15 راه جهت افزایش درآمد و بهبود کسب و کار را در این مطلب به شما آموزش میدهیم.
بهبود کسب و کار و افزایش بهرهوری اقتصادی از کسبوکار امروزه بیشازپیش اهمیت یافته است. در شرایط نابسامان اقتصادی امروز کسبوکارهای کوچک، نوپا یا حتی بزرگ و قدیمی به دنبال راهکارهایی جهت افزایش درآمد خود هستند. در این مطلب سعی شده است 15 راهکار از مهمترین و مؤثرترین شیوههای بهبود کسبوکار آموزش داده شود. در ادامه به هرکدام از آنها پرداخته و شرحی مختصر از شیوه اجرای آنها خواهیم داشت. راه های بهبود کسب و کار میتواند در ارتقا و بهبود سازمان بصورت یکپارچه اصولی و عالی عمل کند.
در یک کسبوکار یک نظر منفی میتواند مشتریان بعدی را تحت تأثیر قرار دهد. یک راه ارتقای کسبوکار بهبود خدمات مشتریان است. با اهمیت دادن به خدمات مشتریان احتمال زیادی وجود دارد مشتریان شما به دلیل رضایت بازگردند یا حتی خدمات شما را به دیگران معرفی کنند. برای بهبود خدمات به مشتریان با تحلیل نگرانیها و مشکلات رایج در محصول یا خدمات شروع کنید. از گروه پشتیبانی و خدمات مشتریان خود بخواهید در دورههای ماهانه یا فصلی، خدمات رقبا را بررسی کرده و از خدمات آنها نمونه بگیرند. هدف از این اقدام تنها شناسایی کیفیت و سطح خدمات ارائهشده از سوی رقبا به مشتریان نیست، بلکه باید خدماتی فراتر از رقبای خود را برای مشتریان فراهم آورید. میتوانید پاداش یا جوایزی را بر پایه جلو زدن از رقیب در نظر بگیری. درنهایت برای بهبود خدمات ارائهشده به مشتریان، به تمرکز بر روی مشتریان خود و اطمینان از برآورده ساختن خواستههای آنها نیاز خواهید داشت؛ اما فراموش نکنید که خدمات مطلوب به مشتریان، به دو عامل بستگی دارد: توجه به مشتری و گوش دادن به خواستههای آنها.
در مواردی بهترین سرمایه شما نظر صادقانه کارمندان و مشتریهای شما است. کارمندان یک دید خاص دربارهی موارد قابلبهبود در کسبوکار دارند. بهجای استخدام مشاور برای پی بردن به نقاط ضعف شرکت
میتوانید روی کارمندان، دیدگاهها و مشاهدات آنها تکیه کنید. کاری که شرکتها باید انجام دهند، توجه به تمام بازخوردها است.
بازخورد تأثیرگذار، خواه مثبت باشد یا منفی، بسیار کمککننده است. بازخورد حاوی اطلاعات ارزشمندی است که در تصمیمگیریهای مهم از آنها استفاده میشود. بهترین شرکتها از دو ویژگی استفاده مفید از بازخوردها و همچنین دریافت بازخوردهای مؤثر برخوردارند و هرلحظه در حال بهبود اوضاع بر مبنای بازخوردها هستند. شرکتهای قدرتمند نهتنها در پذیرش بازخورد خوب هستند، بلکه بهعمد درخواست بازخورد میکنند و در مقابل کاربران هم به این خواسته پاسخ میدهند. بازخورد مؤثر دارای مزایای بسیاری برای ارسالکننده، دریافتکننده و سازمانها است.
با همکاری با یکتانت کسب درآمد کن!
اطلاعات بیشتر
تبلیغ
بررسی دامین آتوریتی Moz دامنه ها به کمک ابزار سئوی میزفا تولز