافق کارکنان قرار گیرد.
سوم: یک برنامه ارزیابی معتبر و قابل اعتماد طراحی کنید که به طور عینی عملکرد کارکنان را اندازه گیری و ارزیابی کند.
چهارم: اجرای برنامه ارزیابی
پنجم: نتایج را تجزیه و تحلیل کنید و آنها را به کارمندان خود منتقل کنید. همچنین باید به بازخورد آنها گوش دهید و تغییرات لازم را در ارزیابی‌های آینده ایجاد کنید.

ارزیابی عملکرد

چالش‌های اجرای ارزیابی عملکرد

اعتبار و اعتماد

اعتبار به این صورت تعریف می‌شود که آیا ابزار ارزیابی عملکرد آنچه را که قرار است به طور دقیق اندازه گیری کند، اندازه گیری می‌کند یا خیر. اعتماد به این صورت تعریف می‌شود که آیا ابزار ارزیابی عملکرد هر بار نتایج ثابتی ارائه می‌دهد یا خیر. یافتن ابزار ارزیابی عملکرد که 100% معتبر و قابل اعتماد باشد غیرممکن است. بنابراین همیشه درصدی از عدم قطعیت و خطا در نتایج ارزیابی وجود دارد.

سوگیری‌های بالقوه

از آنجایی که دستیابی به یک ابزار 100٪ معتبر و قابل اعتماد دشوار است، سوگیری‌های احتمالی در هنگام انجام ارزیابی وجود دارد. به عنوان مثال، اگرچه ارزیابی 360 درجه برای کسب و کار بسیار قابل اعتماد و مفید است، سرپرستان ممکن است در هنگام ارزیابی زیردستان خود بسیار ملایم یا بسیار خشن باشند. به طور مشابه، کارمندان ممکن است بر اساس رابطه‌ای که با سرپرستان خود دارند، ارزیابی را بیش از حد سخت یا دست کم بگیرند.

اهداف دست نیافتنی

تعیین اهدافی که دستیابی به آنها غیرممکن است می‌تواند منجر به نارضایتی عمومی در صورت عدم تحقق آنها شود. مدیری را در نظر بگیرید که هر روز 100 واحد فروش تعیین می‌کند، حتی اگر ظرفیت فعلی بازار فقط 50 واحد باشد. بنابراین هر چقدر هم که کارکنان برای رسیدن به این هدف تلاش کنند، موفق نخواهند شد. اگرچه این تقصیر آنها نیست، اما کارکنان به دلیل ناتوانی در دستیابی به هدف، ضعیف در نظر گرفته خواهند شد.

5 دلیل ضرورت ارزیابی عملکرد کارکنان

درک نحوه عملکرد کارکنان در تمام سطوح سازمان شما برای تضمین رشد و موفقیت مستمر کسب و کار شما ضروری است. اکنون که می دانید چگونه عملکرد کارکنان را ردیابی و ارزیابی کنید، در اینجا 5 دلیل وجود دارد که ضرورت ارزیابی عملکرد کارکنان را نشان می‌دهد.

دلیل ضرورت ارزیابی عملکرد کارکنان

1. انتظارات را تعیین می‌کند

به محض اینکه کارمندان شروع به کار در شرکت شما می‌کنند، باید بدانند که از آنها چه انتظاری می‌رود. ردیابی عملکرد آنها یک راه عالی برای تعیین انتظارات است. ارزیابی به شما امکان می‌دهد هم اهداف شرکتی و هم اهداف فردی را با کارمندان خود به اشتراک بگذارید تا همه در یک موضع باشند و در جهت یک هدف تلاش کنند.

2. به مدیران اجازه می‌دهد تا سطوح عملکرد را محک بزنند

معیارسنجی یکی از بهترین راه‌ها برای سنجش عملکرد کارکنان در برابر استانداردهای شرکت است. ارزیابی به شما این فرصت را می‌دهد تا پیشرفت کارمندان خود را در مقایسه با سایر سازمان‌ها در صنعت خود اندازه گیری کنید. این موضوع به ارزیابی اینکه آیا سازمان شما استاندارد است و چه کاری می‌توان برای بهبود عملکرد کارکنان انجام داد کمک می‌کند. همچنین مزیت رقابتی را حفظ می‌کند، کارمندان را به تلاش بیشتر سوق می‌دهد و به بهره وری و رشد کسب و کار شما کمک می‌کند.

3. توسعه و حفظ کارکنان را بهبود می‌بخشد

اگر به کارکنان فرصتی داده نشود، قرار است چگونه پیشرفت کنند؟ با ارزیابی عملکرد کارکنان، امکان توسعه و بهبود کارکنان در سازمان شما فراهم می‌شود.
ارزیابی به شما این امکان را می‌دهد که در ارائه یک سیستم پشتیبانی عملکرد به کارمندان خود پیش قدم باشید تا آنها بتوانند مهارت‌های خود را بهبود بخشند و حرفه خود را پیش ببرند. پیشرفت بسیار مهم است و یکی از بهترین راه ها برای این است که کارکنان با عملکرد برتر را برای مدت طولانی حفظ کنید.

4. افراد با عملکرد بالا و رهبران آینده را شناسایی می‌کند

آیا تا به حال خواسته‌اید کار یک مشتری خاص را به بهترین عضو تیم خود تحویل دهید اما مطمئن نیستید که به چه کسی بیشتر اعتماد دارید؟ همه این موقعیت را تجربه کرده‌اند. به همین دلیل است که ارزیابی عملکرد کارکنان در طول سال بسیار مهم است تا بفهمید کدام اعضای تیم رهبران تیم شما هستند.
در ارتباط ماندن با پیشرفت کارمندان خود و درک آنچه که آنها به شرکت شما می‌آورند به شناسایی آن دسته از کارکنانی که واقعاً برجسته هستند کمک می‌کند. ممکن است با ارزیابی عملکرد بتوانید مدیران آینده، رهبران تیم و مدیران شرکت را کشف کنید.

 افراد با عملکرد بالا و رهبران آینده را شناسایی می‌کند

5. باعث رشد و موفقیت شرکت می‌شود

تنها راه برای رشد شرکت شما این است که آموزش و توسعه کارکنان را در اولویت قرار دهید. رشد و موفقیت زمانی اتفاق می‌افتد که کارکنان از مناطق آسایش خود بیرون رانده شوند و در مهارت‌های خود آموزش ببینند.
کارمندان کسانی هستند که باعث موفقیت کسب و کار می‌شوند. بدون آنها، کسب و کار شما نمی‌تواند به اهداف خود برسد. مهم است که هر چیزی را که می‌توانید در آموزش اعضای تیم خود به کار بگیرید تا آنها بتوانند بهترین کار خود را ارائه دهند و نتایج باورنکردنی را برای شرکت شما ارائه دهند.

سخن آخر
ارتباط گرفتن با کارکنان و ارزیابی عملکرد آنها از طریق هر روشی، کلیدی است. با ارزیابی عملکرد می‌توانید مشارکت و پیشرفت را در کسب و کارتان تجربه کنید. در نهایت نیز ارزیابی عملکرد به دستیابی به اهداف شرکت کمک می‌کند. با مشاوره مدیریت کسب کار می‌توانید راهنمایی‌های درون برنامه‌ای مانند مشاوره تخصصی، نکات، لیست وظایف، ویجت های خودیاری و موارد دیگر را ایجاد کنید. مشاوره مدیریت سازمان به شما کمک می‌کند اعضای تیم خود را به بهترین نحوه ارزیابی کنید. برای دریافت مشاوره برای راه اندازی کسب و کار و ارزیابی عملکرد کارکنان همین الان با مشاوران متخصص و با تجربه سازمانی ما تماس بگیرید.

منبع:

https://dybug.ir/blog/business-coaching-2/employee-performance-evaluation-27

معرفی نرم افزار مدیریت کسب و کار اودو

doo یک نرم افزار جامع مدیریت کسب و کار است که با ماژول‌های مختلف خود می‌تواند تمامی جنبه‌های عملیات یک شرکت را مدیریت کند. نرم افزار مدیریت کسب و کار اودو در سال 2005 توسط Fabien Pinckaers تاسیس شد و در ابتدا TinyERP نام داشت. با افزایش محبوبیت این پلتفرم، با شروع نسخه 8 این نرم افزار به Odoo تغییر نام داد. آخرین نسخه مدیریت کسب و کار odooیعنی V15، پیشرفته ترین و سریع ترین نسخه Odoo تا به امروز در نظر گرفته می‌شود. معاینه سازمانی میتواند در ارتقا و بهبود سازمان بصورت یکپارچه اصولی و عالی عمل کند.
یکی از عوامل کلیدی که در موفقیت Odoo نقش دارد، ماهیت منبع باز آن است که آن را برای مشاغل در هر اندازه‌ای قابل دسترس و اجرا می‌کند. همچنین این نرم افزار بیش از 28500 ماژول الحاقی، از جمله برنامه‌های پولی و رایگان را ارائه می‌دهد که می‌توانند ویژگی‌های اضافی را ارائه دهند و به کسب‌وکارها کمک کنند تا عملیات خود را ساده کنند.مدیریت کسب و کار odooبا بیش از 7 میلیون کاربر در سراسر جهان، به دلیل قابلیت اطمینان، کارایی و مقرون به صرفه بودن، به یک انتخاب محبوب برای مشاغل تبدیل شده است.

Odoo بهترین نرم افزار مدیریت کسب و کار

Odoo یک نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار همه جانبه و یکپارچه است. چه در مورد موجودی شما باشد و چه حسابداری، نرم افزار Odoo به طرق مختلف می‌تواند نیازهای شرکت شما را برآورده کند!
بنابراین با استفاده از اودو نه تنها می‌توانید نتیجه گیری‌های بهتری در رابطه با کسب و کار خود داشته باشید، بلکه می ‌توانید شرکت خود را نیز برای شکوفایی بازاریابی کنید. برنامه اودو به گونه‌ای توسعه یافته است که می‌تواند شیوه‌های تجاری پیچیده را ساده‌تر کند.

نرم افزار مدیریت کسب و کار اودو چگونه کار می‌کند؟

نرم افزار مدیریت کسب و کار اودو بهترین راه حل برای تمام نیازهای کسب و کار شما است. Odoo یک طراحی کاربر پسند دارد که به آسانی می‌توان در آن پیمایش کرد. همچنین به سرعت می‌توانید به کار کردن با این نرم افزار عادت کنید. این نرم افزار نه تنها منابع را برای پروژه‌های دیگر آزاد می‌کند، بلکه با رابط بصری خود که کارهای تکراری و خسته کننده مانند ورود داده‌ها را به صورت خودکار انجام می‌دهد، در زمان صرفه جویی می‌کند. Odoo بهترین نرم افزار مدیریت کسب و کار است که می‌توانید برای انجام کارهای روزمره خود به آن تکیه کنید. 

بهترین نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار با تمام عملکردها 

با استفاده از این نرم افزار مدیریت کسب و کار، می‌توانید یک نمای کلی از کسب و کار خود در حال حرکت داشته باشید و فرآیندها را از طریق قالب‌ها و برنامه‌های از پیش ساخته شده به صورت خودکار انجام دهید. برای یکپارچه نگه داشتن تمام فرآیندهای کسب و کار خود در یک صفحه و برنامه، Odoo ERP بهترین گزینه است.

نرم افزار مدیریت کسب و کار اودو

ماژول های Odoo

نرم افزار مدیریت سازمان odoo دارای بیش از 35 ماژول می‌باشد. این ماژول‌ها قابل ادغام و سفارشی سازی هستند. سفارشی‌سازی Odoo ERP می‌تواند کسب‌وکارها را وادار کند تا فعالیت‌های خود را آنطور که می‌خواهند زیر نظر داشته باشند. شما می توانید برای ایجاد تغییرات و ارائه آنچه که نیاز دارید با مجریان و متخصصان فروش نرم افزار مدیریت کسب و کار در وب سایت ما تماس بگیرید و بهترین ماژول‌های متناسب با کسب و کارتان را درخواست کنید. 

1. مدیریت ارتباط با مشتری

تیم فروش و فعالیت‌های آن را با ماژول CRM مدیریت کنید. این ماژول به شما اجازه می‌دهد:
• خط فروش خود را سازماندهی کنید.
• پیشرفت چرخه فروش خود را از تماس اولیه تا تحویل محصول پیگیری کنید.
• یک نقل قول را با یک کلیک ایجاد کنید.
• تماس‌ها و جلسات را مستقیماً از رابط CRM برنامه ریزی کنید تا بتوانید تمام اطلاعات مشتری را در یک مکان نگه دارید.
برنامه Odoo CRM ابزاری عالی است که می‌تواند به بهبود بازاریابی، فروش و خدمات مشتری کمک کند. این نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار به شما اجازه می‌دهد تا سرنخ‌ها، فرصت‌ها و فعالیت‌ها را مدیریت کنید. همچنین می‌توانید از آن برای اجرای خط لوله فروش برای کمک به پیگیری وظایف و ایجاد گزارش استفاده کنید. برنامه CRM اودو قابل تنظیم و سفارشی سازی است و به راحتی در سیستم موجود هر کسب و کاری ادغام می‌شود.

2. مدیریت موجودی

Odoo ERP یک نرم افزار مدیریت موجودی است که به شما کمک می کند تجارت خود را بهتر اداره کنید و از آن بهره بیشتری ببرید. با این برنامه شرکت‌ها می‌توانند به راحتی شرکت خود را با پیگیری همه چیز از سطح موجودی فعلی گرفته تا هزینه‌های تولید و در دسترس بودن محصول مدیریت کنند. این ماژول امکان مدیریت موجودی انبارهای متعدد را فراهم می‌کند و ابزاری عالی برای شرکت‌هایی است که سفارشات مکرر دارند یا محصولات را به صورت عمده ارسال می‌کنند. با استفاده از این ماژول، کسب و کارها می‌توانند همیشه در دسترس بودن محصول را تضمین کنند و تعداد فروش‌های انجام شده را از میزان موجودی مشاهده کنند. 

3. حسابداری و مدیریت فاکتور

حسابداری Odoo مدیریت امور مالی را برای مشاغل آسان می‌کند. این ماژول شامل ویژگی‌های صورتحساب است که به کسب و کارها اجازه می‌دهد با خودکار کردن عملکردهای صورتحساب در زمان خود صرفه جویی کنند. اودو یک راه حل حسابداری آنلاین است که به شما امکان می‌دهد امور مالی خود را از هر کجا و در هر زمان مدیریت کنید. با استفاده از این سیستم ERP، می‌توانید حساب‌های خود را به روز کنید، فاکتورها را ارسال کنید و پرداخت‌ها را پردازش کنید. معاینه سازمانی میتواند در ارتقا و بهبود سازمان بصورت یکپارچه اصولی و عالی عمل کند.
حسابداری در این نرم افزار بسیار مقرون به صرفه‌تر از نرم افزار حسابداری سنتی است و با طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و ادغام‌های آن، می‌توانید سیستم حسابداری اودو را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید. 

4. سیستم نقطه فروش

نرم افزار مدیریت کسب و کار odoo یک سیستم نقطه فروش مبتنی بر وب است که عملکردهای بصری و پیشرفته را برای مدیریت خرده فروشی ارائه می‌دهد. اودو طیف گسترده‌ای از گزینه‌های فروش را دارد که می‌توانید بر طبق نیازها و ترجیحات تجاری خود آن را سفارشی سازی و تنظیم کنید.

خرید اودو

5. ماژول‌های دیگر

مدیریت پروژه odoo دارای چندین ماژول دیگر نیز می‌باشد. این ماژول‌ها به حفظ تمام عملکردهای تجاری کمک می‌کنند. مدیریت پروژه ، وب‌سایت‌ساز ، هزینه‌ها و زمان استراحت نیز برخی از برنامه‌های متعددی هستند که توسط Odoo ارائه می‌شوند. همه این ماژول‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از روندهای تجاری خود آگاه شوند.

ویژگی ها و پیشرفت‌های جدید در نرم افزار اودو 16 در یک نگاه

نرم افزار مدیریت پروژه odooبرای تبدیل شدن به یک نرم افزار ای آر پی منبع باز راه درازی را پیموده است. تا امروز، شاهد 15 نسخه از این مجموعه نرم افزاری جامع ERP بوده‌ایم که هر کدام تغییرات و پیشرفت‌های قابل توجهی را به همراه داشته است. اکنون با نسخه شانزدهم این نرم افزار مواجه هستیم که دارای برخی از ویژگی‌های پیشرفته مانند ربات چت است. در این بخش برخی از ویژگی‌های کلیدی، ارتقاء و پیشرفت‌هایی که در نسخه جدید نرم افزار مدیریت کسب و کار اودو ارائه می‌شوند را بررسی خواهیم کرد. 

مرکز داده

مرکز دانش و اطلاعات یکی از مورد انتظارترین ویژگی‌های Odoo 16 است که در تمامی نسخه‌های قبلی در دسترس نبود. پس از انتشار نسخه جدید، این برنامه به عنوان یک مرکز اطلاعات برای کاربران Odoo عمل می‌کند. در نتیجه، به کاربران تجاری و متخصصان مرتبط با یک سازمان اجازه می‌دهد تا داده‌های مهمی را به جامعه جهانی Odoo ارائه دهند.

چت بات بهبود یافته

چند سالی است که Odoo از طریق اپلیکیشنی به نام ربات گفتگوی هوش مصنوعی Odoo کاربران خود را پشتیبانی می‌کند. با این وجود، از زمان انتشارOdoo 13، شاهد یک سری پیشرفت‌ها در اپلیکیشن چت‌بات بودیم. Odoo 16 پیشرفت‌های قابل توجهی را در عملکرد ربات چت به همراه دارد زیرا شامل سؤالات و پاسخ‌های جدید می شود. در این نسخه ربات چت کاربران تجاری می‌توانند سوالات خود را مستقیماً از ربات گفتگو دریافت کنند.

ارتقاء ماژول

اینها برخی از ویژگی‌ها و پیشرفت‌های کلیدی در Odoo 16 بودند. اکنون اجازه دهید در مورد ارتقاها و پیشرفت‌هایی که در ماژول‌های Odoo مختلف می‌آیند صحبت کنیم.

ماژول موجودی

در Odoo 16، ماژول موجودی بهبودهای عمده و یک سری پیشرفت‌ها از جمله ارتقای روش‌های تحویل و گزینه‌های اجباری بازگشت سفارش را دریافت کرده است. علاوه بر این، چندین ابزار جدید برای بهبود کارایی کلی ماژول اضافه شده است. در زیر برخی از ارتقاهای حیاتی دیگر در ماژول موجودی آورده شده است:
• پیشرفت‌های قابل توجه در ویژگی‌های تکمیل خودکار
• ترکیب ماژول اشتراک تحت مدیریت موجودی با سفارشات فروش 
• بهبود در روش‌های حمل و نقل و مدیریت حمل و نقل
• چاپ بارکد ساده، اسکن و مدیریت لات 

ویژگی های اودو

ماژول حسابداری

مشابه ماژول موجودی، تغییرات و پیشرفت‌های قابل توجه زیادی در ماژول حسابداری نیز صورت گرفته است. تغییرات کلیدی زیر در ماژول حسابداری Odoo 16 انجام شده‌اند:
• فرآیندهای مدیریت فاکتور دیجیتالی‌تر شده‌اند و در نتیجه کارایی عملیاتی را بهبود می‌بخشند
• Odoo 16 از طریق ماژول حسابداری خود از لغو سفارش و پردازش بازپرداخت پشتیبانی می‌کند
اینها برخی از ویژگی‌ها و پیشرفت‌های کلیدی در Odoo 16 بودند که توسعه آن را سریع‌تر و کارآمدتر می‌کنند. با این وجود، شایان ذکر است که با وجود همه این ارتقاء‌های صورت گرفته، عملکرد اصلی ماژول‌ها کم و بیش یکسان باقی خواهد ماند. بنابراین، توسعه‌دهندگان در هنگام استفاده یا بهره‌برداری از ویژگی‌های جدید با چالش‌ها یا مشکلات کمتری مواجه می‌شوند. علاوه بر این، ویژگی‌های جدید سبب بهبود و توسعه سریع، موثر و بدون دردسرتر از قبل می‌شوند.

قیمت نرم افزار مدیریت کسب و کار Odoo

هنگامی که بحث قیمت Odoo به میان می‌آید، توجه به این نکته ضروری است که قیمت نسخه Odoo Community با نسخه Enterprise متفاوت است. همچنین قیمت نرم افزار اودو از مشتری به مشتری دیگر متفاوت است. قیمت گذاری اودو اساساً به تعداد ماژول‌ها و کاربرانی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. بنابراین فروشندگان این نرم افزار تنها پس از جمع آوری اطلاعات و نیازهای شما می‌توانند قیمت نرم افزار مدیریت کسب و کار اودو را اعلام کنند. برای اطلاع از قیمت نرم افزار اودو کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید تا هزینه پیاده سازی نرم افزار اودو را به شما اعلام کنند.

پشتیبانی اودو

سخن آخر

فواید و ویژگی‌های مثبت نرم افزار مدیریت سازمان یا نرم افزار مدیریت کسب و کار مانند اودو بر کسی پوشیده نیست. این نرم افزار قادر است هزینه‌های شما را کاهش دهد و زمان و بهره وری کارکنان را افزایش دهد. همچنین می‌توانید نرم افزار مدیریت کسب و کار کوچک و یا بزرگ را مطابق با نیازهای خود خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

منبع:

https://dybug.ir/blog/business-coaching-2/odoo-business-management-software-19