من اینجام ....

دلنوشته های یک دختر 19 ساله

من اینجام ....

دلنوشته های یک دختر 19 ساله

همه چیز راجع به سمعک ویدکس و کاربردهای آن

اگر شما برای خرید بهترین مارک های سمعک در بازار مشکل دارید ؟ ما در طنین سمعک سال‌هاست که با برترین مارک های سمعک در جهان کار می کنیم و بهترین سمعک را متناسب با سبک زندگی ، بودجه و میزان کم شنوایی شما به شما معرفی خواهیم کرد . بنابراین در انتخاب مارک یا مدل سمعک لازم نیست گیج شوید ، فقط کافی است به کلینیک تخصصی طنین سمعک مراجعه نمایید تا با ارزیابی و مشاوره تخصصی سمعک توسط متخصصین شنوایی شناس ما یک انتخاب هوشمندانه را با توجه به نیاز شنوایی شما و بودجه وسلیقه شما در اختیارتان قرار دهیم. برای آگاهی از سمعک ویدکس, به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید.

بهترین مارک های سمعک
1- سمعک های Unitron
یونیترون یکی از بهترین مارک های سمعک است و مانند Phonak متعلق به گروه Sonova است که یک شرکت کانادایی می باشد.

بیماران یونیترون را دوست دارند زیرا سطوح مختلف فناوری را به راحتی در اختیار شما قرار داده و در صورت لزوم پس از مدتی فناوری خود را ارتقا می‌دهد.

Moxi Now کوچکترین دستگاه بی سیم RIC در جهان است ، شما باید آن را ببینید تا باور کنید.

2- سمعک های Widex
شرکت ویدکس در سال 1956 در دانمارک تاسیس شد و دارای نمایندگی در بیش از 150 کشور است و هنوز متعلق به بنیانگذاران اصلی آن  است.

ویدکس ادعا می کند که حدود 10 درصد از بازارهای جهانی بازار سمعک را در اختیار دارد.

Widex اکنون سیستم مدیریت وزوز گوش Zen را در اکثر دستگاه های خود دارد و به عنوان یکی از رهبران این حوزه شناخته می شود.

حتما بخوانید» اطلاعات بیشتر در مورد بهترین سمعک گوش
3- سمعک های Oticon
Oticon توسط هانس دمانت تاسیس شد و هم اکنون متعلق به گروه ویلیام دمانت است.

Oticon OPN اولین سمعک اینترنتی  در جهان است.

Oticon پیشرو در اتصال و جریان بی سیم است و به عنوان مخترع اولین دستگاه دیجیتال  در جهان شناخته شده است.

حتما بخوانید» معرفی جدیدترین سمعک های Oticon
4- سمعک های Hansaton
شرکت هانساتون در سال 1957 در آلمان تاسیس شد.

پس از مدت زمان کوتاهی به استرالیا رسید این شرکت نیز متعلق به مجموعه سونوا است که صاحب سمعه های  Phonak و Unitron نیز هست.

یکی از اولین کسانی که با سمعک های قابل شارژ به بازار عرضه می شود.

5- سمعک های استارکی
شرکت استارکی یکی از بهترین مارک های سمعک است و کمپانی استارکی در سال 1967 تاسیس شه است و یک تولید کننده برتر سمعک در آمریکا می باشد.

آن ها صاحب تعدادی مارک از جمله  Starkey، Audibel و NuEar هستند.

آن ها اولین شرکتی بودند که سمعک های کانال را معرفی کردند که توسط رونالد ریگان بسیار مشهور بود.

استارکی بنیادی دارد که در سراسر جهان فعالیت می کند و سمعک را در میان  نیازمندان توزیع می کند.

6- سمعک های Phonak
Phonak در سال 1947 تاسیس شد و اکنون متعلق به Sonova است.

Phonak یکی از اولین شرکت هایی بود که سمعک های قابل شارژ را راه اندازی کرد و همچنین دارای یک بخش کاشت حلزون است.

سیستم عامل Autosense به طور خودکار سمعک های شما را متناسب با فضای گوش دادن شما در حال پرواز تنظیم می کند.

Phonak یکی از محبوب ترین مارک های سمعک در جهان است.

آن ها یکی از رهبران سمعک برای کودکان نیز هستند.

7- سمعک های Resound
Resound در سال 1943 تاسیس شد و دارای نمایندگی در بیش از 80 کشور است ، این بخشی از GN ReSound Group است.

Resound برای نوآوری تلاش می کند و به طور مداوم مرزهایی را که ممکن است با سمعک ها امکان پذیر باشد کنترل می کند.

آن ها دارای فناوری اختصاصی 2.4 گیگاهرتز برای درک بهتر گفتار هستند.

حتما بخوانید» مزایای سمعک های ReSound دانمارک
8- سمعک های برنافون
کمپانی برنافون در جنگ جهانی دوم تأسیس شد و یکی از بهترین مارک های سمعک در جهان می باشد و همچنین بخشی از گروه ویلیام دمانت است.

برنافون دستگاه های با کیفیتی را با قیمت کمی پایین تر از سایر تولید کنندگان ارائه می دهد و بنابراین دستگاه های آن ها برای کاربران اولین بار یا کسانی که به دنبال گزینه مقرون به صرفه تر هستند مناسب است.

9- سمعک های سیگنیا
زیمنس یکی از اولین تولید کنندگان سمعک در سال 1913 بود.

بخش سمعک زیمنس توسط سیوانتوس در سال 2015 خریداری شد. برای آگاهی از سمعک ویدکس, به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید.

زیمنس یکی از اولین کسانی بود که بلوتوث را در دستگاه های خود ادغام کرد.

دامنه دستگاه های Signia در شناسایی گفتار و کاهش هرگونه صدای پس زمینه بسیار عالی هستند.

منبع: https://taninsamak.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

تحول کسب و کار و بهبودهای آن

در سال 1913، هنری فورد اولین خط مونتاژ متحرک را تأسیس کرد که تولید کل یک خودرو را از مدت زمان بیشتر از 12 ساعت به یک ساعت و 33 دقیقه کاهش داد. این موضوع یک تحول کسب و کار بود که نوآوری را در صنایع مختلف به ارمغان آورد. با این حال، فقط به این دلیل که این کار برای هنری فورد عملی شد، شما نمی‌توانید از همان تکنیک در تجارت خود استفاده کنید. راه های بهبود کسب و کار میتواند در ارتقا و بهبود سازمان بصورت یکپارچه اصولی و عالی عمل کند.

برای پیاده سازی هر تحول یا فرآیندی به یک استراتژی نیاز است که متناسب با همان کسب و کار و تجارت باشد. بنابراین شما باید برای تحول در کسب و کارتان و افزایش بهره‌وری به دنبال تکنیک‌ها و راهکارهای مخصوص کسب و کارتان باشید. بدین منظور نیز لازم است با افراد متخصص و با تجربه در این زمینه مشاوره کسب و کار داشته باشید. در هر صورت در این مقاله در مورد تحول کسب و کار اطلاعات بیشتری کسب می‌کنید پس با ما همراه باشید.

بهبود فرآیند کسب و کار یا تحول در کسب و کار چیست؟
هر عملیاتی که مرتبط با تجارت یا کسب و کار باشد، یک فرآیند تجاری در نظر گرفته می‌شود. برای مثال اگر از یک ردیاب در زمان کار استفاده کنید، یا در یک جلسه هفتگی شرکت کنید و یا یک گزارش تهیه کنید، شما درگیر یک فرآیند تجاری هستید. به طور کلی، تحول کسب و کار شامل هر پروژه یا فعالیت سازمانی است که بتواند همه افراد را به اهداف خود نزدیک‌تر کند.

مراحل یک فرآیند تجاری به سطح پیچیدگی آن بستگی دارد. با این حال، یک فرآیند تجاری معمولاً شامل سه تا چهار جنبه مختلف است:

عملیات: این جنبه شامل سازماندهی و برنامه ریزی منابع پروژه، تهیه بودجه قابل اجرا و تعیین اهداف روشن است. به طور کلی مرحله عملیات شامل هر فعالیت تجاری است که یک پروژه یا نتیجه محصول را تعیین می‌کند.
مدیریت: این جنبه شامل اجرای واقعی برنامه‌ها و وظایف تجاری است.
پشتیبانی: این مرحله به جنبه مدیریت کمک می‌کند و سبب بهبود آن می‌شود.
تنظیم مجدد: این مرحله شامل ردیابی ریسک‌ها، معیارهای عملکرد و فرصت‌هایی برای ایجاد تغییرات مناسب است که محصول نهایی را کامل می‌کند.
در حال حاضر، بهبود فرآیند کسب و کار شامل مستندسازی، تجزیه و تحلیل، شناسایی و ارتقای عملکردهایی است که بتواند سازمان شما را به طور قابل توجهی متحول سازد.

راهکارهای تحول کسب و کار

هدف نهایی تحول کسب و کار بهبود کیفیت محصول و خدمات شما و بهبود تجربه کاربر است. در نتیجه با تحول در کسب و کار می‌توانید به رشد کسب و کار خود کمک کنید.

7 گام در تغییر و تحول در کسب و کار
مدیریت فرآیند کسب و کار می‌تواند خطاها و تاخیرها را کاهش دهد و در عین حال رضایت مشتری را بهبود بخشد. حالا برای ایجاد تغییر و تحول در کسب و کارتان باید از کجا شروع کنید؟ در اینجا 7 مرحله وجود دارد که می‌توانید برای بهبود فرآیند کسب و کار خود، کاهش خطاها و افزایش کارایی از آنها استفاده کنید. البته برای شروع تغییر و تحول در کسب و کارتان، بهتر است ابتدا با افراد با تجربه و متخصص در این زمینه مشاوره کنید تا نسبت به بهبود کسب و کار خود اطمینان خاطر داشته باشید. 


مرحله 1: آنچه را که باید تغییر دهید را مشخص کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک تجزیه و تحلیل کامل از فرآیند کسب و کار خود انجام دهید تا مشخص کنید چه چیزی را باید تغییر دهید و چه چیزی به تحول نیاز دارد. این بررسی به شما کمک می‌کند تا خطرات و مسائل پنهان را کشف کنید.

مرحله 2: چالش‌ها را ارزیابی کنید

هنگامی که تشخیص دادید کدام جنبه از کسب و کار خود را باید بهبود بخشید، باید آن را تحلیل کنید. شما باید شرایط موجود را درک کنید تا بتوانید برنامه‌ تحول کسب و کار عملی و واقع بینانه ارائه دهید. در این مرحله بهتر است به سوالات زیر پاسخ دهید:

کدام مراحل مانع ایجاد می‌کنند؟
کدام قسمت‌ها اینقدر زمان‌بر هستند؟
در هزینه و مصرف منابع چه افزایشی مورد انتظار است؟
آیا تاثیری بر کیفیت خواهد داشت؟
راهکارهای تحول کسب و کار

نقشه برداری فرآیند کسب و کار یکی از بهترین راه‌ها برای ترسیم همه چیز است. می‌توانید از نمودار خط شنا یا فلوچارت برای کمک به تجسم مراحل کسب و کار خود استفاده کنید. اتخاذ این رویکرد به شما کمک می‌کند تا در هر مرحله عمیق شوید. به این ترتیب هیچ قدمی را هر چقدر هم که کوچک به نظر برسند از دست نخواهید داد.

با ترسیم نقشه فرآیند خود، منبع مشکلات را نیز کشف خواهید کرد. تجزیه و تحلیل همه چیز به شما کمک می‌کند تا مسائل را درک کنید و افراد مسئول آنها را شناسایی کنید. 

مرحله 3: پشتیبانی سطح بالا را دریافت کنید

بر اساس گزارش BP Trends، یکی از بزرگترین موانع در اجرای طرح تحول کسب و کار، دریافت تاییدیه مدیریت ارشد است. به یاد داشته باشید اجرا کردن طرح تحول کسب و کار مستلزم صرف منابع و زمان است. بنابراین بدون پشتیبانی مدیریت ارشد، نمی‌توانید برنامه تحول را به خوبی اجرا کنید. پس از اینکه فرآیند کسب و کار را تجزیه و تحلیل کردید، بهتر است پروژه تحول کسب و کار را با مدیران ارشد و اجرایی در میان بگذارید.

مرحله 4: یک برنامه بهبود ایجاد کنید

در این مرحله، باید بخش مشکل‌ساز فرآیند کسب‌وکارتان را دوباره طراحی کنید. شما باید یک برنامه بهبود ارائه دهید که در آن کسب و کارتان کارایی بهتری داشته باشد. همانطور که اشاره کردیم، باید این موضوع را با مدیران ارشد در میان بگذارید. 

همچنین، باید مطمئن شوید که با همه افراد درگیر و مدیران جلسه طوفان فکری برگزار می‌کنید و به پیشنهادات آنها گوش می‌دهید. شما باید ایده‌های مختلف را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه راه حل‌ها را پوشش داده‌اید. پس از انجام این کار، گزینه‌های خود را محدود کنید تا مراحل عملی و واقع بینانه را شناسایی کنید. ااین رویکرد به شما کمک می‌کند تا نقاط شکست و خطرات احتمالی را شناسایی کنید. علاوه بر این، به شما امکان می‌دهد عواقب طرحی را که می‌سازید درک کنید.

راهکارهای تحول کسب و کار

پس از اینکه شما و گروه‌تان به یک راه حل قابل دستیابی رسیدید، یک نمودار جدید ایجاد کنید که در آن تمام مراحل مستند شده باشد. در این مرحله اگر به راه‌حلی واقع بینانه و عملی دست نیافتید، بهتر است از مشاوران متخصص مجموعه دیباگ استفاده کنید و به رشد و بهبود کسب و کارتان کمک کنید.

مرحله 5: منابع لازم را فهرست کنید

گام بعدی شناسایی منابعی است که برای اجرای طرح تحول کسب و کارتان به آن نیاز دارید. هنگامی که این کار را انجام دادید، باید از کانال‌های مناسب تأییدیه بگیرید. یک راه خوب برای توجیه منابع و هزینه‌هایی که استفاده می‌کنید، تهیه یک پرونده تجاری است. طبق مقاله‌ای که توسط دانشگاه جیمز کوک ارائه شده است، ایجاد این پرونده به سازمان شما کمک می‌کند تا درک کنند صرف این منابع و هزینه‌ها، چقدر در بهبود کسب و کار مؤثر است.

مرحله 6: برنامه بهبود را اجرا کنید

مرحله اجرای برنامه تحول کسب و کار بسیار مهم و حیاتی است. در این مرحله باید همه منابع و زمان موجود را برای دستیابی به هدف تعیین شده، برنامه ریزی کنید.

مرحله 7: بهبودها را مرور کنید

شما همیشه باید پیشرفت برنامه خود را بررسی کنید. به این ترتیب، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تمام نکات لازم را رعایت کرده‌اید. اگر مشکلی پیش آمد، باید برای انجام تغییرات مناسب آماده باشید.

همچنین، همیشه در طول پروژه با تیم خود در ارتباط باشید. از آنها بخواهید تا به شما بگویند روند جدید چگونه پیش می‌رود. اگر تیم شما از چیزی ناامید یا گیج شدند، شما باید در مورد آن اطلاع داشته باشید. به این ترتیب، اطلاعات لازم برای اصلاح فرآیند را در اختیار خواهید داشت. در نتیجه، به جای تغییرات بیهوده، پیشرفت‌های ارزشمندی را ایجاد می‌کنید.

راهکارهای تحول کسب و کار

مزایای بهبود فرآیند کسب و کار
ما قبلاً در مورد اهمیت بهبود فرآیند کسب و کار صحبت کرده‌ایم. با این حال، برای درک ارزشی که تحول کسب و کار می‌تواند به همراه داشته باشد، باید فواید آن را نیز بدانید. در این بخش در مورد فواید بهبود کسب و کار اطلاعات بیشتری را بیان می‌کنیم. در این صورت نسبت به مزایایی که بهبود کسب و کار با استفاده از مشاوره کسب و کار برای شما به ارمغان می‌آورد، آگاهی خواهید داشت: 

کار بهینه شده به دلیل اتوماسیون
تحقیقات مک‌کینزی می‌گوید که 45 درصد از فعالیت‌های انجام‌شده توسط افراد حقوق‌بگیر را می‌توان از طریق فناوری مناسب به شکل خودکار در آورد. برای نمونه نرم افزار Odoo erp نرم افزاری فوق العاده است که می‌تواند به شکلی مؤثر یک کسب و کار بزرگ را نیز مدیریت کند. 

با روش‌شناسی، فناوری و مهارت‌های مناسب، می‌توانید کارایی و بهره‌وری را افزایش دهید. همچنین تحول در کسب و کار می‌تواند کیفیت کار را با خلاص شدن از شر فعالیت‌های خسته کننده یا تکراری افزایش دهد.

راه های زیادی وجود دارد که می توانید از فناوری برای بهبود فرآیندهای تجاری استفاده کنید. به عنوان مثال، به جای اینکه به کارمندان دستور دهید تا به صورت دستی برگه های زمانی ایجاد کنند، می توانید از یک برنامه ردیابی زمان مانند Traqq استفاده کنید. این ابزار با ثبت خودکار ساعات کار، کل فرآیند صورتحساب را ساده می‌کند. تمام کاری که کارمندان باید انجام دهند این است که روی Start کلیک کنند. Traqq با حذف کار تکراری و وقت گیر زمان سنجی دستی، می‌تواند به ساده سازی عملیات تجاری شما و افزایش بهره وری کمک کند. 

تجربه و رضایت مشتری بهتر
هرچه بیشتر با مشتریان خود تعامل داشته باشید، آنها تجربه و احساس بهتری در ارتباط با شما خواهند داشت. ممکن است بخواهید برای مشتریانتان یادداشت تشکر، تبریک سال نو، تولد و ... بفرستید و یا از آن‌ها بپرسید که خدمات‌تان چگونه بوده است. اگر این کار را به شکل دستی انجام دهید، کاری سخت و چالش برانگیز خواهد بود. همانطور که اشاره کردیم، بخشی از برنامه‌های بهبود فرآیند کسب و کار، استفاده از اتوماسیون یا نرم افزارهای مدیریتی است. با استفاده از اتوماسیون می‌توانید در مشتریان خود حس اعتماد را به وجود آورید.

راهکارهای تحول کسب و کار

بهینه سازی هزینه‌های کسب و کار
تحول در کسب و کار شامل تجزیه و تحلیل جامع از بودجه، ارقام و نقاط هزینه‌بر شرکت شما است. در نتیجه تحول و تغییر در کسب و کار می‌توانید هزینه‌های غیرضروری را شناسایی کرده و در هزینه خود صرفه جویی کنید. 

هنگامی که کارها به صورت دستی انجام می‌شود، خطر خطای انسانی بیشتر است. چه در حال نوشتن یک فاکتور باشید یا اضافه کردن محصولات، ممکن است در محاسبات، ورود داده‌ها یا انتقال اطلاعات اشتباه کنید. مهم نیست که سیستم دستی شما چقدر قوی باشد، خطاهای انسانی اجتناب ناپذیر هستند. با استفاده از نرم افزار erp، می‌توانید از این مسائل جلوگیری کنید. راه های بهبود کسب و کار میتواند در ارتقا و بهبود سازمان بصورت یکپارچه اصولی و عالی عمل کند.

روحیه کارکنان قوی‌تر
بسیاری از متدولوژی‌های بهبود فرآیند کسب و کار شامل کارکنان و کارمندان می‌شود. به هر حال، کارکنان نیروی محرکه موفقیت یک شرکت هستند. بر‌اساس گزارش رضایت شغلی و مشارکت کارکنان SHRM در سال 2016، 50 درصد از کارکنان، محیط کار سالم را عامل مهمی در رضایت شغلی می‌دانند.

حال، اگر فرآیندهای موجود بیش از حد پیچیده باشند، کارگران انگیزه‌ای برای بهره وری نخواهند داشت. با تحول و بهبود کسب و کار، می توانید جریان کار را به نفع کارمندان خود ساده کنید. وقتی کارکنان خوشحال باشند، در دستیابی به اهداف کوشش بیشتری می‌کنند. 

سخن آخر

در این مقاله اهمیت بهبود و ایجاد تحول در کسب و کار را بررسی کردیم. با تحول کسب و کار می‌توانید کارایی و بهره وری کارکنان را افزایش دهید و تجربه بهتری در استفاده از خدمات و محصولاتتان در ذهن مشتریان بسازید. برای بهبود و تحول کسب و کار لازم است با متخصصان در زمینه بیزینس کوچینگ و مشاوره کسب و کار مشورت کنید. مشاوره کسب و کار اینترنتی یا حضوری به شما کمک می‌کند، بتوانید با بهبود کسب و کار، رشد و پیشرفت بیشتری را تجربه کنید. بنابراین دریافت مشاوره کسب و کار به معنای صرف منابع و هزینه‌ها نیست. بلکه با مشاوره مناسب می‌توانید حال کسب و کارتان را خوب کنید. برای دریافت مشاوره کسب و کار از مجموعه دیباگ با ما در ارتباط باشید.

منبع:

https://dybug.ir/blog/business-coaching-2/business-transformation-42

بیزینس کوچینگ کیست و چی میشه

بیزینس کوچینگ (Business Coaching) یک موقعیت شغلی است که به‌واسطه آن می‌توانید به افراد و کسب‌وکارهایشان کمک کنید. این موقعیت در سال‌های اخیر به شغل تبدیل شده و برای افرادی که روحیه کمک‌رسانی و همکاری دارند کار مناسبی است. بهبود سازمان، یکی از ارکان مدیریت و سازماندهی بیزینس در سطح والاست.
اگر شما هم از این دسته افراد هستید و می‌خواهید به یک بیزینس کوچ حرفه‌ای تبدیل شوید، اما نمی‌دانید چگونه بیزینس کوچ (Business Coach) شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا همه آنچه که لازم است در مورد بیزینس کوچینگ بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

بیزینس کوچینگ چیست؟
بیزینس کوچینگ یا کوچینگ کسب‌وکار فرایندی است که در آن یک coach یا مربی حرفه‌ای به تاجر یا کارآفرین در مسیر دنبال‌کردن اهداف کاری خود کمک می‌کند. این‌طور بگوییم که در این فرایند، بسته به اینکه فرد از مربی خود چه چیزی بخواهد، راهنمایی‌های لازم برای بهبود طرز فکر، ایجاد مهارت‌های رهبری و استراتژی‌های تجاری به افراد داده می‌شود؛ بنابراین مهم‌ترین هدف بیزینس کوچینگ کمک به رشد کسب‌وکارهاست.

بیزینس کوچ کیست؟ 
در یک تعریف ساده، بیزینس کوچ کسی است که افراد را در رسیدن به اهداف کاری‌شان همراهی می‌کند. در تعریفی دقیق‌تر یک بیزینس کوچ حرفه‌ای معمولاً یک کارآفرین باتجربه و یا صاحب چندین کسب‌وکار است که تصمیم گرفته از دانش، استعداد و تجربیات خود برای رسیدن سایر افراد به اهداف کاری‌شان بهره ببرد. 
اگر شما هم فکر می‌کنید می‌توانید در این زمینه اثربخش باشید و می‌خواهید بیزینس کوچ شوید، قبل از هر چیز باید وظایف و ویژگی‌های بیزینس کوچ آشنا شوید.

بیزینس کوچینگ مدیران

کار بیزینس کوچ چیست؟
همان‌طور که گفتیم هدف اصلی بیزینس کوچ کمک به کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار برای رسیدن به موفقیت است. درواقع یک بیزینس کوچ خوب با راهنمایی‌هایش حس مسئولیت‌پذیری را در افراد ایجاد می‌کند، در پیداکردن و تعیین هدف به آن‌ها کمک می‌کند، برنامه تجاری تنظیم می‌کند و... .

چگونه بیزینس کوچ به کسب‌وکارها کمک می‌کند؟
بیزینس کوچ‌های مختلفی وجود دارند که هرکدام به شیوه متفاوتی کار می‌کنند. بعضی از آن‌ها شبیه سخنرانان انگیزشی عمل می‌کنند و بعضی به روش‌های عملکردی. برای اینکه یک بیزینس کوچ خوب باشید باید بدانید چگونه بیزینس کوچ به کسب‌وکارها کمک می‌کند؟ یک بیزینس کوچ موفق با انجام کارهای زیر به یک کسب‌وکار کمک کرده و به آن رونق می‌بخشد.
• ترسیم مسیری برای رشد حرفه‌ای کارآفرین.
• کمک به کشف ارزش‌ها و چشم‌اندازها.
• در اختیار گذاشتن تجربیات تخصصی خود در زمینه کسب‌وکار.
• ایجاد فضای امن برای رشد و توسعه کار.
• ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در فرد.
• ایجاد نیروی محرکه برای کارآفرین.

مشخصات بیزینس کوچینگ

ویژگی‌های بیزینس کوچ موفق چیست؟
برای اینکه یک بیزینس کوچ موفق باشید باید ویژگی‌هایی داشته باشید که کارآفرینان شما را به‌عنوان کوچ خود انتخاب کنند. از جمله ویژگی‌های اصلی یک بیزینس کوچ موفق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• اولین ویژگی بیزینس کوچ موفق این است که سابقه درخشانی دارد. علاوه بر اینکه در کسب‌وکار خودتان موفق هستید باید نمونه‌های موفقی از کوچینگ هم داشته باشید.
• مدرک معتبر داشته باشید. اگر مدرک شما از بهترین مرکز آموزش کوچینگ صادر شده باشد، به اعتبار شما کمک می‌کند. 
• بیزینس کوچ باید اطلاعات لازم را در زمینه هدف کارآفرین داشته باشد.
• تمرکز حواس داشته باشد و به سخنان کارآفرین بادقت گوش دهد. 
• مکالمات هدفمند داشته باشد. درواقع یک کوچ بیزینس موفق کسی است که مکالماتش را طوری پیش ببرد که به اهداف خود برسد و اطلاعات لازم را به دست آورد.

چه کسانی می‌توانند بیزینس کوچ شوند؟
شاید فکر کنید تنها با گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مدرک می‌توانید به یک کوچ بیزینس تبدیل شوید. خوب است بدانید قضیه به همین راحتی نیست. 
نکته مهم در مسیر بیزینس کوچ شدن این است که بتوانید ارزشی را به مشتریان خود اضافه کنید. این‌طور بگویم که اگر تجربه کارآفرینی یا مدیریت کسب‌وکار را دارید احتمالاً می‌توانید بیزینس کوچ خوبی هم باشید!
پس به‌این‌ترتیب مهارت و تجربه در کنار هم شما را به یک بیزینس کوچ حرفه‌ای تبدیل می‌کند. به این نکته هم توجه کنید که بیزینس کوچینگ فقط مختص کسب‌وکارهای بزرگ نیست. کوچینگ کسب‌وکارهای کوچک هم به همان اندازه مهم هستند. پس شما می‌توانید کارتان را با کسب‌وکارهای کوچک‌تر هم شروع کنید و در این مسیر تجربه‌های گران‌بهایی به دست آورید.

آشنایی با بیزینس کوچینگ

چگونه بیزینس کوچ شویم؟
تا اینجا با وظایف و ویژگی‌های کوچینگ کسب‌وکار آشنا شدید. حالا وقت آن رسیده که بدانید "چگونه بیزینس کوچ شوید؟". یک تمرین 9 مرحله‌ای برای بیزینس کوچ شدن وجود دارد که در ادامه مراحل آن را با هم بررسی می‌کنیم. 

1. زمینه فعالیت و مخاطبانتان را شناسایی کنید.
می‌پرسید "چگونه کوچ شوم"؟ اولین قدم این است که انتخاب کنید، می‌خواهید چه نوع مربی‌ای باشید. کوچینگ انفرادی را ترجیح می‌دهید یا تیمی؟ در کدام بخش می‌توانید ارزش‌های بیشتر و کارآمدتری بیافرینید؟
استراتژی، چارچوب، برنامه‌ها، قیمت‌گذاری و برند شخصی شما، همه‌وهمه وابسته به زمینه‌ای است که برای ادامه کارتان انتخاب می‌کنید.
بعد از این‌که زمینه مربیگری خود را انتخاب کردید، نوبت به شناسایی مخاطبانتان می‌رسد. برای این کار باید بدانید: 
• مهارت‌های شما به چه افرادی کمک می‌کند؟ 
• مشکلی که خودشان از پس حل‌کردن آن برنمی‌آیند چیست؟
• چرا از شما کمک می‌خواهند؟

2. مهارت‌های خودتان را تقویت کنید.
حتی بزرگ‌ترین مربیان جهان هم باید به طور دائم مطالب جدید درمورد حرفه خودشان را یاد بگیرند. این تنها راهی است که یک مربی می‌تواند جایگاه خودش را تثبیت کند. 
مهارت‌هایتان را طبقه‌بندی کنید و در هر مورد به خودتان امتیاز دهید. بر همین اساس برای خودتان یک برنامه تقویتی ایجاد کنید و مهارت‌هایی که امتیاز کمتری گرفته‌اند را تقویت کنید. به نقاط قوتتان هم توجه کنید و آن‌ها را فراموش نکنید. 

3. برای کارتان چارچوب تنظیم کنید.
در این مرحله شما باید اهدافتان را تعریف کرده و یک چارچوب برای آن تنظیم کنید. این چارچوب می‌تواند شامل زمان‌بندی و نحوه تعامل با مشتریان باشد. برای مثال شما می‌توانید پاره‌وقت کار کنید یا تمام‌وقت و... .

4. استراتژی قیمت‌گذاری تعریف کنید.
یکی از موضوعات مهم این است که در مقابل کاری که انجام می‌دهید، چه هزینه‌ای دریافت کنید. برای مثال باید تعیین کنید که به‌ازای یک ساعت کار چه هزینه‌ای دریافت می‌کنید. این موضوع باید برای کارآفرینانی که می‌خواهند با شما کار کنند روشن باشد.


5. برند شخصی خودتان را بسازید.
بهترین راه جذب مشتری جدید، تبلیغ از طریق مشتریان قدیمی است. همان‌طور که پیش‌ازاین هم گفتیم یکی از ویژ‌گی‌های مهم یک بیزینس کوچ، سابقه درخشان اوست. برای اینکه تعداد بیشتری به شما مراجعه کنند باید به‌عنوان بهترین شناخته شوید. پس به فکر توسعه یک برند تجاری برای خودتان باشید.

6. دوره‌های آنلاین برگزار کنید.
یکی از بهترین راه‌های چگونه بیزینس کوچ شدن این است که به کارآفرینان کمک کنید تا یک مشکل کوچک را حل کنند و به‌این‌ترتیب تکنیک کوچینگ خود را نشان دهید. بهترین راه برای این کار، برگزاری یک دوره آنلاین است. با این روش شما می‌توانید توانایی و مهارت خود را به طور هم‌زمان به افراد بسیاری نشان دهید.

7. بازاریابی کنید.
با شرکت در رویدادهای مختلف می‌توانید به‌راحتی برند خودتان را در بین افراد مختلف معرفی کنید. 

8. بازخوردها را جمع‌آوری کنید.
تنها راه برای اطمینان از اینکه تمرین بیزینس کوچینگ شما در مسیر درست قرار دارد یا نه این است که بازخورد بگیرید، به‌خصوص در ابتدای مسیر. 


۹. تجزیه‌وتحلیل کنید و بهبود ببخشید.
یادتان باشد در این مسیر حتماً بازخوردهای منفی هم دریافت خواهید کرد؛ پس ناامید نشوید. سعی کنید نظرات را تجزیه‌وتحلیل کنید و برای بهتر شنتان تلاش کنید. بهبود سازمان، یکی از ارکان مدیریت و سازماندهی بیزینس در سطح والاست.

جمع‌بندی
در این مطلب سعی کردیم همه اطلاعات لازم برای بیزینس کوچ شدن را در اختیارتان قرار دهیم. اگر هنوز هم ابهامی برایتان باقی‌مانده و سؤالاتی در زمینه بیزینس کوچینگ، مشاوره راه‌اندازی کسب‌وکار، مشاوره مدیریت سازمان و مشاوره مدیریت کسب‌وکار دارید می‌توانید با ما در ارتباط باشید و اطلاعات جامع‎تر را به دست آورید.


منبع:

https://dybug.ir/blog/business-coaching-2/how-to-become-a-business-coach-1

رشد کسب و کار چگونه امکان پذیر است؟

کسب و کارهای تجاری با ارائه نوعی از محصولات یا خدمات، چهار مرحله گوناگون از رشد را تجربه می‌کنند. ‌هر مرحله، از نوزادی تا بلوغ، مشکلات، چالش‌ها و امکانات مربوط به خود را دارد. قسمت سخت اینجاست که تشخیص دهید بیزینس شما در کدام مرحله قرار دارد؟! چه کارهایی برای بهبود آن نیاز است و چگونه می‌توان این جهش را انجام داد. مراحل رشد کسب و کار، ممکن است برای بیزینس‌های کوچک کمی پیچیده به نظر آید، اما با کمک گرفتن از یک مشاور در زمینه کسب و کار، می‌توان به موفقیت‌های گوناگونی دست یافت. ما در این مقاله قصد داریم تا به مراحل رشد کسب و کار بپردازیم، روش‌های موثر بر توسعه کسب و کارهای کوچک را معرفی کنیم و در نهایت عوامل رشد کسب و کارهای گوناگون را نتیجه بگیریم. مشاوره کسب و کار، یکی از ارکان مدیریت و سازماندهی بیزینس در سطح والاست.

ایجاد کسب و کار در چند مرحله
در این قسمت قصد داریم تا به مراحل رشد کسب و کار‌ بپردازیم. راه اندازی و شروع یک کسب و کار دارای چهار مرحله، به عبارت زیر است:
1. مرحله اول نوزادی
2. مرحله دوم کودکی
3. مرحله سوم نوجوانی
4. مرحله چهارم بلوغ

مرحله اول نوزادی
بخش اول از مراحل رشد کسب و کار، در قسمت نوزادی خلاصه می‌شود. بسته شما می‌تواند بهترین محصول در سرتاسر دنیا باشد، اما اگر آن را به بازار ارائه نکنید، سودمند نخواهد بود. بسیاری از کارآفرین‌ها با عدم تمرکز بر توسعه برنامه‌های موثر فروش، مرتکب اشتباهاتی مرگبار می‌شوند. شما باید حداقل ۸۰٪ زمان خود را صرف فروش کنید، لوگوهای تجملی و کارت‌های ویزیت طلاکوب را فراموش کنید! اگر محصول شما به اندازه کافی خوب نیست، نگران نباشید. شما زمان کافی برای دستکاری آن‌ها را در اختیار دارید. راز اصلی این است که آن را در معرض دید خریداران قرار دهید. تفکرات شما، درمورد محصول‌هایتان مهم نیست؛ چیزی که در اصل مهم است این است که آیا مشتریان بالقوه، آن را خریداری می‌کنند یا خیر.
بیشتر کارآفرینان، به خصوص آن‌هایی که تازه کار هستند، خود را مدیران اجرایی تصور می‌کنند، که نمی‌توان با موضوع بی‌ارزشی مانند فروش، مزاحم کارشان شد. آنان گمان می‌کنند که محصولاتشان به صورت اتوماتیک فروخته می‌شوند، اتفاقاً اغلب هم اشتباه فکر می‌کنند. به انبوه مردم نزدیک شوید تا دریابید که چه عکس العملی نسبت به محصولتان نشان می‌دهند. می‌توانید یا یک میز در نمایشگاه‌های ارزان تهیه کنید یا میهمانی‌هایی برای دوستان نزدیک ترتیب دهید. در رابطه با هر مسئله‌ای که شانسی برای کسب و کار شما به حساب می‌آید، در سریع‌ترین‌ زمان ممکن اقدام نمایید.

آشنایی با انواع کسب و کار
 
مرحله دوم کودکی
بخش‌ دوم از مراحل رشد کسب و کار، مرحله کودکی می‌باشد. اکثر شرکت‌ها از ماندن در مرحله اول خشنود اند، سود خوبی دارند، زندگی خوبی را تجربه می‌کنند و میزان استرسشان بسیار پایین می‌باشد. این شرکت‌ها به ایجاد تغییر در بیزینس خود هیچ علاقه‌ای ندارند، چراکه این کار، برایشان بسیار ناخوشایند است. با این وجود، باید به استقبال تغییر رفت یا از مشاوره مدیریت کسب و کار، در جهت معرفی عوامل رشد کسب و کار کمک گرفت.
قدم اول در حرکت به سوی درآمدهای میلیونی، معرفی و فروش محصولات جدید می‌باشد. گرچه جذب مشتریان جدید بسیار حیاتی‌ست، اما رشد شما به برانگیختن مشتریان موجود بستگی دارد. شما باید با داشتن اطلاعات کافی درباره مراحل توسعه کسب و کار، به مشتریان دلایل قابل قبولی برای خرید محصول جدیدتان ارائه کنید و تلاش کنید که خرید آن‌ها را به تجربیاتی خوشایندی تبدیل نمایید.
خلاقیت کار یک نفر نیست؛ برای ایجاد طوفان ذهنی، حداقل به سه نفر احتیاج است؛ اما تعداد افراد مشارکت کننده، نباید از هشت نفر بیشتر شوند. یک محدوده زمانی برای جلسات طوفان ذهنی مشخص کنید؛ نهایتاً ۳ ساعت برای جلسات brain storm کفایت می‌کند. تعیین کنید که به چند عقیده احتیاج دارید. بر پیشنهادات هوشمندانه تمرکز کنید. از نقد کردن عقاید دیگران پرهیز کنید. اجازه ندهید که نظرات جدید از بین بروند. با اصرار بر اینکه افراد باید یک طرح محصول را ارائه کنند، مفاهیم را به واقعیت نزدیک کنید. زمانی که دوباره دور هم جمع می‌شوید، نشان دهید که بی‌صبرانه منتظر دیدن پیشرفت‌ها هستید.

مرحله سوم نوجوانی
بخش بعدی از مراحل رشد کسب و کار، قسمت نوجوانی می‌باشد. رشد سریع، رضایت‌بخش است. افزایش درآمد شرکت مستلزم آن است که کنترل‌های شدیدتری را اعمال کنید. در مراحل قبلی پیشرفت، این احساس را داشتید که تحت کنترل اید. شما یک رابطه نزدیک با گروه هسته‌ای کارمندانتان ایجاد کرده و نظراتتان را با آنان تقسیم کرده‌اید. همزمان با رشد سازمان، نقش مستقیم شما در استخدام و به کارگیری افرد، افزایش خواهد یافت؛ اما در این بخش ارتباطات شخصی را از دست می‌دهید. عملکرد شما بسیار پیچیده‌تر می‌شود.
قسمتی از جذب شما به کارآفرینی، به این علت است که شما در راهی خلاف فرهنگ مشارکت قدم گذاشته‌اید؛ اما بیزینس شما نمی‌تواند مسائل را حل کند، مگر اینکه با آن مثل یک وجود مشارکتی رفتار کنید. استخدام مدیران باتجربه و بهره گیری از مشاوره مدیریت سازمان می‌تواند به شما کمک کند تا برای مشکلاتتان راه حلی پیدا کنید. مدیران اجرایی که ماهیت محافظه کاری دارند، تمایل دارند که بر بدنه اصلی کنترل کاملی داشته باشند و به ثبات زیادی اهمیت می‌دهند.
شاید قصد داشته باشید که یک ساختار سازمان یافته طراحی کنید که مدیری متحد شما را قادر سازد تا حجم وظایف اداری شما را کمتر کنند! به آن‌ها اجازه دهید که بخش خود را، خودشان بچرخانند و به نظرات کارشناسانه آن‌ها نیز احترام بگذارید. شاید بخواهید که با هر مدیر هفته‌ای یک بار ملاقات داشته باشید، اما بازاریابی را خود برعهده بگیرید؛ چرا‌که بازاریابی و فروش تخصص شما است. شما باید دائماً با مسائل مربوط به آن، درگیر باشید.

مراحل اصلی رشد کسب و کار
 
مرحله چهارم بلوغ
بخش آخر از مراحل رشد کسب و کار، بلوغ یا بزرگسالی می‌باشد. فقط میزان بسیار ناچیزی از کسب و کارهای تجاری به این مرحله راه پیدا می‌کنند. شما به عنوان یک عضو افتخاری این کلوپ انحصاری، چندین گزینه در اختیار دارید. شما می‌توانید یک مدیر اجرایی باقی بمانید، درحالی که به شدت از ساعت کار در اداره می‌کاهید؛ یا اینکه می‌توانید یک قدم پایین‌تر بیایید و نقش مشاور را به عهده بگیرید و مهارت‌های خود را با عوامل اجرایی تقسیم نمایید.
البته که شما همواره حق فروش کسب و کار، عمومی کردن سازمان یا استفاده از ثروت شرکت، برای ایجاد سایر کسب و کارها را دارید. در این قسمت، شما حق دارید که هدف منحصر به فرد خود را مشخص نمایید. شما می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید کار کنید، کم یا زیاد؛ همچنان می‌توانید به عنوان یک کارآفرین، چالش‌های جدیدی را آغاز کنید و در صورت نیاز، از جلسات مشاوره برای راه اندازی کسب و کارهایتان بهره بگیرید.

روش‌های موثر بر توسعه کسب و کارهای کوچک
در این قسمت به مراحل رشد کسب و کارهای کوچک می‌پردازیم.
• توجه به سادگی
• توجه به مشتریان
• توجه به کارمندان

توجه به سادگی
اولین مرحله از مراحل رشد کسب و کارهای کوچک، توجه سادگی‌ست. بیشتر مشتریان پیشنهادهای ساده را بیشتر مد نظر قرار می‌دهند. بی شک این واقعیت با طرز تلقی اکثر کارآفرینان تفاوت دارد. اکثر کسب و کارهای کوچک، هزینه‌های قابل توجهی را برای افزایش جذابیت‌های برندشان، برای مخاطب هدف انجام می‌دهند. توجه به سادگی هرچه بیشتر، در هزینه‌های برند برای کسب موفقیت نهایی ضروری خواهد بود.
علت اصلی توجه مشتریان به المان‌های ساده در مورد برندها، در شلوغی بیش از اندازه روزهایشان نهفته است. زمانی که ما در طول روز کارهای بسیار زیادی داریم، وقت بسیار کمی برای توجه به پیام‌های پیچیده برندها خواهیم داشت. همین نکته در مورد سرمایه‎‌‌گذارها نیز صحت بالایی دارد؛ از همین رو، اگر به دنبال جلب نظر سرمایه‎‌گذارها هستید، باید طرح‌های همکاری را در ساده‌ترین حالت ممکن به آن‌ها ارائه دهید، در غیر این صورت شانسی برای جلب نظرشان نخواهد بود. مشاوره کسب و کار، یکی از ارکان مدیریت و سازماندهی بیزینس در سطح والاست.

رشد انواع کسب و کار 
توجه به مشتریان
دومین بخش از مراحل رشد کسب و کار، توجه به مشتریان است. این بخش می‌تواند دشوارترین کار در حوزه مدیریت مربوط به حفظ مشتریان فعلی برند باشد؛ بنابراین اختصاص بخش قابل توجهی از مبلغ بودجه به این حوزه طبیعی است. بعضی از برندها، در فرآیند توسعه کسب و کارشان، در عمل از مشتریان ثابت‌شان غافل می‌شوند. نتیجه این امر، تلاش مداوم برای پیدا کردن مشتریان تازه می‌باشد.
توجه به نظر مشتریان در فرآیند توسعه بیزینس، گامی ضروری برای گسترش پایدار کسب و کار خواهد بود. تنها راهکار برای دستیابی به این هدف نیز تعامل با مشتریان است. بعضی از برندها هیچ‎گاه کانال تعاملی مناسبی با مشتریانشان ایجاد نمی‌کنند. برای همین، امکان آگاهی از نظرات مشتریان درباره کمپین‌هایشان را ندارند.

توجه به کارمندان
سومین بخش از مراحل رشد کسب و کارهای کوچک، توجه حداکثری به کارمندان است. توجه به مشتریان نباید ما را از کارکنان غافل نماید. توسعه کسب و کار، همواره همراه با افزایش انتظارات کارمندان می‌باشد. زملانی که برند ما منابع مالی بیشتری در دسترس داشته باشد، افزایش سهم کارمندان از سود نهایی طبیعی است.

جمع بندی
همانطور که در متن بالا گفته شد، مراحل رشد کسب و کار به دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد، لازم است تا مدیران، ‌در جلسات مدیریت کسب و کار حضور یابند یا از یک مشاور آگاه کمک گیرند. اگر به تازگی صاحب یک کسب و کار شده اید، پیشنهاد ما به شما این است که حتماً از قوانین مرتبط با رهبری یک سازمان تبعیت کنید و همواره در تلاش برای ارتقاء جایگاه بیزینس خود باشید.

روش رشد انواع کسب و کار 

سوالات متداول
چرا باید در جلسات مشاوره کسب و کار حضور یافت؟
مشاورین کسب و کارها، به شما این امکان را می‌دهند تا بازدهی بهتری را از بیزینس خود دریافت کنید. 

مهم‌ترین عامل برای پیشرفت کسب و کارهای کوچک چیست؟
توجه به نیاز مشتری را می‌توانیم اولین قدم برای بهبود شرایط بیزینس‌های کوچک بدانیم.

تاثیر کرونا روی گوش و شنوایی

تاثیر کرونا بر گوش چیست؟ آیا ویروس کرونا روی کم شنوایی نیز اثر دارد؟ در حال حاضر، بهترین پاسخی که هر کسی می‌تواند به این سوال بدهد، «شاید» است. اگرچه هنوز ارتباط قطعی بین ابتلا به ویروس کرونا و آسیب شنوایی ثبت نشده است، اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد عفونت کووید 19 ممکن است در کاهش شنوایی در برخی بیماران نقش داشته باشد. در ادامه بیشتر در مورد تاثیر کرونا بر روی گوش صحبت می‌کنیم. برای آگاهی از سمعک ریک, به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید.
آسیب کرونا بر روی شنوایی
در حالی که هنوز نمی‌توان ثابت کرد که عفونت COVID-19 مستقیماً مسئول کاهش شنوایی است، اما ویروس می‌تواند وارد گوش شود (احتمالاً از طریق شیپور استاش که بینی و گوش میانی را به هم متصل می‌کند.) هنگامی که ویروس وارد گوش شد، می‌تواند به طور فعال سلول‌های موی حلزون (شنوایی) و دهلیزی (تعادل) را آلوده کند و به طور بالقوه باعث ایجاد موارد زیر شود:

کم شنوایی حسی عصبی: کاهش شنوایی ناشی از آسیب به گوش داخلی یا عصب گوش، این نوع کم شنوایی دائمی است.
اختلال عملکرد دهلیزی: مشکلات در تعادل.
علاوه بر این، COVID-19 فقط یک بیماری تنفسی نیست. این ویروس می‌تواند تقریباً تمام سیستم‌های اصلی اندام بدن از جمله سیستم عروقی را تحت تأثیر قرار دهد. اثرات عروقی ممکن است شامل آسیب عروق خونی و/یا تشکیل میکروآمبولی (لخته‌های ریز) باشد که می‌تواند جریان خون را مختل کند. اگر سرخرگی که به گوش داخلی خون می‌رساند آسیب دیده یا مسدود شود، می‌تواند هم حلزون (یک اندام بسیار عروقی در گوش داخلی که مسئول شنوایی است) و هم اندام‌های دهلیزی که مسئول تعادل هستند را دچار مشکل کند.

تاثیر کرونا بر گوش میانی
کووید-۱۹ یک بیماری ویروسی است و مانند هر ویروس دیگری، بدن را با حمله به سلول‌ها و استفاده از اجزای آن سلول برای کپی‌سازی از خود و انتشار آن آلوده می‌کند. اگرچه COVID-19 اغلب پیامدهای بسیار جدی‌تری برای سلامتی نسبت به سایر ویروس‌ها مانند سرماخوردگی و آنفولانزا دارد، اما یک ویژگی مشترک با آن‌ها دارد؛ این ویروس اغلب منجر به علائم دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرفه همراه با احتقان بینی و سینوس می‌شود.

و از آنجایی که COVID-19 باعث التهاب در بینی و نازوفارنکس (قسمت بالایی گلو واقع در پشت بینی می‌شود)، شیپور استاش (لوله ای که بینی و گوش میانی را به هم متصل می کند) نیز ممکن است در طول دوره عفونت ملتهب شود و منجر به گرفتگی گوش میانی می‌شود.

دکتر سارا مووری، متخصص گوش، حلق و بینی می‌گوید: «التهاب شیپور استاش اغلب منجر به تجمع حاد مایع در فضای گوش میانی می‌شود. این مایع گوش میانی باعث احتقان، پری و احساس شنوایی «زیرآب» می‌شود. این مایع اغلب در عرض چند هفته پس از التهاب خود به خود پاک می‌شود. اگر اینطور نباشد، پزشک می تواند مایع را تخلیه کند تا علائم مربوط به شنوایی را بهبود بخشد، معمولاً با یک روش ساده این کار در مطب انجام می‌شود.

واکسیناسیون کووید 19 و تأثیر آن بر گوش
برخی گزارش‌ها حاکی از تجربه وزوز گوش و یا سرگیجه در بیماران پس از دریافت دو دوز از واکسن Moderna و Pfizer هستند. با این حال، دلیل این امر نامشخص است زیرا واکسن ها به طور فعال بر بافت‌های گوش داخلی تأثیر نمی‌گذارند. بنابراین، بعید است که علائم شنوایی و تعادل مستقیماً با واکسیناسیون مرتبط باشند.

کاهش شنوایی به عنوان تاثیر کرونا در گوش
از آنجایی که کووید-19 برای اولین بار در اوایل سال 2020 شناسایی شد، محققان به درک زیادی از نحوه تأثیر ویروس بر بدن هم در مرحله اولیه عفونت و هم در هفته‌ها و ماه‌های بعد دست یافته اند. هنگامی که علائم پس از عفونت حاد باقی می‌مانند یا به خوبی از بین نمی‌روند، اغلب به آن سندرم طولانی مدت یا کووید طولانی گفته می‌شود.

اگرچه این موضوع نسبتاً نادر است، اما مطالعات کمی وجود دارد که علائم شنوایی در بیماران پس از کووید را ثبت کرده است که در مراحل اولیه عفونت وجود نداشته‌اند. علائم شامل کاهش شنوایی خفیف تا عمیق، سرگیجه و یا وزوز گوش در یک یا هر دو گوش بود.

قبل از اینکه بتوانیم به طور کامل بفهمیم چگونه کووید-۱۹ و انواع آن بر شنوایی و تعادل تأثیر می‌گذارند، تحقیقات بیشتری لازم است. در ابتدا، بسیاری از تحقیقات انجام شده مربوط به پیشگیری، تشخیص و درمان ویروس در مرحله حاد عفونت بود. با پایان یافتن همه‌گیری، تلاش‌های تحقیقاتی احتمالاً بیشتر بر روی اثرات درازمدت ویروس و تأثیر آن بر عملکردهای مختلف بدن از جمله شنوایی و تعادل متمرکز می‌شوند.

عوارض کرونا بر گوش
تحقیقات نشان داده‌اند که بیش از صد میلیون نفر از بهبود یافتگان پس از ابتلا به کووید 19، پیامدهای سلامتی ناشی از کووید را تجربه کردند. بر اساس یک مطالعه، بیش از 40 درصد از افرادی که به کووید مبتلا شده‌اند، تأثیرات طولانی مدت این بیماری را تجربه کرده‌اند. یکی از اثرات طولانی مدت احتمالی عوارض کرونا بر روی گوش است.

علاوه بر سرفه، برخی از اثرات بالقوه درازمدت کرونا بر گوش، بینی و گلو شامل تغییرات در بویایی یا چشایی، کاهش شنوایی، وزوز گوش و مشکلات دهلیزی در بهبود یافتگان کووید 19 دیده شده است.

از دست دادن چشایی و بویایی
از دست دادن چشایی و بویایی یکی از اولین و بارزترین علائم عفونت‌های اولیه کووید بود. در واقع، بین 20 تا 85 درصد از افراد مبتلا به عفونت کووید، درجاتی از دست دادن بویایی و چشایی را تجربه کردند. با این حال، تغییرات در طعم و بوی با انواع جدید کمتر رایج بوده است.

کاهش شنوایی و وزوز گوش
یافته‌های منتشر شده در مجله بین المللی شنوایی شناسی، 56 مورد را شناسایی کرد که ارتباط بین COVID-19 و مشکلات شنوایی و دهلیزی، مانند سرگیجه را نشان می‌داد. همچنین محققان داده های 24 مورد از این مطالعه را جمع آوری کردند و تخمین زدند که کم شنوایی 7.6 درصد، وزوز گوش 14.8 درصد و سرگیجه 7.2 درصد بعد از شیوع کووید اتفاق افتاده است.

کم شنوایی حسی عصبی (SNHL) در اثر آسیب گوش داخلی ایجاد می‌شود. کارشناسان حدس می زنند که COVID-19 ممکن است با عفونت ویروسی در گوش داخلی، یک پاسخ خود ایمنی که به طور تصادفی به گوش داخلی حمله می کند ایجاد کند. و یا لخته‌هایی به وجود آورد که جریان خون به حلزون گوش یا کانال‌های گوش نیم دایره ای را مسدود کند.

وزوز گوش ممکن است یک صدای متناوب یا پراکنده در یک یا هر دو گوش باشد. زیر و بمی آن می‌تواند از یک غرش کم به یک جیغ یا ناله بلند برسد یا می‌تواند صداهای زیادی داشته باشد. مشخص نیست که رابطه مستقیمی بین ویروس کرونا و وزوز گوش وجود دارد یا خیر. با این حال، برخی معتقدند که انزوا و عوارض ناشی از ماندن در خانه برای مدت طولانی است که توجه بیشتری را به علائم وز وز گوش جلب کرده است.

سرگیجه
از میان تغییرات شنوایی وستیبولار، سرگیجه یکی از کمترین آسیب‌های بعد از ابتلا به ویروس کرونا بود. در مقاله‌ای که در مجله بین المللی شنوایی شناسی منتشر شد، 20 مورد ارزیابی شد و میزان ابتلا به سرگیجه پس از کرونا را 7.2 درصد تخمین زد. علائم این بیماری عبارتند از:

سرگیجه یا احساس چرخیدن سر یا محیط اطراف در حالی که واقعی نیست. برای آگاهی از سمعک ریک, به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید.

تاری دید

سرگردانی

افتادن یا زمین خوردن

آیا متوجه تغییراتی در شنوایی، طعم یا بوی خود شده‌اید؟
علی‌رغم گزارش‌های متعدد از علائم کرونا، تحقیقات بیشتر باید انجام شود تا مشخص شود که چگونه کووید-19 ممکن است در درازمدت بر سلامت گوش، بینی و گلو شما تأثیر بگذارد. بنابراین اگر تغییراتی را در سلامت گوش، بینی یا گلوی خود مشاهده کرده‌اید، چه مبتلا به کووید-19 بوده اید یا نه، متخصص گوش و حلق و بینی می‌تواند برای تشخیص و درمان بیماری شما با شما همکاری کند.


منیع: https://taninsamak.com/%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7-%d8%a8%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%b4-%d8%b9%d9%84%d8%a7%d8%a6%d9%85-%d9%88-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa/