کارمندان سنگ بنای هر شرکتی هستند. مدیریت و هدایت کارکنان یک عامل کلیدی در تعیین موفقیت یا شکست هر کسب و کاری است. به همین دلیل، هر مدیری اهمیت سنجش عملکرد کارکنان خود و اطمینان از عملکرد آنها مطابق با استانداردهای از پیش تعیین شده را درک میکند. با در نظر گرفتن این موضوع، مدیران نحوه ارزیابی عملکرد کارکنان را با استفاده از تکنیکهای ارزیابی عملکرد انجام میدهند. راه های بهبود کسب و کار میتواند در ارتقا و بهبود سازمان بصورت یکپارچه اصولی و عالی عمل کند.
ارزیابی عملکرد عبارت است از ارزیابی و بررسی سیستماتیک عملکرد کارکنان. در ارزیابی عملکرد از روشهای عینی برای اندازهگیری میزان مشارکت کاکنان در دستیابی به اهداف سازمان استفاده میشود. سپس نتایج با انتظارات و اهداف از پیش تعیین شده مقایسه میشود.
ارائه یک روش ارزیابی عملکرد 100٪ قابل اعتماد و عینی کار آسانی نیست. با این حساب، روانشناسان و کارشناسان منابع انسانی سعی کردهاند تکنیکهای مختلفی را برای اندازه گیری و تست ارزیابی عملکرد کارکنان طراحی کنند.
محبوبترین، متداولترین و بهترین روش ارزیابی عملکرد کارکنان، ارزیابی استاندارد یا ارزیابی استاندارد مبتنی بر استفاده از «مقیاس رتبهبندی استاندارد» است. در این روش هر کارمند با مجموعهای از استانداردها یا انتظارات مقایسه میشود و سپس براساس عملکرد خود به رتبهبندی معمولاً از 1 تا 5 درجهبندی میشود. این ارزیابی با برگزاری مصاحبه یا مشاهده مستقیم کارکنان در حین انجام وظایفشان انجام میشود.
برخی از تصورات رایج وجود دارند که کارمندان خود را بیش از حد ارزیابی میکنند. اکثر تحقیقات مدرن نشان میدهد که کارکنان از آنچه میتوانند و نمیتوانند انجام دهند بسیار آگاه هستند. آنها به احتمال زیاد در خود ارزیابیها با خودشان تند و با صراحت رفتار میکنند تا به آنها برچسب متکبر یا غیره زده نشود. راه های بهبود کسب و کار میتواند در ارتقا و بهبود سازمان بصورت یکپارچه اصولی و عالی عمل کند.
علاوه بر این، خود ارزیابی به شما بینش بهتری در مورد نحوه درک کارمندان از کار و وظایف روزانه خود میدهد. بعلاوه، کارکنان کمتر احتمال دارد که نتایج خود ارزیابی را با مدیران به چالش بکشند. خودارزیابیها همچنین نقش مهمی در انگیزش دارند زیرا به کارکنان احساس اهمیت و اعتماد میدهند.
بسیاری از مدیران انجام ارزیابیهای 360 درجه را ترجیح میدهند که شامل ارزیابیهای خود، سرپرست و زیردستان است. این نوع ارزیابی که به عنوان بررسی عملکرد 360 درجه نیز شناخته میشود، یکی از معتبرترین و قابل اعتمادترین معیارهای سنجش عملکرد کارکنان است. علاوه بر این، در این روش تنها عملکرد ادراک شده کارکنان در سازمان را اندازه گیری نمیشود، بلکه روابط آنها را با سایر افراد نیز اندازه گیری میشود.
ارزیابیهای همتا نمونه دیگری از ارزیابیهای 360 درجه است. ارزیابی همتایان را میتوان به عنوان فرآیندی تعریف کرد که در آن همکاران در همان رشته، کار همتایان خود را تجزیه و تحلیل میکنند و به آنها انتقاد سازنده میدهند. ارزیابی همتایان برای اطمینان از کیفیت آکادمیک کار تولید شده ضروری تلقی میشود.
ارزیابی عملکرد پرسنل تولید عملکرد آنها را اندازه گیری میکند و به آنها اجازه میدهد نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند. این موضوع به رشد شخصی کارکنان کمک میکند، زیرا آنها سعی میکنند بر نقاط ضعف خود غلبه کنند و نقاط قوت خود را افزایش دهند. این امر منجر به بهبود عملکرد آنها و کسب مهارتها و تجربههای جدید میشود.
روش دیگر برای استفاده از ارزیابی عملکرد، بررسی نتایج قبلی برای درک نحوه عملکرد شرکت در حال حاضر است. این موضوع میتواند به مدیران کمک کند تا اهداف و ارزشهای سازمان در آینده را تعیین کنند. همچنین میتواند در تعیین و تخصیص مجدد کارکنان در مناسبترین موقعیتها بر اساس تواناییها و مهارتهای آنها کمک کند.
ارزیابی عملکرد با شناسایی کارکنان سخت کوش و با عملکرد بالا و پاداش دادن به تلاشهایشان، تأثیر مثبتی بر انگیزه میگذارد. این شناخت شغلی حس قدردانی و اهمیت را به کارکنان میدهد. همچنین، شناسایی افراد با عملکرد بالا به شرکت این امکان را میدهد که به طور مؤثر تبلیغات، جوایز، هدایا و ارتقاء را به افرادی که واقعاً شایسته آنها هستند اختصاص دهد.
علاوه بر این، ارزیابی عملکرد یک ابزار کلیدی بازخورد و ارتباط است. با جمعآوری نتایج عملکرد، شرکتها میتوانند جهت دهی بهتری را برای کسانی که به راهنمایی نیاز دارند، ارائه دهند. همچنین به کارکنان این امکان را میدهد که مسائل و مشکلات خود را با مدیران در میان بگذارند.
شرکتها میتوانند از دادههای بهدستآمده از ارزیابیها و بررسیهای عملکرد برای طراحی برنامههای آموزشی که برای نیازهای هر کارمند مناسب است، استفاده کنند. این امر منجر به بهبود مهارتهای کارکنان و افزایش شانس آنها برای ارتقاء در شرکت میشود. ارزیابی عملکرد همچنین میتواند برای تعیین اثربخشی آموزش با اندازه گیری عملکرد کارکنان و مقایسه نتایج قبل و بعد از اجرای برنامه استفاده شود.
اول: اهداف سازمانی و انتظارات عملکردی کارکنان خود را تعیین کنید.
دوم: این اهداف و انتظارات باید در سرتاسر سازمان ابلاغ شده و مورد توافق کارکنان قرار گیرد.
سوم: یک برنامه ارزیابی معتبر و قابل اعتماد طراحی کنید که به طور عینی عملکرد کارکنان را اندازه گیری و ارزیابی کند.
چهارم: اجرای برنامه ارزیابی
پنجم: نتایج را تجزیه و تحلیل کنید و آنها را به کارمندان خود منتقل کنید. همچنین باید به بازخورد آنها گوش دهید و تغییرات لازم را در ارزیابیهای آینده ایجاد کنید.
اعتبار به این صورت تعریف میشود که آیا ابزار ارزیابی عملکرد آنچه را که قرار است به طور دقیق اندازه گیری کند، اندازه گیری میکند یا خیر. اعتماد به این صورت تعریف میشود که آیا ابزار ارزیابی عملکرد هر بار نتایج ثابتی ارائه میدهد یا خیر. یافتن ابزار ارزیابی عملکرد که 100% معتبر و قابل اعتماد باشد غیرممکن است. بنابراین همیشه درصدی از عدم قطعیت و خطا در نتایج ارزیابی وجود دارد.
از آنجایی که دستیابی به یک ابزار 100٪ معتبر و قابل اعتماد دشوار است، سوگیریهای احتمالی در هنگام انجام ارزیابی وجود دارد. به عنوان مثال، اگرچه ارزیابی 360 درجه برای کسب و کار بسیار قابل اعتماد و مفید است، سرپرستان ممکن است در هنگام ارزیابی زیردستان خود بسیار ملایم یا بسیار خشن باشند. به طور مشابه، کارمندان ممکن است بر اساس رابطهای که با سرپرستان خود دارند، ارزیابی را بیش از حد سخت یا دست کم بگیرند.
تعیین اهدافی که دستیابی به آنها غیرممکن است میتواند منجر به نارضایتی عمومی در صورت عدم تحقق آنها شود. مدیری را در نظر بگیرید که هر روز 100 واحد فروش تعیین میکند، حتی اگر ظرفیت فعلی بازار فقط 50 واحد باشد. بنابراین هر چقدر هم که کارکنان برای رسیدن به این هدف تلاش کنند، موفق نخواهند شد. اگرچه این تقصیر آنها نیست، اما کارکنان به دلیل ناتوانی در دستیابی به هدف، ضعیف در نظر گرفته خواهند شد.
درک نحوه عملکرد کارکنان در تمام سطوح سازمان شما برای تضمین رشد و موفقیت مستمر کسب و کار شما ضروری است. اکنون که می دانید چگونه عملکرد کارکنان را ردیابی و ارزیابی کنید، در اینجا 5 دلیل وجود دارد که ضرورت ارزیابی عملکرد کارکنان را نشان میدهد.
به محض اینکه کارمندان شروع به کار در شرکت شما میکنند، باید بدانند که از آنها چه انتظاری میرود. ردیابی عملکرد آنها یک راه عالی برای تعیین انتظارات است. ارزیابی به شما امکان میدهد هم اهداف شرکتی و هم اهداف فردی را با کارمندان خود به اشتراک بگذارید تا همه در یک موضع باشند و در جهت یک هدف تلاش کنند.
معیارسنجی یکی از بهترین راهها برای سنجش عملکرد کارکنان در برابر استانداردهای شرکت است. ارزیابی به شما این فرصت را میدهد تا پیشرفت کارمندان خود را در مقایسه با سایر سازمانها در صنعت خود اندازه گیری کنید. این موضوع به ارزیابی اینکه آیا سازمان شما استاندارد است و چه کاری میتوان برای بهبود عملکرد کارکنان انجام داد کمک میکند. همچنین مزیت رقابتی را حفظ میکند، کارمندان را به تلاش بیشتر سوق میدهد و به بهره وری و رشد کسب و کار شما کمک میکند.
اگر به کارکنان فرصتی داده نشود، قرار است چگونه پیشرفت کنند؟ با ارزیابی عملکرد کارکنان، امکان توسعه و بهبود کارکنان در سازمان شما فراهم میشود.
ارزیابی به شما این امکان را میدهد که در ارائه یک سیستم پشتیبانی عملکرد به کارمندان خود پیش قدم باشید تا آنها بتوانند مهارتهای خود را بهبود بخشند و حرفه خود را پیش ببرند. پیشرفت بسیار مهم است و یکی از بهترین راه ها برای این است که کارکنان با عملکرد برتر را برای مدت طولانی حفظ کنید.
آیا تا به حال خواستهاید کار یک مشتری خاص را به بهترین عضو تیم خود تحویل دهید اما مطمئن نیستید که به چه کسی بیشتر اعتماد دارید؟ همه این موقعیت را تجربه کردهاند. به همین دلیل است که ارزیابی عملکرد کارکنان در طول سال بسیار مهم است تا بفهمید کدام اعضای تیم رهبران تیم شما هستند.
در ارتباط ماندن با پیشرفت کارمندان خود و درک آنچه که آنها به شرکت شما میآورند به شناسایی آن دسته از کارکنانی که واقعاً برجسته هستند کمک میکند. ممکن است با ارزیابی عملکرد بتوانید مدیران آینده، رهبران تیم و مدیران شرکت را کشف کنید.
تنها راه برای رشد شرکت شما این است که آموزش و توسعه کارکنان را در اولویت قرار دهید. رشد و موفقیت زمانی اتفاق میافتد که کارکنان از مناطق آسایش خود بیرون رانده شوند و در مهارتهای خود آموزش ببینند.
کارمندان کسانی هستند که باعث موفقیت کسب و کار میشوند. بدون آنها، کسب و کار شما نمیتواند به اهداف خود برسد. مهم است که هر چیزی را که میتوانید در آموزش اعضای تیم خود به کار بگیرید تا آنها بتوانند بهترین کار خود را ارائه دهند و نتایج باورنکردنی را برای شرکت شما ارائه دهند.
سخن آخر
ارتباط گرفتن با کارکنان و ارزیابی عملکرد آنها از طریق هر روشی، کلیدی است. با ارزیابی عملکرد میتوانید مشارکت و پیشرفت را در کسب و کارتان تجربه کنید. در نهایت نیز ارزیابی عملکرد به دستیابی به اهداف شرکت کمک میکند. با مشاوره مدیریت کسب کار میتوانید راهنماییهای درون برنامهای مانند مشاوره تخصصی، نکات، لیست وظایف، ویجت های خودیاری و موارد دیگر را ایجاد کنید. مشاوره مدیریت سازمان به شما کمک میکند اعضای تیم خود را به بهترین نحوه ارزیابی کنید. برای دریافت مشاوره برای راه اندازی کسب و کار و ارزیابی عملکرد کارکنان همین الان با مشاوران متخصص و با تجربه سازمانی ما تماس بگیرید.
منبع:
https://dybug.ir/blog/business-coaching-2/employee-performance-evaluation-27
نحوه نوشتن بیزینس پلن و ایجاد یک طرح تجاری قوی و سنجیده برای موفقیت یک کسب و کار بسیار مهم است. بدون آن، حفظ چشم انداز آینده و اقدامات بعدی برای کسب و کارها دشوار است. بنابراین بیزینس پلن را باید به عنوان یک آزمون در نظر بگیرید تا ثابت کنید که هر قدم برداشته شده بخشی از یک تلاش محاسبه شده بزرگتر است. بیزینس پلن همچنین برای امور خارجی بسیار مهم است. اگر میخواهید وام بگیرید، یک شریک تجاری بیاورید و ...، به یک برنامه محکم و بیزینس پلن نیاز دارید. بهبود سازمان میتواند در ارتقا و بهبود سازمان بصورت یکپارچه اصولی و عالی عمل کند.
با این حال، نوشتن بیزینس پلن آسان نیست و همه نمیدانند که در بیزینس پلن یا طرح کسب و کار دقیقاً چه چیزی را باید ترسیم کنند. چیزی که حتی گیج کنندهتر است این است که هیچ دو طرح تجاری نباید یکسان به نظر برسند. در این مقاله ما یک راهنمای کامل نوشتیم تا نشان دهیم بیزینس پلن چیست و بیزینس پلن شما باید چه جزئیاتی داشته باشد و چگونه آن را بنویسید.
مخاطب خود را بشناسید. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما در یک فضای بسیار خاص فعالیت میکند، نباید از زبان تخصصی و پیچیده استفاده کنید که اگر طرح شما توسط وام دهندگان یا سرمایه گذارانی که دانش زیادی از فضای شما ندارند بررسی شود، هیچ کس آن متوجه نشود.
همچنین، زمانی که برای خواندن لازم است را بررسی کنید و طول طرح خود را در نظر داشته باشید. ما همیشه توصیه میکنیم برنامه خود را تا حد امکان کوتاه نگه دارید، البته برخی از خوانندگان ممکن است بخواهند جزئیات بیشتری را ببینند در حالی که دیگران ممکن است فقط اطلاعات سطح بالا را بخواهند. به عنوان مثال، یک شریک تجاری بالقوه احتمالاً مایل است جزییات بیشتری نسبت به یک بیمهگر که کسبوکار شما را ارزیابی میکند، ببیند. با این حال، در مورد نوشتن بیزینس پلن زیاده روی نکنید و یک طرح 50 صفحهای ننویسید، زیرا هیچ کس آن را نخواهد خواند.
بوم مدل کسب و کار طرحی است که به صورت واضح بیان میکند، قرار است یک شرکت یا استارتاپ چطور محصولاتش را تولید کند و به دست مشتری برساند، تا به درآمد زایی برسد. این مفهوم در حقیقت یک نقشه برای کسب و کار است که آن را به موفقیت برساند.
اکنون دو راه وجود دارد که میتوانید بیزینس پلن خود را بنویسید. مسیر سنتی که رایج ترین روش است و احتمالاً همان چیزی است که از آن استفاده خواهید کرد. طرح سنتی حاوی جزئیات بسیار بیشتری است و باید برای اکثر سناریوها استفاده شود. از طرف دیگر، میتوانید یک طرح ساده و خلاصه بنویسید که یک صفحه است و جزییات کسبوکار شما را فقط در بالاترین سطح ارائه میکند. طرح ساده یک صفحهای برای مشاغلی که احتمالاً به سرعت تغییر میکنند، مناسب است.
یک طرح سنتی معمولاً از هفت بخش تشکیل شده است که هر کدام برای توضیح زاویه متفاوتی از کسب و کار شما حیاتی هستند. طول و جزئیات بیزینس پلن شما با مخاطبان طرح و میزان رشد کسب و کار شما متفاوت است. شما از یک طرح تجاری برای فروش کسب و کار خود به سرمایه گذاران، واجد شرایط بودن کسب و کار خود برای دریافت وام نزد وام دهندگان و موارد دیگر استفاده خواهید کرد. داشتن یک بیزینس پلن قوی همیشه مفید است و همچنین میتواند به حفظ اقدامات شما به عنوان یک صاحب کسب و کار کمک کند.
مرحله 1: یک خلاصه اجرایی بنویسید
مانند هر نوشته دیگری، داشتن مقدمه برای بیزینس پلن الزامی است. چرا خواننده باید به کسب و کار شما اعتقاد داشته باشد؟ توضیح دهید که چرا کسب و کار شما اهمیت دارد. با این حال، یک یا دو صفحه را به مقدمه اختصاص دهید و آن را طولانی نکنید.
با خیال راحت موارد زیر را در مقدمه درج کنید:
• نام کسب و کار
• کارمندان کلیدی
• نشانی
• پیشینه کسب و کار
• فهرست کالاها/خدمات ارائه شده
مرحله 2: شرح کسب و کارتان را بنویسید
این اولین فرصت شماست که واقعاً به جزئیات کسب و کارتان بپردازید. فرصتی که کسب و کار شما از آن استفاده میکند چیست؟ بازار هدف چیست؟ چگونه از رقبا متمایز هستید؟ نکاتی که کسب و کار شما را از دیگران متمایز میکند را برجسته کنید.
مرحله 3: تحلیل بازار و رقابت
هر کسب و کار موفق و خوبی تحلیلهای جامعی از بازاری که وارد آن میشود را انجام داده است. این موضوع فقط در مورد شرکتهای بزرگ صدق نمیکند. خواننده شما احتمالاً میخواهد شواهدی از این موضوع را ببیند. در اینجا، میتوانید صنعت و بازاری را که کسبوکارتان در آن فعالیت میکند، توصیف کنید و فرصتهایی را که کسبوکارتان از آنها استفاده میکند، برجسته کنید. بهبود سازمان میتواند در ارتقا و بهبود سازمان بصورت یکپارچه اصولی و عالی عمل کند.
چشم انداز رقابتی را نیز به تصویر بکشید. رقبای شما چه کارهایی را خوب انجام میدهند و در چه کارهایی چندان خوب نیستند؟ چرا به این فضا میروید و چه ضعفی در این صنعت وجود دارد که باید از آن بهره برداری کرد؟ واکنش منطقی رقبا چگونه خواهد بود؟ آیا قصد دارید مشتریان رقبا را جذب کنید؟ چگونه؟
مرحله 4: ساختار عملیاتی
این بخش به جزئیات ملموس کسب و کار شما میپردازد. کسب و کار شما چگونه به صورت روزانه عمل خواهد کرد؟ طرح شما باید واقعاً این مورد را به تفصیل بیان کند.
ساختار قانونی کسب و کار شما چیست؟ آیا کسب و کار یک شرکت انفرادی است؟ اگر ذینفعان متعددی وجود دارند، توصیه میکنیم یک نمودار سازمانی تهیه کنید تا نشان دهد چه کسانی در شرکت شما درگیر هستند و چه کسانی ذینفع هستند.
مرحله 5: توضیحات محصول
اکنون، در نهایت میتوانید به تفصیل درباره آنچه میفروشید یا عرضه میکنید، بحث کنید. کالا یا خدمات شما برای فروش چیست؟ این بخش به دلیل اهمیت آن احتمالا کمی طولانیتر از بقیه خواهد بود.
حتماً محصول خود و تفاوت آن را از محصولات مشابه توضیح دهید. قیمت آن چگونه خواهد بود و در مقایسه با رقبا در بازار چگونه عمل میکند؟
همچنین یک طرح بازاریابی یا تبلیغات را در اینجا قرار دهید. شما میتوانید بهترین محصول جهان را داشته باشید، اما اگر کسی از آن اطلاعی نداشته باشد، مهم نیست. بازار هدف خود را شناسایی کنید و به طور دقیق توضیح دهید که چگونه آن بازار را از محصول خود آگاه خواهید کرد. پیامی که میخواهید تبلیغ کنید چیست و چرا این پیام با محصول خاص شما و مخاطبان هدف طنینانداز میشود؟ چگونه آگاهی ایجاد میکنید و مشتریان وفاداری را جذب خواهید کرد؟
مرحله 6: افزایش سرمایه
اگر قصد دارید یک سرمایه گذار یا وام دهنده بالقوه این مطلب را بخواند، باید بخشی را در مورد درخواست سرمایه خود در اینجا قرار دهید. در مورد اینکه چرا به سرمایه نیاز دارید و چقدر درخواست میکنید واضح باشید. شما نمیتوانید درخواست وام یا سرمایه گذاری 100000 دلاری را بدون برنامه ریزی مشخص در مورد اینکه این پول دقیقاً برای چه چیزی مصرف میشود داشته باشید.
مرحله 7: تجزیه و تحلیل مالی و پیش بینیها
فرقی نمیکند درخواستی برای تامین مالی در برنامه خود داشته باشید یا نه، در هر صورت باید تحلیل مالی را در این قسمت بگنجانید. در تحلیل مالی دو کار انجام دهید: تصویری از عملکرد کسب و کار خود در گذشته ترسیم کنید و نشان دهید که در آینده رشد خواهد کرد. سپس از نمودارها و تصاویر برای کمک به آسانتر کردن تجربه استفاده کنید.
اگر کسب و کار شما چند سالی است که کار می کند، ثبات خود را از طریق امور مالی خود نشان دهید. اما اگر کسب و کار شما جدیدتر است و هنوز سودآور نیست، با پیش بینیهای خود شفاف و واقع بینانه رفتار کنید. به عنوان مثال، اگر فروش شما به طور ثابت 5 درصد در هر سه ماهه افزایش یافته است، نمیتوانید ناگهان بدون دلیل رشد فروش 50 درصدی را پس از سه ماهه متصور شوید.
در مورد هنجارهای صنعت تحقیق کنید و نحوه عملکرد مشاغل مشابه را بررسی کنید. در صورت امکان صورت سود و زیان، ترازنامه و صورت جریان وجوه نقد را به طور سالانه ذکر کنید. زمانی که چشم انداز مالی خود را نشان میدهید، چشم انداز خود را در طول حداقل پنج سال پیش بینی کنید. منطق پشت پیشبینیهای خود را به وضوح بیان کنید و همچنین میتوانید در صورت لزوم، این بخش را به بخش قبلی خود در مورد افزایش سرمایه مرتبط کنید.
مرحله 8: پیوست
اگر اطلاعات باقیماندهای مانند پتنتها، مجوزها، نمودارها یا هر چیز دیگری دارید که به طور ارگانیک در برنامه جاهای دیگر نمیتوان آنها را جا داد، بیراحتی آنها را در اینجا قرار دهید. از این بخش به عنوان فضای خالی برای روگرفت اسناد استفاده نکنید. بلکه هر بخش از اطلاعاتی که در این قسمت قرار میگیرد به حمایت از طرح کسبوکار شما کمک میکند.
محتویات دقیق یک بیزینس پلن در هر برنامهای متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی، طرح معمولی باید شامل یک خلاصه اجرایی، شرح تجاری، تحلیل بازار یا تحلیل رقابتی، شرح ساختار عملیاتی پیشنهادی، شرح محصول و در صورت لزوم، طرحی برای افزایش سرمایه باشد.
اکثر وام دهندگان به یک بیزنس پلن از متقاضیان نیاز دارند. یک بیزینس پلن باید همیشه مخاطب را در نظر بگیرد و در این مورد، شما باید تاکید کنید که چگونه کسب و کار شما در بازار برجسته است، چرا احتمال موفقیت آن وجود دارد و چگونه کسب و کار شما در پرداخت سریع وام اقدام میکند. زمانی که وام دهنده مطمئن باشد که میتوانید بازپرداخت وام خود را انجام دهید، بیزینس پلن شما کار خود را انجام داده است.
طرح سنتی بسیار رایجتر است و جزئیات بسیار بیشتری را نسبت به یک طرح ناب دارد. در حالی که این دو از نظر محتوا و ساختار نسبتا مشابه هستند، یک بیزینس پلن ناب فقط حاوی حداقل سطح جزئیات است. یک بیزینس پلن ناب معمولاً یک صفحه است و فقط دارای حداقل جزئیات است تا بتواند کسب و کار را در بالاترین سطح توصیف کند و فقط زمانی باید زمانی از آن استفاده شود که شرکت بسیار جدید است و سابقه زیادی ندارد.
بیزینس پلن کسب و کار روشی کارآمد برای توضیح کسب و کار شما به شیوهای جامع و گسترده است. وام دهندگان ممکن است بر اساس طرح تجاری شما تصمیم بگیرند که به شما وام بدهند یا نه. سرمایه گذاران ممکن است بر اساس برنامه شما و بیزینس پلن شما تصمیم بگیرند که آیا می خواهند در کسب و کار شما سرمایه گذاری کنند یا خیر.
بیزینس پلنها نه تنها برای ارتباط خارجی جزئیات کسب و کار شما مفید هستند، بلکه به عنوان یک مرجع داخلی نیز مفید هستند. بیزینس پلنها به حفظ کسب و کار شما کمک میکنند و به همسو کردن اهداف استراتژیک شما با اقداماتی که روزانه انجام می دهید کمک میکنند. برای مشاوره مدیریت کسب کار و تهیه یک بیزینس پلن عالی میتوانید همین الان با مشاوران با تجربه ما در زمینه مشاوره مدیریت سازمان و مشاوره برای راه اندازی کسب و کار تماس بگیرید.
منبع:
https://dybug.ir/blog/business-coaching-2/good-business-plan-15
پونه کوهی یا اورگانو، یکی از انواع گیاهان شگفتانگیز دارویی بوده و از خانواده گیاه نعناع میباشد. این سبزی با نام علمی (Origanum Vulgare) نیز شناخته میشود و در بین پزشکان طب سنتی دارای محبوبیت بالایی است. میتوان گفت که بیش از ۴۰ نوع گیاه پونه کوهی وجود داشته که اورگانو یکی از مهمترین آنان است. بیشتر پزشکان طب سنتی این گیاه را به نام “مرزنگوش” و “مرزنجوش” نیز معرفی میکنند. این سبزی تاثیر بالایی بر سلامت بدن افراد داشته و چنانچه شما از برترین نوع آن و با کیفیت بالا بهره بگیرید، میتوانید تاثیرات مثبت آن را مشاهده کنید. شما میتوانید خرید سبزی اورگانو را از سایت بانک طعم انجام دهید و با مصرف آن تاثیرات مثبت را مشاهده نمایید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به انواع دیگر ویژگیهای این سبزی بپردازیم. برای حفظ سلامتی خود و دیگران، لطفا خرید اورگانو خشک و خرید اورگانو خشک عمده را از جایی مطمئن انجام دهید.
بریم برای خرید سبزی اورگانو
ارگانو یک گیاه دارویی است که میتوان به عنوان یک آنتیبیوتیک قوی از آن بهرهگیری نمود. این سبزی با پونههای معمولی تفاوت دارد و به عنوان یک داروی ضدعفونیکننده میکروبی نیز شناخته میشود. این نوع از پونه کوهی دارای برگهای ریز بوده که بویی تند و طعمی قوی را به انواع غذاها میبخشد.
افراد در همه جای جهان از این نوع پونه کوهی به عنوان یک مکمل استفاده میکنند و باتوجه به فواید درمانی آن به عنوان یک روغن معطر دارویی نیز کارایی دارد؛ سالیان طولانی است که از این گیاه جهت معالجه انواع بیماریها بهرهگرفته میشود و ادویه آن نیز در رژیم غذایی مردم مدیترانه موجود است.
گیاه اورگانو ترکیبات قدرتمند آنتیاکسیدانی به نامهای تیمول، ترپینن و کاریوفیلن را داراست و دارای ارزش غذایی بالایی نیز هست؛ به گونهای که در این گیاه مواد مغذی مانند فیبر، ویتامین ث، ویتامین آ و عناصری مانند آهن، منیزیم و پتاسیم و همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ فراوان یافت میگردد.
مطالعات جدید انجام شده بر روی این گیاه فواید درمانی آن را تأیید کرده و نشان میدهد که این سبزی، خواص دیگری نیز داراست. خواص این نوع از پونه کوهی برای مواردی مثل رفع التهاب، تنظیم قند و کاهش چربی خون میباشد.
در تمامی نقاط خاورمیانه نیز مردم از این سبزی برای درمان بسیاری از بیماریها بهرهگیری میکنند.
علاوه بر این نکات، اغلب صاحب نظران و کارشناسان طب سنتی اعتقاد دارند که پونه کوهی دارای خواص درمانی دیگری نیز بوده و شما را از مصرف داروهای شیمیایی بی نیاز میکند.
تهیه پودر پیاز خانگی به ۳ روش + خواص پودر پیاز خانگی
طرز تهیه انواع حمص + پیش غذای خوشمزه لبنانی
باتوجه به دادههای دانشمندان، استفاده از روغن اورگانو سبب کاهش افسردگی شده و تاثیرات بسیار مفیدی بر روی روان انسان دارد. در طی یک تحقیق، به گروهی از افراد که درگیر بیماریهای روانی بودهاند، پونه کوهی داده شده است. دانشمندان دریافتند که استفاده از این گیاه در طی ۱۴ روز توانسته است تا تاثیر مثبتی بر روی سیستم عصبی افراد بگذارد. همچنین این گیاه برای درمان ناراحتیها و اختلالات خواب نیز بسیار مؤثر میباشد. به طور ویژه، تیمول موجود در این سبزی سبب آرامسازی ذهن شده و اگر با دمکرده این گیاه استحمام کنید، میتوانید استرس را از وجودتان دور کنید. توجه داشته باشید که جهت بهرهمند شدن از دمکرده این گیاه، باید حتماً نمونه درجه یک ارگانو را از بانک طعم تهیه کنید تا از خواص آن اطمینان داشته باشید.
بریم برای خرید سبزی اورگانو
ترکیبات متفاوت اورگانو میتواند در کنترل دیابت نوع ۲ کمککننده باشد. این گیاه، مقاومت شرایط بدنی نسبت به انسولین را کاهش میدهد و ژنهایی که بر متابولیسم تأثیر میگذارد را تنظیم مینماید. همین امر نیز باعث ترمیم بافتهای آسیب دیده کبد و کلیه خواهد شد.
به علاوه این نکات، برای دیابت نوع ۱، که نوعی بیماری خود ایمنی میباشد، عصاره این نوع پونه کوهی قادر است تا در مدیریت آن (دیابت ۱) مؤثر باشد.
همچنان افرادی هستند که تصور میکنند اسیدهای چرب امگا۳ صرفاً از طریق خوراکیهای دریایی جذب میشوند. اما نکته مهم آن است که بدانید، ارگانو دارای مقدار فراوانی اسید چرب امگا۳ میباشد و در کاهش کلسترول و تنظیم فشارخون تاثیر بالایی داراست. شما میتوانید با مصرف این نوع پونه کوهی، التهاب را در سیستم قلبی و عروقی خود کاهش دهید و از حمله قلبی و سکته مغزی جلوگیری نمایید.
جوشانده سبزی اورگانو، یک تقویت کننده قوی جهت بهبود سوء هاضمه میباشد. در اصل، استفاده از این دمنوش دردهای معده، نفخ و ترش کردن را از بین میبرد و به علت اینکه دارای مقادیر بالایی ویبر است، میتواند سلامت کلی دستگاه گوارش را تضمین نماید. همچنین اگر شما درگیر اسهال هستید، میتوانید مقداری از این گیاه را در آب بریزید و با مصرف آن به بهبود شرایط گوارشی خود کمک کنید.
یکی از مهمترین خواص اورگانو، کمک به بالا بردن سیستم دفاعی بدن میباشد. درواقع وجود ترکیبات آنتیاکسیدانی در این نوع پونه کوهی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن میشود. همچنین بهرهمند شدن از این گیاه باعث جلوگیری از بروز بیماریهایی مانند روماتیسم شده و به کاهش استرس کمک شایانی میکند. همانگونه میدانید، اضطراب تاثیر منفی بالایی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن گذاشته و آن را در برابر انواع ویروسها، ضعیف میکند. به همین علت، با اضافه کردن ارگانو به رژیم غذایی خود، قادر خواهید بود تا به تقویت سیستم ایمنی بدنتان کمک کنید.
سوپ تند + نحوه استفاده از فلفل قرمز در سوپ
معرفی انواع دمنوش گیاهی برای سلامتی همراه با خواص آنها
اگر همچنان سوال «پودر اورگانو چیه؟» در ذهنتان مطرح است؛ باید بگوییم که این محصول درواقع ادویه اورگانو بوده که عطر و بویی دلنشین را به غذاها میدهد. باتوجه به اینکه آشپزهای خبره از این ادویه در بیشتر غذاهای سنتی و مدرن بهرهگیری میکنند؛ خالص بودن و باکیفیت بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. چنانچه شما این ادویه را از یک مرکز معتبر مانند بانک طعم تهیه کنید، خیالتان از بابت کیفیت آن راحت خواهد بود. این نوع از پونه کوهی دارای عطری بالاست و تندی بوی آن میتواند در وهله اول دلیلی بر کیفیت بالای آن باشد. سعی کنید خرید سبزی اورگانو را از همین مجموعه تهیه کنید تا بتوانید از خواص گوناگون آن به طور کامل بهرهمند شوید.
جمع بندی
همانطور که در متن بالا گفته شد، اورگانو یکی از چندین نوع پونه کوهی بوده که دارای خواصی بالا و عطری بینظیر است. بیشتر رستورانهای معروف در غذاهایشان از این گیاه استفاده میکنند و از این طریق عطر بالایی را به محصولاتشان میبخشند. چنانچه قصد دارید تا این گیاه خوش عطر و طعم را به رژیم غذاییتان اضافه کنید؛ میتوانید سفارش خرید عمده سبزی اورگانو را نزد مجموعه بانک طعم ثبت سفارش کنید.
منبع:
https://tastebank.net/blog/dried-vegetables-11/properties-of-oregano-235
رزماری یکی از انواع گیاهان دارویی است که عطری دلنشین را داراست. شما قادر هستید تا از این سبزی معطر به عنوان چاشنی غذاها استفاده کنید. نکتهای که درمورد گیاه رزماری مطرح است، عطر آن میباشد. از همین رو لازم است تا شما الزماً خرید سبزی رزماری خشک را از یک مرکز معتبر، مانند بانک طعم خریداری کنید. این مرکز گیاه رزماری را به صورت عمده نیز ارائه میکند. به دلیل گوناگونی خواص رزماری، شما قادر خواهید بود تا آن را درون یک غذای سنتی بریزید و عطری مطلوب را به آن ببخشید؛ در کنار اینکه انواع مواد مغذی را نیز به بدنتان میرسانید. ما در این مقاله قصد داریم تا به خواص رزماری بپردازیم. با ما همراه باشید. برای حفظ سلامتی خود و دیگران، لطفا خرید رزماری خشک و خرید رزماری خشک عمده را از جایی مطمئن انجام دهید.
بریم برای خرید رزماری
رزماری یکی از گیاهان مدیترانهای بوده و برای مقاصد گوناگون مورد استفاده قرار میگیرد. خواص رزماری به قدری بالاست که آن را به یک افزودنی ارزشمند و بسیار مناسب برای بدن انسان تبدیل میکند. اغلب افراد این گیاه را با نام رزماری میشناسند؛ درحالی نام اصلی آن رزمارینوس است. این گیاه مانند دیگر سبزیجات معطر، در خانواده نعناع جای گرفته میگیرد اما نمیتوان عطر و طعمی مشخص را برای آن در نظر گرفت. رزمارینوس، گیاهی گرم و گس است و بهرهگیری از آن در سوپ، سس، خورشت و کباب بسیار رایج میباشد. گرچه مقادیر کمی از رزماری به عنوان طعمدهنده استفاده میشود، اما نمیتواند آن را به طور مستقیم و قالب در غذاها حس نمود.
یکی از خواص رزماری، تاثیرات مثبت آن برای پوست میباشد. عصاره این گیاه دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان بوده و از پوست محافظت مینماید. بزرگترین نکته مثبت این گیاه رفع مشکلات پوستی مانند اگزما، آلرژی و آکنه است و دقیقاً مثل آبی بر روی آتش عمل میکند. بهرهگیری از این گیاه برای تمام افرادی که میخواهند روتین پوستی سالمی داشته باشند، مناسب خواهد بود. شایان ذکر است که انواع کرمهای تهیه شده از عصاره این گیاه را میتوانید در داروخانههای سراسر کشور بیابید و باتوجه به شرایط پوستی خود آن را مصرف کنید.
یکی دیگر از مهمترین خواص رزماری، خاصیت میکروبکشی آن بوده و قادر است تا عفونتهای پوستی را از بین ببرد. از همین رو، پزشکان پمادهای رزماری را برای افرادی که درگیر عفونتهای رحمی هستند، تجویز مینمایند. همچنین شما با استفاده از دمنوش رزماری میتوانید پوست بدن خود را شستوشو دهید. توجه داشته باشید که شما باید خرید سبزی رزماری خشک را از یک مجموعه کاملا معتبر مانند بانک طعم ثبت کنید که از کیفیت آن اطمینان داشته باشید.
چنانچه شما دارای اضافه وزن هستید، لازم است تا درباره خواص رزماری اطلاعاتی کسب کنید. این گیاه دارای خاصیت چربیسوزی بسیار بالا بوده و با استفاده از آن مقداری زیادی از چربی بدنتان بین خواهد رفت. اگر تا به حال به پزشک طب سنتی مراجعه کرده باشید، حتماً از دمنوش رزماری استفاده کردهاید. شما میتوانید این نوشیدنی را به صورت روزانه مصرف کنید و تاثیر آن را مشاهده کنید.
یکی از برترین خواص رزماری آن است که این گیاه دارای اسید کارنوزیک بوده و توانایی حفاظت از اعصاب را داراست. شما با خرید عمده رزماری خشک از مجموعه بانک طعم، قادر خواهید بود تا به صورت روزانه از آن بهره بگیرید و سبب آرامش اعصاب خود شوید. مجموعه بانک طعم این سبزی را به طور کاملاً ارگانیک ارائه میکند و کیفیت بالایی را داراست.
یکی از فواید اصلی رزماری آن است جریان صفراوی را بالا میبرد و سبب سم زدایی بدن میگردد. این نمونه از خواص رزماری سبب کاهش چربی کبد شده و متابولیسم را افزایش میدهد؛ از همین رو، شما با مصرف جوشیده این سبزی، بدون استفاده از داروهای شیمیایی سبب بهبود شرایط کبد خود میشوید.
تقریباً تمامی افراد تمایل به داشتن موهایی پر پشت و خوشحالت دارند و برای داشتن آن تلاش میکنند. امروزه تعداد زیادی از بانوان به دلیل نداشتن رژیم غذایی مناسب، دچار ریزش موی شدید میشوند. آنان سعی بر خریدن شامپوهایی گران قیمت میکنند، در حالی که خیلی از آنان حتی نمیدانند که چه نوع شامپویی بر روی رشد مو تأثیر گذار است.
حال با تمامی این توصیفات باید این نکته را بدانید که در وهله اول، چنانچه تمایل ندارید از شامپوهای شیمیایی استفاده کنید، قادر هستید تا از عصاره گیاه رزماری بهرهگیری کنید. از آنجایی که آنتی اکسیدان سبب میشود تا رشد مو تسریع بخشیده شود و رزماری نیز حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است؛ شما میتوانید از محلولهای درست شده از رزماری استفاده کنید. این سبزی همچنین سبب میشود تا پوست سر شما تقویت گردد و دچار مریضیهای پوست سر نشوید.
یکی از سادهترین کارهایی که میتوانید در جهت بهتر کردن شرایط موهای خود انجام دهید، بهرهگیری از روغن رزماری به صورت داغ میباشد. این روغن در کنار اینکه سبب چرب شدن ریشه موهای شما شده، میتواند موهای خشک را آب رسانی کند.
در ابتدای هربار حمام، با استفاه از یک قطره چکان، قطراتی از روغن را لابهلای موهای خود بریزید. این قطرات باید به طوری ریخته شوند که فاصله کمی با ریشه مو داشته باشند. این کار سبب میشود تا موهای شما از حالت شکنندگی خلاص شده و نهایتاً سالمتر خواهند شد.
میزان استفاده از این روغن کاملاً به خودتان بستگی دارد. چنانچه موهای شما در نتیجه رنگ شدگی مداوم خشک شده است، میتوانید پیش از هربار حمام از این روغن به میزان معقولی بهره بگیرید.
جمع بندی
همانطور که در متن بالا گفته شد، خواص رزماری به قدری مورد توجه پزشکان و متخصصان قرار گرفته است که شما میتوانید روغنهای این گیاه و همچنین کرمهای استفاده شده از عصاره آن را در داروخانهها بیابید. توجه داشته باشید که اگر قصد دارید تا به طور مستقیم از خواص این سبزی بهرهمند شوید، باید از خود این سبزی استفاده کنید. کیفیت نمونه خشک این گیاه در وهله اول بسیار اهمیت دارد؛ از همین رو سعی کنید تا خرید سبزی رزماری خشک را از مرکز بانک طعم انجام دهید. این مجموعه یکی از برترین مراکز برای فروش انواع سبزیجات خشک میباشد.
منبع:
https://tastebank.net/blog/dried-vegetables-11/properties-of-rosemary-231